Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-03, 11:43   #1
 
Froggystyles avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Borås
Inlägg: 79
Sharp$: 0
Standard

3/3 19:00 Örebro HK - Borås HC Rek 2


Spelberoendet har tagit över, och jag ger mig på en till hockeyrek (Lagt i rätt forum denna gången också!) i Hockeyallsvenskan på de mest svårbedömda laget, Borås HC.

Som vanligt, här är mina källor:

Borås Tidning:

Spoiler:
Jens Gustavsson, Tränare Borås säger:
"Undantaget mot Oskarshamn har vi spelat bra på slutet och matchen mot Leksand senast var riktigt bra. Enda laget vi inte slagit hittills den här säsongen är Örebro och nu får vi en sista chans. Dom är starka hemma, spelar nästan på gränsen till chanshockey och har ett riktigt starkt powerplay. Vi får se till att hålla oss på banan, och vi går för en åttondeplats vi kan nå. Samma lag som senast mot Leksand".

BT:s tips:
Örebro är luriga att möta, 5-3 till hemmalaget.


Mina egna tankar:
Borås har redan missat playoffet uppåt sen man sjabblat bort alldeles för viktiga poäng, framförallt på hemmaplan. Örebro likaså, 6 poäng mindre inspelade poäng, 68 BHC och 62 ÖHK och tre matcher kvar.

Troligtvis vaktar Pontus Hansson målet för BHC, och det är mycket beroende hans spel hur matchen kommer att urarta då han är oerhört ojämn. Kan spela lysande vissa gånger och blandar de med skämtinsatser.

Lite intressant fakta:

Örebro har förlorat sina två senaste hemmamatcher, mot Almtuna först och nu senast mot Leksand.

Borås har på de fyra senaste matcherna 3 vinster och en förlust, bland annat utklassade man Malmö med hela 5-0 och sen Leksand på straffar hemma i foliehallen.

Borås borta brukar innebära förlust, 1 OT-seger på de fem senaste mot mittenlag imponerar inte.

Örebro har vunnit ALLA möten lagen emellan denna säsongen.

Det har varit fruktansvärt jämnt mellan lagen, största segern har varit 2-1, de två andra har gått till OT där faktiskt Örebro har vunnit bägge dessa vilket är beundransvärt, Borås brukar vara otroligt starka i OT och framförallt straffar, men lagets stora stjärna, Jens Karlsson, lämnade för några omgångar sen till Frölunda, vilket har medfört att man inte längre har kanske Sveriges bästa straffskytt i straffavgörandet...

De brukar bli ganska avslaget nu såhär i slutet av säsongen, och jag tror att Borås yngre förmågor tycker det är roligare med ishockey än vad Örebros sega gubbar gör, och moroten att man inte har vunnit mot Örebro den här säsongen kommer nog att ställa till problem för ÖHK.

Spelen blir:

ML Borås HC @ 2.47 Nordicbet 5%
1a mål BHC @ 2.20 Nordicbet 5%


Jag går helt enkelt på formen här, att spöa Leksand och Malmö är starkt, vare sig man spelar hemma eller borta. Sen hoppas vi att hopplöse Hanssons form håller i sig, som nu har spelat upp sig efter inhopp i Frölunda för några veckor sen.



Varför spel på första målet?
Jo, Borås har en tendens, i alla fall när man själv har varit och tittat på dem i Borås, att göra de första målet för att sen tappa till förlust, och jag tror att man kan nog peta in de första, och att då få 2.20 är spelbart, tycker nog de skulle vara runt 2.00.
__________________
StartKassa: 5 000:-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Kassan: 5 000:-
Lagda spel: 0
Vinster: 0
Förluster: 0
Push: 0
+/- : 0 units


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Froggystyle den 2010-03-03 klockan 12:07.
Froggystyle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-03, 11:46   #2
 
Froggystyles avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Borås
Inlägg: 79
Sharp$: 0
Wink

Något anmärkningsvärt är att jag trodde först på en komfortabel hemmaseger, men sen kollade jag statistiken och lite info och fann 2an mer spelbar =)
__________________
StartKassa: 5 000:-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Kassan: 5 000:-
Lagda spel: 0
Vinster: 0
Förluster: 0
Push: 0
+/- : 0 units


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Froggystyle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-03, 21:38   #3
 
Froggystyles avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Borås
Inlägg: 79
Sharp$: 0
Standard

Sådär, vad gör folk?

Inte ett tack eller ens någon kommentar på att finna 2.20 och 2.47 i odds på bortavinst, det är illa Sharps! =)
__________________
StartKassa: 5 000:-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Kassan: 5 000:-
Lagda spel: 0
Vinster: 0
Förluster: 0
Push: 0
+/- : 0 units


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Froggystyle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-03, 21:39   #4
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Ryggade tyvärr inte, men ännu en gång. Snyggt! Du har verkligen hittat formen lagom till du började reka här. Bara fortsätta på den inslagna vägen
__________________
Hard work takes the gamble out of gambling.
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-03, 21:52   #5
_A_
 
_A_s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 722


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Snyggt som fan, kan inte annat än gratulera
_A_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-03, 21:56   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 162
Sharp$: 158


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Good!
__________________
]
bemeer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-03, 22:00   #7
 
Tdeps avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 115
Sharp$: 179

Cash is KING
Stats: 71 - 62 - 5
ROI: 123.12%
Vinstprocent: 53.00%

Standard

Fortsätt så! Så ska du se hur folk kommer hänga med i svängarna..

Fin rek
Tdep är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-03, 22:32   #8
 
simonsankens avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Piteå
Inlägg: 58
Sharp$: 117

Simon sankens höst
Stats: 40 - 28 - 2
ROI: 135.91%
Vinstprocent: 58.82%

Standard

Allt jag ryggat av dig har suttit! imponerade, hoppas det fortsätter så! och än en gång tack
simonsanken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-03, 22:52   #9
 
pr0llans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 345
Sharp$: 342
Standard

Ryggade inte, men snyggt jobbat! keep up
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
pr0llan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-03, 22:58   #10
 
Froggystyles avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Borås
Inlägg: 79
Sharp$: 0
Standard

Ni behöver ju inte lämna någon kommentar om ni inte vill, men tycker jag fått ganska dålig respons faktiskt efter att ha satt 3 st med snittodds runt 2.20...

2st rekar ute.

De roliga är, att ingen av rekarna har hamnat om fotboll ännu, där jag själv känner jag besitter den största kunskapen
__________________
StartKassa: 5 000:-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Kassan: 5 000:-
Lagda spel: 0
Vinster: 0
Förluster: 0
Push: 0
+/- : 0 units


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Froggystyle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-03, 23:08   #11
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Snyggt jobbat såklart, du får inte ta det personligt men vi har sett många komma och gå och man inväntar gärna lite resultat innan man ryggar. Säkert därför dina trådar varit tomma hittills. Fortsätter du så här får du nog uppmärksamhet
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td