Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-06-30, 21:36   #1
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Fotboll 2 Juli


Tänkte slänga in lite tankar angående lördagens fotboll och då gällande matchen Nordkorea - Sverige.

Nordkorea - Sverige (damer)
Spel: Nordkorea +0,5 @1,70 (asien)

Damfotboll är knappast något som ligger mig varmt om hjärtat men jag har trots det sett båda lagens matcher i gruppspelet.
Sveriges insats mot Colombia var under all kritik. Spelet var ofta bedrövligt och trots att man var stora favoriter vann Colombia bollinnehavet (55-45). När Sverige hade bollen kändes det okontrollerat och chanserna som skapades berodde i mitt tycke ofta på att Colombia gick bort sig flera gånger. Dock ska det nämnas att Sverige kunde och borde ha gjort fler mål då några riktigt bra lägen sumpades.
Till råga på allt så verkar spelarnas förtroende för förbundskapten Dennerby vara lågt. Detta är iofs enligt rapporter ifrån media vilket man visserligen kan ta med en nypa salt.

Nordkoreas premiär mot USA var en betydligt bättre match med högre kvalité. Framförallt i första halvlek stod laget upp bra och var i mina ögon till och med det bättre av de två. USA gjorde dock målen i andra halvlek och vann med facit i hand rättvist. Hur som haver var Nordkoera en trevlig överraskning och gjorde bra ifrån sig.

Jag tror personligen att Nordkorea som känns betydligt snabbare och rörligare passar Sverige dåligt. Nordkoreanskorna är i mitt tycke bollskickare än svenskorna och lär äga bollen mest.
Jag hade förväntat mig betydligt jämnare odds på denna och har väldigt svårt att se att Sverige ska vara så pass klara favoriter som man nu är. Halvbollen på Nordkorea hos asiaterna till 1,70 tar jag mer än gärna.

För mig är detta dessutom ett spel med hjärtat då bra resultat ifrån Sveriges damlandslag kan innebära större exponering av damfotboll i svensk tv...
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-30, 21:46   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

på samma note: Usa fick en ganska enkel resa i första matchen och bör vara ordentligt laddade och besitter definitivt klassen att spela ut ett dåligt försvarande colombia.. Usa är klasser bättre än sverige å sverige skulle vunnit med 5-0 om dem kunnat gjort mål alls så jag tror på ett -2 handikapp till runt 1.85.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-01, 09:57   #3
 
Halvaris avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 101
Sharp$: 1616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Forward utan förlust möter Karlstad hemma. 2.15 rak etta @ Unibet känns klart spelvärt. Forward känns mer på gång med en 1-4 vinst borta mot Syr Kerburan senast medan Karlstad har tappat lite efter den fina starten. Jag hade väntat mig ett odds runt 1.85-1.95 här. 1X @ 1.33 är också bra dubbelvirke. Hittar ingen bra skadeinfo...

Lirade ca 3u på:

Ogiltigt spel-ID: 429346

Halvari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-02, 09:12   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Ogiltigt spel-ID: 429932


Tar rygg på RobinD här. Efter att ha tittat närmare på statsen emellan så tycker jag underspelet ser bra ut. Dock baseras det endast på stats. Att få 1,92 är bra!

Ogiltigt spel-ID: 429714


Denna har även rekats här på Sharps. Rekommenderar er att läsa reken istället. Båda lagen saknar målgörarna i lagen. IFK saknar Hysén plus flera till och Syrianska saknar Barsom, Ijeh mfl. Målfattigt möte? Även under 1,5 skulle jag tro hade suttit här.

Ogiltigt spel-ID: 429990


Denna sticker svenskaspel ut oddset med. Man får i skrivande stund 1,80 (efter att ha sänkts från 1,90) på under 4mål i detta möte. Online öppnade under 3,5 med average kring ~1,55. Rejält överodds här.

Det var mina 3 fotbollspel för dagen
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td