Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-09-13, 17:59   #1
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Säsongstips och aktuella speltips: Elitserien


Har följt Elitserien länge nu och tänkte skapa en tråd där vi kan tipsa varandra om spel för säsongen samt när spektaklet drar igång om två dagar tipsa varandra om aktuella speltips för exempelvis dagens matcher.

Hoppas bara inte HV71 vinner i år igen. Skulle vara tråkigt för oss alla! Jag tror HV kan få en tuffare säsong när Stefan Liv inte spelar längre och de kan bli frustrerade när det möter lag som enligt elitseriemått är tuffa, exempelvis Linköping och Färjestad men i synnerhet Djurgården som med all sannolikhet kommer vilja spränga sig fram i starten. Allt kommer dock bli lättare att bedöma efter starten så man får se alla lag spela och därefter kunna mäta värdena i spelen man vill lägga.

Så, fram med era guldkorn nu! Vi har märkt tidigare att Sharps.se dragit till sig många duktiga hockeyrekare så jag är inte det minsta tveksam till att vi kommer se många tjäna storkovan i vinter.

Alles gut meine fräuleins!
__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-13, 18:13   #2
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Färjestad vinner! Värvat in tungt och bra på backplats....

Men framförallt kommer man att ha två av seriens ABSOLUT bästa tvåvägscentrar....Wallin och Sjögren!
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-13, 19:13   #3
 
johannesvs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 48
Sharp$: 119
Standard

Strax under 4 ggr pengarna på både HV71 och FBK vinner SM-guld. Funderar på att lägga en slant på båda. I mina ögon finns det inget annat lag som kan hota.
johannesv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-13, 20:23   #4
 
Berras avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 123
Sharp$: 618

Pure Math
Stats: 85 - 68 - 11
ROI: 109.11%
Vinstprocent: 55.56%

Standard

Jag har sett fram emot premiären oerhört mycket, ska bli enormt kul detta. Självklart har Ludde rätt i att det kommer att bli lättare att bedöma ju mer man ser och allteftersom serien går. Dock så vill jag redan nu dra till med en utläggning om vad jag tror om säsongen.

Tycker det känns jätteintressant i år. Det finns ju precis som alla andra år klara förhandsfavoriter men jag tycker ändå att det är mer öppet i år än andra år. Till de två största favoriterna väljer jag precis som många andra HV71 och Färjestad. HV har bästa truppen på pappret, men klarar de av den svåra bedriften att vinna två år i rad? Färjestads framgångar tror jag hänger mycket på målvaktsidan där jag tror Nihlstorp kommer få dra ett stort lass. Min gissning är att han växer till ett nytt monster. Alltså kan Färjestad skratta och le.

Bakom dem ser jag Djurgården och Linköping. Djurgården bygger vidare från förra året med en, trots vissa spelarförluster, slagkraftig trupp. Särkijärvi ger Linköping en bra säsong. Ska de gå hela vägen måste deras tunga pjäser (Tänker främst på Hlinka och Hlavac i detta fall) vara bäst när det gäller, VARENDA MINUT! Många verkar vilja räkna bort Frölunda, men de måste räknas till kapabla att utmana även om man aldrig riktigt numera kan sia om hur de omsätter sitt välbetalda spelarmaterial i riktiga prestationer på en ishockeyplan. Nåja, det kan bli mycket bra och även om det blir flopp så klarar de åtminsonde slutspel.

Skellefteå känns också en aning svårbedömda. Tre mycket tunga pjäser i Särkijärvi, Marttinen och Moran har försvunnit och ersatts av en defensivt lagd Lindgren, en talangfull finne och Jocke Lindström som man inte riktigt vet var man har. Största minuset är att Särkijärvi ersatts av en mindre etablerad juniortränare. Där är jag verkligen inte imponerad...

I övrigt tycker jag det är öppet om resterande placeringar. Modo tycker jag har nyrenoverat bra, räcker troligtvis till slutspel. Perra är bra för Timrå. Med ett okej material tar han Timrå till slutspel. Luleå och Södertälje jobbar bakom Modo och Timrå och kan kanske nypa en 7:e/8:e slutspelsplats. Brynäs gör AIK sällskap i Kvalserien i vår.

Detta var måhända inga tips om spel utan bara en ren utläggning av mina tankar om årets Elitserie. Hoppas ingen störs av detta!

Lycka till allihopa med era spel!
Berra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-15, 15:44   #5
 
chanixs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Sverige
Inlägg: 92
Sharp$: 819


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Till alla som ifrågasätter Brynäs. Vi har inte haft ett bättre lag på länge än vi har i år, bortsett från målvakterna. Men Bjurling kommer att fixa det bra, tro mig. Kommer också spela vinst Brynäs när man tar emot Modo hemma i premiären, ungdomarna är taggade och veteranerna är vältränade. Modo verkar inte vara i balans på samma sätt för tillfället. Spelar till 1.9 förövrigt.
chanix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td