Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-18, 22:38   #1
 
marlings avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 290
Sharp$: 3105
Standard

Malmö FF - Austria Wien (Europa League)


Är det bara jag som tycker att spelbolagen fortsätter att överskatta Malmö i europa? Visserligen är Malmö starkare hemma men över 3 ggr pengarna på Austria Wien som möter ett Malmö vars "toppform" var runt CL-kval matcherna är ju rena julafton. Spelar DNB Wien till 2,20 @ unibet med en liten insatts p.g.a. att det är lång tid kvar till matchstart.


Tankar?
marling är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-18, 23:29   #2
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har dålig koll på Wien, men som malmö har spelat hemma mot europeiska lag så har man imponerat stort, jämfört med allsvenskan.

Man kryssade mot ett fullsatsande Glasgow Rangers, vann mot dynamo hemma och man spelade förvånandsvärt bra första 15-20 minuterna på AZ.

Mot AZ kan folk tycka att det kvittar ifall Malmö började spela bra i matchen det är ju trots allt hela matchen man skall spela. Naturligtvis men att visa att man kan rulla sig ur trånga situationer, samtidigt man kontrar med en mognad i sitt spel mot dessa spelare är imponerande. Då Malmös unga spelare har en viss orutin, jag tror att man bara kommer växa.

Men spelschemat är emot Malmö, delade bara med lite tankar. Och har ingen direkt kritik mot ditt spel då jag inte känner till Wien.
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-18, 23:33   #3
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Jag har förstått att du inte är imponerad av MFF så kanske mer ett spel emot dem men hur bra tycker du egentligen Austria Wien är?

Österrikiska ligan är rankad 19:e i Europa (Sverige 25:e) så den är inte speciellt stark. Detta kombinerat med att Austria Wiens resultat borta i Europaspel senaste åren om vi tar bort matcherna mot de riktiga blåbären i första kvalrundorna inte imponerar och MFF:s resultat hemma mot Rangers och Dinamo Zagreb gör att öppningsoddsen känns helt rimliga.

Thu 17/09/09 UEL Athletic Club 3 - 0 Austria Wien
Thu 05/11/09 UEL Werder Bremen 2 - 0 Austria Wien
Wed 16/12/09 UEL Nacional 5 - 1 Austria Wien
Tue 17/08/10 UEL Aris 1 - 0 Austria Wien
Thu 28/07/11 UEL Olimpija 1 - 1 Austria Wien
Thu 25/08/11 UEL Gaz Metan Mediaş 1 - 0 Austria Wien

Kan finnas värde på Austria Wien men knappast så mycket i nuläget att det är värt att ha pengarna låsta i veckor i mina ögon.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mars (+5)
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-18, 23:46   #4
 
raaabins avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 198
Sharp$: 1442


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lägg då till att MFF just nu ligger på 8onde plats i allsvenskan, visserligen med 2 matcher mindre spelade än de flesta lagen, men med minst 7 poäng upp till Europaplatserna. Alltså kommer full fokus ligga på Europa League, det är det enda som kan rädda MFFs säsong.

Dessutom har man fått in Ranegie i laget som är målfarlig och en bra targetspelare bredvid Daniel Larsson, även om det inte lossnat för honom ännu så kan det komma vilken match som helst.

Håller med de andra om att just nu ser jag inget värde i Wien, plus att jag inte har stenkoll på dem men 1-2 hemma mot Metalist imponerar inte, särskilt inte eftersom man ledde med 1-0 i halvlek!

Men lycka till
raaabin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-19, 07:08   #5
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Metalist är iofs ett bra mycket bättre lag än Wien. De är nästan i samma klass som Kiev och Shakhtar.

Senast redigerad av RobinD den 2011-09-19 klockan 14:36. Anledning: Hatar rättstavningen i iPhone...
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-19, 14:26   #6
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Yup Metalist har helt andra ekonomiska muskler,de har betalat 16M Euro bara för offensiva trion Taison,Cristaldo och Cleiton Xavier som alla är riktigt vassa.

Austria Wiens trio framåt är Nacier Barazite som aldrig fick chansen i Arsenal och Wenger älskar ju annars att spela sina ungdomar+Roland Linz och Tomas Jun som är två journeymen strikers så viss skillnad i klass på offensiverna.
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-19, 15:13   #7
 
marlings avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 290
Sharp$: 3105
Standard

Visst spelade Malmö bra mot både Rangers & Dinamo Zagreb. Men vi måste komma ihåg att Rangers fick två röda kort samtidigt som Dinamo Zagreb fick ett rött kort, varpå alla målen kom med 11 vs. 10 man på planen (eller 9 i Rangers fall).
Såg själv första matchen mot Glasgow Rangers, Malmö spelade taktiskt rätt men enligt min mening hade de helt klart turen på sin sida att de kom hem med 3 poäng i bagaget. Rangers hade ett flertal klockrena chanser som på de något sett bara lyckades med att missa.
Det är just detta som skapar värdet enligt mig, Malmö har tagit sig vidare, eller nästan vidare till CL gruppspel, mycket tack vare spel mot 10 eller 9 man.

Mvh
marling är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-29, 18:37   #8
 
marlings avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 290
Sharp$: 3105
Standard

Någon som följer matchen? Vem har trycket e.t.c?
marling är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-29, 18:49   #9
DD
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 253
Sharp$: 2614


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Malmö har haft riktigt heta chanser men inte kunnat förvalta dom. Wien har gjort mål på sina lägen och leder väl inte riktigt välförtjänt. Matchen har varit jämn i övrigt tycker jag. Malmö leder bollinnehavet dock
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
marling (+1)
DD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td