Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-07-04, 16:08   #1
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 719
Sharp$: 5947
Standard

Fotboll 4 juli


Följande singlar spelas i finska Veikkausliiga:

FC Haka-FF Jaro fler än 2.5 mål 1.75@NordicBet
Papa Niang gör mål för FF Jaro 2.65@Unibet
Akseli Pelvas gör mål för HJK 2.15@Unibet

FC Haka och FF Jaro har mest utmärkt sig genom att släppa in mål så här långt då lagen har släppt in näst flest respektive tredje flest mål i ligan. Det kan ju tala både för och emot mitt överspel. Skakigt försvarsspel är ju bra för spelet men få gjorda mål framåt talar ju emot detsamma. Senast vann emellertid FC Haka borta mot TPS Åbo med 2-1 medan FF Jaro krossade svaga RoPS med hela 8-2 (!) på hemmaplan. Jag hoppas därmed både på mål bakåt och framåt. Den här säsongens möte lagen emellan slutade med bortaseger för FC Haka med 2-1. Förra säsongen vann lagen sina hemmamatcher med 4-3 (FC Haka) respektive 5-0 (FF Jaro). Jag hoppas att trenden med fler än 2.5 mål håller i sig. Det finns inget nytt gällande skador/avstängningar jämfört med senaste ligaomgången att rapportera om.

Senegalesiske Papa Niang (12/9 ligamål) gjorde tre av lagets mål senast mot RoPS. Målformen hos honom är god med mål, fem stycken, i de tre senaste ligamatcherna. Papa Niang är också FF Jaros förste straffläggare vilket också är positivt när det gäller spelet. Jag tror att ligaledarna HJK kan få en tuff match idag borta mot KuPS. Jag hoppas ändå att Akseli Pelvas (10/5 ligamål) kan göra åtminstone ett mål. Pelvas och Teemu Pukki (10/8 ligamål) kämpar om en av platserna i anfallet jämte givne Berat Sadik (13/5 ligamål). Så här långt har Pelvas fått starta i de flesta bortamatcherna och så är fallet även idag. Fyra av Pelvas fem ligamål har kommit till på just bortaplan. Jag hoppas på repris idag.

Sex av FC Hakas tio senate ligamatcher har gått över 2.5 mål och fem av FF Jaros sex senaste ligamatcher har gått över 3.5 mål så den första singeln spelas med ganska hög insats medan de andra två singlarna spelas med måttliga insatser. Spelstopp 17.30.

Senast redigerad av soulman den 2011-07-04 klockan 16:25.
soulman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-04, 16:49   #2
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 7
Sharp$: 57
Standard

Fint målskyttespel på Niang, det satt snabbt
affffy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-04, 16:56   #3
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 719
Sharp$: 5947
Standard

Följande singel spelas i vitryska Vysshaya Liga:

FK Minsk-Shakhter Soligorsk 2 1.90@Expekt

Ligatvåan Shakhter Soligorsk visar mycket fin form. Senast blev det 2-2 borta mot suveräna ligaledarna BATE Borisov. I de två föregående bortamatcherna har det blivit vinster med 2-0 mot FK Vitebsk (10:a) och Dynamo Minsk (5:a). Liganian FK Minsk är mitt uppe i EL-Kval och har match i veckan. Möjligen vilas spelare. Det finns också frågetecken kring lagets hemmaform i ligaspelet.

Matchen finns som livespel @ Bet365.

Singeln spelas med medelinsats. Spelstopp 18.00.

Senast redigerad av soulman den 2011-07-04 klockan 17:01.
soulman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-04, 17:04   #4
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Soulman: för allas skull starta ett spreadsheet där du droppar dina spel. Dina sena poster gör det i mångt och mycket omöjligt att följa dina spel om man inte sitter och trycker på "Nya inlägg"-knappen konstant.

Synd på så bra motiveringar som du ofta kommer med då alla spel som inte erbjuds live är körda när du ger andra 3-5 minuter att spela.

Stressen gör även att vissa inlägg blir som Vitryssmatchen, under en normal matchdag så raderar jag det där utan att blinka då motiveringen är för obefintlig. En uppmaning som jag tror många

här inne skulle dra nytta av. /mod



Bolt: Dagens trådar ska vara fria från speltips utan motivering, använd spreadsheet till sådant. Tråden ska heller inte innehålla chatt-inlägg, vår live chat är överlägsen forumet om man vill chatta. Inlägg raderade. /mod
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+5)

Senast redigerad av RobinD den 2011-07-04 klockan 17:07.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-04, 17:39   #5
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 719
Sharp$: 5947
Standard

Följande singel spelas i Allsvenskan:

Djurgårdens IF-Helsingborgs IF fler än 2.5 mål 2.10@Ladbrokes

Djurgårdens IF har nu fyra raka vinster med en målskillnad på 10-1. Senast blev det "bara" 1-0 hemma mot BK Häcken men före det blev det tre raka över 2.5 mål. Vi talar här om "Jonsoneffekten" då Mattias Jonson (8/1 ligamål) med sitt löpande skapar ytor och möjligheter för sina medspelare. Vi kan möjligen också kalla det "Perssoneffekten". Målen för DIF sprids ut på ett ganska stort antal spelare men spelare som Kasper Hämäläinen (14/2 ligamål), Jonson och Youssef (10/2 ligamål) kan göra mål.

Serieledarna Helsingborgs IF ser stabila ut och de två senaste har gått över, 2-1 borta Halmstads BK samt 7-3 hemma mot Trelleborgs FF. HIF är dessutom riktigt starka på bortaplan (7 4 2 1 10-5 14) vilket också talar för mål. Något annat som talar för mål är anfallsduon Rasmus Jönsson (14/4 ligamål) och Alexander Gerndt (12/5 ligamål). Idag startar dessutom speedige vänstermittfältaren Simon Thern (8/1 ligamål) vilket också bör främja offensiven.

Samtliga sju spelade matcher i den femtonde omgången har gått över linan. Jag hoppas och tror att även den avslutande matchen i omgången går över 2.5 mål. Jag tror att DIF:s mittbackslås Lyyski och Toivio som imponerat kommer att få det lite svettigare idag. Singeln spelas med ganska hög insats. Spelstopp 19.00.

Senast redigerad av soulman den 2011-07-04 klockan 17:44.
soulman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-04, 19:58   #6
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 7
Sharp$: 57
Standard

Jag får tacka dig Soulman för spelet på den vitryska matchen
affffy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-04, 20:22   #7
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 719
Sharp$: 5947
Standard

FC Haka-FF Jaro 3-1 (1-1) slut
Papa Niang gör mål
Akseli Pelvas gör mål
FK Minsk-Shakhtar Soligorsk 0-1 (0-0) slut
Djurgårdens IF-Helsingborgs IF 1-1 (1-0) slut

Senast redigerad av soulman den 2011-07-04 klockan 20:24.
soulman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td