Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-04, 09:57   #1
 
joemags avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 383
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Dagens Elitserie 4/2


Full omgång i Elitserien idag, det var länge sen! Alla ångestmatcher fortsätter och dessa lag möts.

Elitserien (Sverige)
2012-02-04 16:00: Djurgårdens IF vs Brynäs IF
2012-02-04 16:00: Frölunda HC vs Timrå IK
2012-02-04 16:00: Färjestads BK vs Skellefteå AIK
2012-02-04 16:00: HV 71 vs Växjö Lakers HC
2012-02-04 18:30: Luleå HF vs Linköpings HC
2012-02-04 18:30: Modo Hockey vs AIK IF


Djurgården - Brynäs
Djurgården har fyra raka förluster (borta och hemma), har bara gjort 1 mål på dom tre senaste matcherna. Utöver det har DIF en ny, ung, orutinerad tränare som bara har tränat J20-lag och det är STOR skillnad på att coacha ett A-lag och ett J20-lag. Brynäs har förlorat dom två senaste bortamatcherna, dock tagit poäng i båda. Djurgårdens hemmaspel är mediokert, 8e plats i Elitserien och på väg nedåt medan Brynäs ligger 4a i bortatabellen. Tidigare denna säsong har Brynäs vunnit 4/5 matcher lagen emellan, och DIF har ju inte blivit bättre med säsongen. Förra matchen sakanade DIF många spelare vilket ledde till att dom fick ha 7 juniorer i startuppställningen, hur vida fler är tillbaka idag vet jag inte men jag tror inte det gör någon speciell betydelse. Brynäs tar det här och 1,72 på ML tycker jag är ett utmärkt odds!


Luleå - LHC
Svår match för mig personligen, jag är ett LHC-fan, men jag måste erkänna att LHC inte går särskilt bra mot dom andra bra lagen och utöver det är det en bortamatch! LHC ligger sist i bortatabellen, Luleå 4e i hemmatabellen.

Många "experter" och liknande personer säger att LHC rykt upp sig på sistone sedan Lückner tog över. Faktum är att jag inte håller med dem. Visst är 3 av 5 vinster bra men det speglar inte hur LHC faktiskt har spelat. I krossen mot Timrå spelade dom bra i första perioden för att sedan åter spela mediokert, krossen av DIF var inte direkt svårt med tanke på hur DIF spelar nu, och vinsten mot FBK var knapp. Dom två förlusterna kommer mot BIF och Luleå, två svårspelade lag som LHC inte hade mycket att sätta emot när dom väl började köra hårt. Jag tycker alltså att sedan Lückner tog över har laget bara presterat mot dåliga lag men inte mot bra. Luleå har fem raka hemmamatcher, dock inte med många måls marginal men det är ju deras spelsätt. Här vore ett underspel ett säkrare spel än vinst till Luleå men pga oddsen tar jag och spelar en 1a ML.

Hv71 - Växjö
Smålandsderby, och som alltid när det är derbyn är det svårt att förutspå hur det kommer sluta. Jag tror att matchbilden blir tight, båda lagen vill bli "kungar" av Småland. HV har sedan Petraseks spelat och med slutspelet som närmar sig spelat bättre och bättre. Poäng i 5 raka matcher varav 3 är vinster är starkt av dem, speciellt när två av lagen var SAIK och BIF. Växjö har också 4 raka bortaförluster, nu är magin för nykomlingen förbi. Hv71 tar denna match, dock är inte oddsen bra nog för mig för att spela på det.

Istället spelar jag på underspel. Båda lagen har riktigt bra målvakter (Larsson och Gerber). Växjö snittar enbart 1,6 framåt dom 5 senaste och HV 2,0 mål framåt. Med tanke på att båda lagen också vill knipa poäng tror jag på en målsnål match!


Det var bara lite kort mina tankar om några av kvällens matcher, hur tror ni att det går?
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 10:08   #2
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 149
Sharp$: 1375
Standard

Växjö har sett bedrövligt ut ett par matcher nu, senast mot Luleå hade man knappt en målchans. HV har fått stryk ett par derbyn och lär vara revanschsuget till tusen och visa hemmapubliken vilka som är bäst i Småland. tycker faktiskt dryga 1.7 som finns hos spelbörsena duger
zorro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 12:34   #3
 
joemags avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 383
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Hittar Modo - AIK x2 till 1,82 och 2,35 på AIK ML. Tycker verkligen inte AIK har spelat så dåligt på sistone! Fasth kan alltid vinna en match. Båda lagen är bland dom sämre med borta- respektive hemmamatcher. Modo vann senaste med 1-0 mot DIF, Modo ägde matchen men lyckades inte avgöra. Tror det kan bli liknande idag. Modos senaste vinster är,likt LHC, mot sämre lag. AIK kan göra det jobbigt för MODO. Spelar ni bör ni spela med låg insats.
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 17:36   #4
 
joemags avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 383
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Oj så fel man kan ha ibland, BIF presterade inte alls idag! HV - Växjö gick väl sådär, såg inte matchen men ett underspel gick in där. AIK ser ut att vinna, som jag var inne på i andra inlägget. LHC gör en förvånansvärt bra match men förlorar ändå som jag förutspådde, dock underspelet åt helvete.

VÄLDIGt målrik omgång jämfört med förra! Förra omgången snittade alla matcher 2,8 mål medan idag snittade matcherna 5,5 mål per omgång.

Senast redigerad av joemag den 2012-02-04 klockan 19:49.
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td