Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-06-30, 23:52   #1
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

VM Dag 17! (1/7)


Lördagen bjöd på två fantastiska åttondelsfinaler där vi fick se hela sju mål mellan Frankrike och Argentina där "Les Bleus" till sist gick segrande ur matchen med 4-3. Det tog på krafterna även i tv-soffan. Men vi fotbollsfanatiker hann trots det ladda om batterierna till kvällsmatchen och vi fick åter se en underhållande match. Uruguay och framför allt Cavani var på spelhumör och vann med 2-1, men Portugal var med klart bättre i matchen än jag förväntade mig. Speciellt efter att Uruguay drog sig tillbaka och blev lite passiva. Ska jag vara lite styv i korken så är det dock rätt skönt att slippa Messi och Ronaldo i resten av VM. Redan nu längtar jag till kvartsfinalen mellan Frankrike och Uruguay. Den kommer att spelas på fredag den sjätte juli. Sen vill jag även säga att flera av våra spelförslag satt och det snyggaste var 21-oddsaren där Ronaldo skulle bli varnad samt att Portugal skulle förlora i kombination. Vi blickar framåt!

Söndagen bjuder på två matcher där först värdnationen ska tampas med Spanien, och det ligger upplagt för att kunna bli en trevlig match. För VM:s bästa hoppas vi väl alla att Ryssland tar sig vidare, om man nu inte håller på Spanien så klart. Men det är mest en liten aptitretare inför kvällsmatchen där jag i normalfallet skulle stötta Danmark. Det är nämligen alltid kul med de nordiska länderna, men här kommer jag helhjärtat hoppas Kroatien går vidare. Tycker de är ett av lagen som satt lite extra färg på den här fotbollsfesten, och jag personligen önskar då inte ha med lag som indirekt ger fingret till publiken! Jag glömmer inte. Åtminstone tar det längre tid än bara någon vecka. Nu gläds jag mest av att alla matcher måste ha en vinnare och det påverkar så klart karaktären på matcherna. Häng med och se om några spelförslag faller i smaken. Glöm det där med att de troliga inte satt igår, det fanns roligare tips som satt!



Match: Spanien - Ryssland

Datum: 1 juli
Tid: 16.00
Arena: Luzjnikistadion, Moskva
Odds: 1.58 – 3.80 – 6.40

Kort info om Spanien:
Ställer troligen upp med en 4-2-3-1 uppställning med följande spelare:

de Gea – Alba, Ramos, Pique, Carvajal – Koke, Busquets – Iniesta, Isco, Aspas – Costa

Det är väl mest målvakten som är bekräftad här även om backlinjen borde vara intakt. Om det sen blir Alcantara istället för Koke eller Silva istället för Aspas är väl de mest osäkra korten. Spanien har gjort det helt okej hittills i VM när vi tänker på det offensiva men de har enorma problem bakåt. Mycket misstag rent tekniskt men även allmänt virrigt. Tog sig dock vidare som gruppetta till sist tack vare 3-3 mot Portugal i öppningsmatchen där Spanien var det bättre laget. Sen i mellanrundan blev det snåla 1-0 mot Iran och tack vare den matchen kan man väl påstå att de tog sig vidare. I sista omgången lyckades Spanien kvittera till 2-2 på tilläggstid mot Marocko, med en hörna slagen från fel sida. Så det glänser inte om detta Spanien som hade sin bättre period mellan 2008 och 2012. Det känns lite som de är tillbaka där de brukar vara, rejält överskattade och så tar det slut i en eventuell kvartsfinal som bäst. Behöver verkligen visa kvalitéer framöver om de ska leva upp till att vara favoriter till att ta hem guldet – vilket jag inte i min vildaste fantasi kan förstå.

Kort info om Ryssland:
Ställer troligen upp med en 4-2-3-1 uppställning med följande spelare:

Akinfeev – Zhirkov, Ignashevich, Kutepov, Fernandes – Zobnin, Gazinskii – Cheryshev, Golovin, Samedov – Dzyuba

En väldigt förväntad elva där jag inte tror vi får se någon överraskning. Återgår till samma start startelva som mot Egypten efter att ha vilat ett flertal spelare i senaste matchen där Uruguay vann med 3-0. Det här är ett Ryssland som få trodde på inför VM men där de briljerade rent ut sagt mot ett svagt Saudiarabien med 5-0 i invigningsmatchen. Spelet var även lysande mot ett Egypten som inte alls var bra i detta VM trots att de hade Salah på topp. Med sex poäng i gruppen blev det en andraplats och möjligen var det även planerat och önskvärt då matchen kommer spelas på huvudarenan där även finalen om två veckor kommer att avgöras. Det här kan helt klart vara en fördel och vi är nog många som sitter kvar i förra matchen när det blev klar förlust mot Uruguay. Jag tror Ryssland helt klart kan skrälla här och man vill ju ha med värdnationen så långt det är möjligt. Motståndet nu är i paritet med Uruguay även om defensiven i Spanien inte imponerar på samma sätt och det kan helt klart ge utrymme till storvuxne Dzyuma på topp. En Golovin på spelhumör kan säkert bära hela landslaget vidare till en kvartsfinal men det kommer inte bli en enkel match.

Analys av matchen:
Jag tror vi kommer få se ett rätt aggressivt Ryssland när de ska försvara sig. Att låta Spanien trilla boll ostört kan vara ödesdigert i längden nämligen. Sen ska det bli intressant om Ryssland vågar vara det bollförande laget och utmana Spanien även om bollinnehavet inte kommer matchas. Vågar Ryssland hålla i taktpinnen när det är deras tur tror jag mycket kan vara vunnet mot ett Spanien som varit sårbara bakåt även om det så klart är lättare att försvara sig i ett statiskt spel än i omställningar.

Ryssland besitter nämligen bra offensiva kvalitéer i Golovin som kan göra väldigt mycket med bollen intill sina fötter. Det här kan vara nyckeln till om Ryssland ska lyckas utmana Spanien och för spanjorernas del handlar det först och främst att se till att Busquets står upp och smäller på lite extra men framför allt intensivt markerar bolltrollaren i Ryssland.

Energinivån i hemmalaget (Ryssland) är en avgörande punkt för matchen i helhet. Kan den tolfte spelaren lyfta det lilla extra som behövs finns det potentiella hot på planen. Cheryshev inledde briljant och finns bara nerverna på rätt sida kan det hända mycket på vänsterkanten. Vem minns inte det fantastiska 5-0 målet mot Saudiarabien från straffområdeskanten med en härlig vänster yttersida som satt i det bortre hörnet. Sådana saker sker med rätt fokus och trans där saker sker utan att göra det för krångligt. Men ett Ryssland som hamnar i underläge och måste jaga kan falla ihop helt. Då kommer publiken bli en press istället och det mesta kan låsa sig i sin kreativitet och blir det sen internt negativt snack är det snart slutspelat.

I sin helhet är väl annars Rysslands anfallsgigant Dzyuba det stora hotet för Spanien. Det kommer oavsett matchbild att lyftas mycket bollar in här och det kommer Spanien få jobba hårt med. Viktiga här är att framför allt inte dra i tröjor eller hålla i på annat sätt, för jag kan tänka mig att även rutinerade domaren Björn Kuipers kan få svårt att vifta bort straffar ifall Spanien inte håller sig innanför ramarna. Han har tidigare dömt matcherna Uruguay mot Egypten samt Brasilien mot Costa Rica.

Spanien har Diego Costa framåt som hittills gjort tre mål i VM och det ska så klart respekteras men han gick mållös från 2-2 matchen mot Marocko. Är precis som Dzyuma ett direkt hot på alla former av inlägg för Spanien. Ryssland behöver dock se upp med klart fler spelare och Isco ser jag personligen som ett av de största offensiva hoten för Spaniens del.

Jag har dock svårt att särskilja mig så mycket från den tilltänkta matchbilden att Spanien kommer vara det klart mer bollförande laget och Ryssland kommer jobba på sina omställningar. Om det är den rätta taktiken får vi se men i första hand måste Ryssland sätta det defensiva för ju längre matchen kommer leva med 0-0, ju starkare kommer Ryssland växa sig medan det för Spanien kommer bli tvärtom. Som nämnt, ett snabbt spanskt mål så kan det här bli tennissiffror likväl.

Extra information:
Spanien har tillgång till samtliga sina spelare och inga större skador har rapporterats.

Ryssland saknar Dzagoev som skadade sig i inledningsmatchen. Annars en skadefri trupp vad som rapporterats.

Ryssland har Igor Smolnikov avstängd då han fick ett rött kort senast.

Spanien har varning på Busquets som förväntas starta. I övrigt inga kort.

Ryssland har varning på Golovin som förväntas starta matchen. Även Smolov och Gazinskiy har gula kort.

Båda lagen har haft fem hela vilodagar efter sista gruppspelsmatchen. Tänk dock på att Ryssland vilade en del spelare här medan Spanien fick en tuff match.

I förra VM blev det direkt respass för regerande världsmästarna Spanien som kom trea i sin grupp bakom Holland och Chile medan man vann avslutningsmatchen mot Australien med 3-0. Även Ryssland blev trea i sin grupp bakom Belgien och Algeriet men fick med sig två oavgjorda resultat och det var endast förlust med 1-0 mot Belgien.

Spelförslag:
Troliga: Över 3.5 kort till 1.58 i odds då Ryssland måste ta till dessa knep för att stoppa Spanien och förr eller senare kommer korten upp.

Roliga: Costa gör mål, Isco slår en målgivande passning och Ramos blir varnad till fina 26.00 i odds.

Snöbollen: Ryssland att ta sig vidare via straffsparksavgörande till 15.00 i odds.

Askfaten: Dzyuma minst ett avslut på mål till 2.00 i odds – Diego Costa får syna det röda kortet till 23.00 i odds.



Vi har fått fram grymma erbjudanden från 888sport inför slutspelet, passa på att bli medlem nu:






Match: Kroatien - Danmark

Datum: 1 juli
Tid: 20.00
Arena: Nizjnij Novgorod Stadion, Nizjnij Novgorod
Odds: 1.84 – 3.20 – 5.00

Kort info om Kroatien:
Ställer troligen upp med en 4-3-3 uppställning med följande spelare:

Subasic – Strinic, Vida, Lovren, Vrsaljko – Modric, Brozovic, Rakitic – Perisic, Mandzukic, Rebic

Det mesta lutar åt det inte sker några överraskningar i startelvan. Väldigt lik den elva som startade mot Nigeria där nu Brozovic verkar starta istället för Kramaric. Kroatien är det lag i VM som imponerar mest på samtliga positioner och det finns få svagheter i laget. Sprang igenom gruppspelet med en 2-0 seger mot Nigeria i öppningsmatchen, varpå man följde upp med hela 3-0 mot Argentina och att sen med rena reservlaget slå Island med 2-1. Mittfältet måste ses som det bästa i VM med Modric som den offensiva kvalitén medan Rakitic har den lite mer defensiva rollen men från soffan känns det som idel offensiva spelare för det är stora hot för de flesta lagen. I anfallet är det Perisic som imponerat mest även om det finns mycket rutin i Mandzukic som dock verkar blivit lite för gammal för att fortfarande vara den fantastiska målgörare som vi tidigare sett honom som. Den största faran för laget var om det fanns tillräckligt med harmoni och att de verkligen kunde hålla ihop hela truppen. Vi har inte sett några tecken på att det skulle finnas några problem här och jag ser vägen ligga öppen för en final i Vm för det här laget.

Kort info om Danmark:
Ställer troligen upp med en 4-2-3-1 uppställning med följande spelare:

Schmeichel – Larsen, Christensen, Kjaer, Dalsgaard – Delaney, Schöne – Sisto, Eriksen, Poulsen – Jörgensen

Ett Danmark där få överraskningar kan dyka upp i startelvan och mest troligt är väl att Braithwaite spelar på högerkanten istället för Poulsen som var avstängd senast. Danmark är annars det lag som imponerat minst på mig av de som tagit sig till åttondelsfinal. Eriksen har gjort det bra stundtals men får långt ifrån ut full kapacitet i det här laget. Förutom några fåtals minuter tycker jag Danmark mest skämt ut sig hittills och hur de lyckats ta sig hit är mer ett under och frågan är hur länge till de reellt får vara med i mästerskapet. De inledde med en 1-0 seger över Peru som är det största rånet under hela VM. Peru hade det mesta av spelet och mängder med farliga chanser och även en missad straffspark – men Gud verkade vilja annorlunda. Därefter spelade Danmark bara 1-1 mot Australien som har varit långt ifrån bra i detta VM. I den här matchen såg dock australiensarna bra ut och hade det bästa trycket framåt, men med facit i hand förstod vi snabbt att det var Danmarks förtjänst. I avslutningsmatchen var det ett enda långt sömnpiller där Danmark lyckades göra upp indirekt med Frankrike att spela 0-0 så skulle Danmark gå vidare oavsett om Australien vann sin match. Det kunde knappt ske i teorin ens men likväl bjöd Danmark inte upp till kamp och gav gruppsegern till Frankrike. Nu spelade ordningen ingen roll för varken Danmark eller Frankrike då det blev tuffa nötter i åttondelarna likväl, men för Danmarks del var det helt betydelselöst för äventyret slutar här!

Analys av matchen:
Jag kommer inte bli det minsta förvånad om det här slutar med än större siffror än när Argentina fick bita i gräset den 21 juni när Kroatien bjöd upp till dans. För möjligen kommer Danmark att gå ut och försöka de första minuterna och sen falla in i koma som brukligt men det är mer sannolikt att laget har största respekt för Kroatien och därmed backar hem direkt och hoppas på kontringar fullt ut. Då kommer det se ut som när Tyskland mötte Sydkorea och enda skillnaden är väl att Kroatien kan göra mål och att Danmark inte ens är hälften så snabba som sydkoreanerna.

Modric och övriga i de rödvitrutiga tröjorna kommer rulla boll och skapa ytor för varandra. Frågan är bara när insticken kommer med luckan som fäller avgörandet. Inte nog med detta men Danmark får inte tappa boll i fel lägen när de väl försöker hålla den inom laget eller gå på kontring. Det kommer bli blixtsnabba omställningar i Kroatien och där kommer Danmark straffas direkt.

Jag kan inte riktigt se hur Danmark ska kunna bjuda på motstånd här men en sak är säker och det är att Eriksen måste spela på topp. Frisparkar måste införskaffas i farliga lägen framåt och så får man hoppas försvaret håller ihop det bakåt. Delaney kan vara den viktigaste för Danmark i det defensiva arbetet för han får inte tröttna samt måste tacklingar och det fysiska spelet vara kliniskt. Skulle allt det här fungera så kan ju säkert myntet landa på högkant för faller det normalt så blir Kroatien för svåra.

Bedömer vi stjärnspelarna var för sig, Eriksen kontra Modric så ser det jämnt ut. Skillnaden är här att medan Eriksen känns relativt ensam i att kunna spela fotboll så har vi en handfull i Kroatien som hjälper Modric. Kroaterna kan ha flera spelare som inte når upp till nivå så har de reserver som direkt kan fylla upp. Med ett reservlag slår man ett Island som imponerat klart mer än Danmark och med fulla styrkor ser jag inget som kan stå emot i den här matchen och knappt någonstans på hela vägen fram till finalen. Det här blir en aptitretare för vad som komma skall. Tack för att ni kom till VM Danmark men ni hade inget här att göra och ni har redan överträffat er själva trots att jag trodde på er inför mästerskapet.

Extra information:
Danmark har Kvist skadad medan Kroatien har en helt komplett trupp redo för spel.

Kroatien har varningar på Brozovic, Mandzukic, Rakitic, Rebic och Vrsaljko som förväntas starta matchen. Även Pjaca, Jedvaj och Corluka har gula kort.

Danmark har varningar på Delaney och Sisto som förväntas starta matchen. Även M Jörgensen har ett gult kort.

Båda lagen har haft fyra vilodagar efter sista gruppspelsmatchen. Tänk dock på att Kroatien villade nio spelare i den matchen, men även Danmark hade en mindre fysiskt jobbig 0-0 match mot Frankrike.

I förra VM blev Kroatien trea i sin grupp bakom Brasilien och Mexiko men det blev trots allt tre poäng och 4-0 mot Kamerun. Danmark var ej kvalificerade.

Spelförslag:
Troliga: Kroatien till 1.84 i odds och det här är enligt mig ett kanonodds utan dess like.

Roliga: Minst en straff utdöms, Kroatien vinner och det blir över 3.5 kort i matchen till 6.00 i odds.

Snöbollen: Kroatien avancerar vidare till 1.39 i odds.

Askfaten: Luka Modric minst två avslut till 1.75 i odds – Thomas Delaney får ett rött kort till 34.00 i odds (direkt rött 81.00)



Vi har fått fram grymma erbjudanden från 888sport inför slutspelet, passa på att bli medlem nu:

__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-01, 17:31   #2
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Jobba nu Ryssland på straffarna så sitter en fin 15-oddsare bland spelförslagen!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-01, 17:42   #3
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Igår fick vi en 21-oddsare som satt och idag sitter en 15-oddsare! Hoppas många har ryggat spelförslagen!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-01, 22:27   #4
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Sammanfattar vi spelförslagen så har samtliga fyra snöbollar suttit hittills i slutspelet, alltså vilket lag som avancerar vidare och eventuellt hur dessutom. Så det är vi väldigt nöjda med.

Dagens spelförslag fick som nämnt ovan ett bra utfall med en 15-oddsare - en av dessa snöbollar. Även Dzyuba att ha minst ett avslut på mål till dubbla pengarna satt.

På kvällsmatchen satt förutom snöbollen även att Modric hade två eller fler avslut på mål till 1.75 i odds.

Efter två dagar får vi summera det som bra spelförslag. Men det komiska är att inget av de troliga spelförslagen har suttit. Men det har vi tagit igen på de övriga spelen. Snöbollarna fortsätter framöver förhoppningsvis vilka och hur lagen tar sig vidare
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td