Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-05, 12:45   #1
 
Froggystyles avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Borås
Inlägg: 79
Sharp$: 0
Standard

5/3 19:00 Bofors IK - Borås HC Rek 7


Sådär, ännu en spännande match som egentligen är helt betydelselös, men ändå.

Källorna:

SvenskaFans Bofors:

Spoiler:
Det är ett fortsatt skadedrabbat Bofors som tar sig an Borås på fredagkvällen. Dock har skadeläget ljusnat lite, då Cribbe Carlsson frisknat till. Det innebär att han går in på en backplats, och att Björn Kindahl får flytta upp som center igen. I stället har Peppe Lundh insjuknat och hans medverkan är osäker. Martin Thelander är fortsatt borta med knäskada men är positiv till comeback lagom tills playoff startar. Peter Messa? Ja, klubben tiger som muren om karaktären på skadan. Först sa man feber och ville inte ens erkänna en skada, sedan har jag hört både det kryptiska "upper body injury" och ett rykte om en skadad fot. Hittills har ingen i vart fall ifrågasatt att Messa kommer att vara spelklar till playoffdags. I mål återkommer Andro Michel som tydligen matchas in som förstemålvakt inför kommande playoff. Jag tror det är ett klokt val i så fall. Micke är utmärkt, men det kommer att bli tätare och tuffare spel på mål i playoff, och Andro är i kraft av sin storlek bättre på det spelet.

Bofors passade igår på att träna på uterinken som finns i anslutning till Nobelhallen. Ett lite annorlunda och avslappnat pass med mycket skratt som ett avbrott i den vanliga träningen. Stämningen är givetvis fortsatt hög i truppen och spelarna ser fram emot att få möta Borås -ett lag som flera av spelarna tydligen enligt kommentarer har en viss hatkärlek till.

Som jag nämnde i ingressen har inget av laget egentligen något att spela för mera än äran. Men såklart kommer Bofors att vilja visa ökad form och såklart vill man att fler och fler detaljer faller på plats inför kommande matcher. Jag räknar med att Bofors kommer att vilja spela ett tätt och aggressivt försvar över hela banan, med stor disciplin och kontroll. Jag räknar också med att juniorerna Patrik Jakobsson och Mattias Nilsson kommer att få en del speltid i början av matchen, speciellt om Peppe Lundh saknas i laget.

Borås å sin sida har inget att spela för och ingen form som behöver vässas, utan kan spela helt avslappnat. Det kan ju innebära i princip vad som helst från att man gör en topprestation till att man kommer att bjuda på noll motstånd. Skulle ändå tro att det blir en hyfsad match från knallelaget - man vill säkert visa att man håller god klass ända in i sista omgången.

Kontentan av det här då? Ja, Bofors kommer att vara mest motiverat och bör plocka hem detta med klara siffror bara av den anledningen. Mitt tips: 4-1 till Bofors.


Varken Bofors eller Borås Officiella hemsidor har än så länge tagit upp matchen, vilket kan bero på att säsongen är över för boråsarnas del och man är bara ett allsvenskt lag. Man har itne uppdaterat på Borås SvenskaFans-sida sen Leksand matchen vilket är uruselt.

Borås Tidning:

Spoiler:
Jens Gustafsson,tränare:
- Jag låter väl som en bandspelare, men vi vill avsluta snyggt och kommer spela för att vinna. Senast gjorde vi en bra insats och stämningen är positiv. Tre juniorer kommer vi ta med oss den här gången m,en det är inte helt klart vilka det blir.

Skador:
Anton Gustafsson hjärnskakning

BT:s Tips:

Bofors är hemmastarkt. Men nu blir det inte 7-3 som det blev förra gången lagen möttes i Nobelhallen. Borås jobbar till sig en seger med 4-3.


Intressant fakta:

* Bofors har tagit 1 trepoängare på 9(!) hemmamatcher!
* Borås har 4 vinster och 1 förlust mot Almtuna på de fem senaste, och då har man trots allt mött både Leksand och Malmö.
* Borås vann senaste mötet lagen emellan
* Bofors är skadedrabbat, Borås fulltaligt utöver Anton G
* De är Bofors bortaspel man tagit poängen iår, 5a i bortatabellen medans man är 9a i hemmastatistiken.

Mina egna tankar kring matchen:

Jag har tyvärr räknat lite fel, jag trodde att BHC skulle sova över i Örebro för att sen åka till Bofors dagen efter, men så var inte fallet, men de ska inte spela någon roll ändå, även om de stärkt reken någorlunda.

Borås har riktigt bra form, och vill naturligtvis avsluta säsongen snyggt. Borås har ingenting och spela för, inte Bofors heller som ska in i ett stundande playoff om någon vecka eller två.

Borås, som gärna spelar fysiskt, tror jag kommer att gå in stenhårt för vinst ikväll, medans jag tror Bofors-spelarna hellre vill undvika skador på truppen.

Det är två riktigt jämna lag som möts, och framförallt i övertid imponerar båda lagen iår.

Pontus Hansson har hittat gammal fin form, och är faktiskt 100% i Elitserien iår, eftertvå raka nollor när han har fått vara med. Tror han känner att han har en liten chans här, och kommer naturligtvis vilja visa upp sig nu i slutet av säsongen.

Mitt spel blir således:

Bofors - Borås ML Borås @ 2.82 3%

Matchen är inte lika säker som den hade varit ifall Borås hade kunnat sova ut på hotell i Örebro för att spela sista bortamatchen för säsongen, men är ändå ett ganska bra spel.

Får hoppas att kompisen Lukko stänker in en eller två baljor om han nu får vara med vilket jag tror då jag inte hört nåt från hans sida om matchen idag.

Nåt som även talar för Borås-seger är att Borås Tidning tippar vinst åt knallegänget, och dom brukar faktiskt ha rätt, även om de har haft två raka bom nu, i förrgår hockeyn när dom trodde på förlust, och igår när man trodde på Borås Basket.

Tredje gången gillt?

1.85 är alldeles för lågt för mig, men överspelet ligger ganska nära till hands här, trots att Bofors har fyra raka matcher som är under, blev hela 7-3 sist i Nobelhallen lagen emellan.
__________________
StartKassa: 5 000:-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Kassan: 5 000:-
Lagda spel: 0
Vinster: 0
Förluster: 0
Push: 0
+/- : 0 units


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Froggystyle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-05, 13:07   #2
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Bofors har haft det lätt för Borås denna säsong.
Dock är det svårt att veta hur pass hårt Bofors går ut i denna match. Man spelade helt viljelöst på bakfyllan hemma mot Almtuna. Men borta mot Leksand vann man skotten och gjorde en okej insats med tanke på att man endast hade fyra backar.
Men med tanke på att play-off börjar hemma på onsdag så bör man vilja få igång spelet lite tills dess skulle jag tro.

Men blir det övertid så lär Borås absolut vinna, då Bofors är totalkassa på att ta extrapoängen. Inte ens straffträning ute i skogen lär hjälpa i såna fall
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=rVRoFTez3fc"]YouTube- 20100304003.mp4[/ame]
__________________
"Show me more, you'll play more. I didn't see Gretzky sit on the bench."
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-05, 13:10   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 10
Sharp$: 83
Standard

finns till 3.2 hos bwin
dellban är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td