Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-02, 16:03   #1
 
Saphers avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 18
Sharp$: 329


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-11-02 Skellefteå AIK - Timrå (Elitserien)


Datum: 2010-11-02
Tid: 19:00
Sport: Ishockey
Land: Sverige
Liga: Elitserien
Match: Skellefteå AIK - Timrå

Spel: Skellefteå AIK -1.5
Insats:
Odds: 2.65
Bolag: Bet365

Motivering:
Testar att slänga in en första rek.

Skellefteå tar emot Timrå i kvällens match, och jag kan inte motstå 2,65 gånger pengarna på att Skellefteå vinner med minst 2 måls marginal.

Skellefteå (Hadelöv gissar jag, dock ej konfirmerat)

Hemmalaget är formstarkast i Elitserien sett över dom 6 senaste matcherna. 4 segrar 2 förluster och 13 av 18 poäng inspelade. Även när man kollar de 8 senaste matcherna är Skellefteå i topp med 6 segrar 2 förluster, men då börjar man vara så pass långt bakåt i tiden att det känns lite irrelevant. Form är en färskvara, och kontentan av det hela är i alla fall att Skellefteå har riktigt bra form just nu!

De tre senaste matcherna har hemmalaget vunnit mot Linköping borta (4-1), Frölunda hemma (3-1) och Färjestad borta (4-3). Matchen mot Färjestad styrde man helt och hållet och hade 4-0 en bit in i den tredje perioden, innan det blev kollektiv härdsmälta och man höll på att tappa hela försprånget.

Det kan mycket väl ha varit bristen på rutin i laget som spökade i den matchen. 11 spelare i laguppställningen föddes på 90-talet, och det i sig måste väl vara nåt sorts rekord?! Jag utgår från att laget lärde sig läxan att en match varar i 60 minuter + evenutell övertid, och att man straffas skoningslöst om man börjar ta för lätt på uppgiften. Man vill garanterat visa att läxan sitter redan till dagens “förhör”..

I resultaten ovan finns framför allt en markant skillnad på årets Skellefteå jämfört med tidigare årsgångar. Man har börjat vinna fler matcher med några måls marginal. Tidigare säsonger i elitserien togs majoriteten av segrarna på rent krig och allt som oftast med uddamålet.

Skellefteå är ruskigt starka i SkeKraft Arena. Den här säsongen har man vunnit 6 av 8 matcher hemma, och av dessa har 5 vunnits med 2 måls marginal eller mer. Tilläggas kan också att den första matchen hemma mot Färjestad förlorades trots total dominans och 51-18 i skott, så där var laget helt klart värda ett bättre öde..

Fredrik Lindgren blev pappa i lördags och var därför borta senast mot Färjestad, men han är tillbaka till dagens match. Johan Forsberg och Mattias Lindström är långtidsskadade och jag utgår från att Skrbek inte spela mer i Skelleftetröjan.

Ger mig på en gissning att Hadelöv står, men det är inte konfirmerat på något sätt ännu.

Timrå (Pitkämäki)

Idag kommer som sagt Timrå på besök, och bortalaget har efter en riktigt imponerande inledning nu sjunkit några placeringar. Formen är med andra ord dalande och det visar även formtabellen där laget just nu återfinns på 10 plats med 2 segrar och 4 förluster. Även här stärks intrycket om man väljer att kolla de 8 senaste i och med att det då blivit 2 segrar och 6 förluster.

I de tre senaste matcherna har det blivit förlust hemma mot Djurgården (3-6), vinst borta mot HV71 (4-2) och förlust borta mot Färjestad (4-2).

Laget har gjort 48 mål, vilket är bäst i ligan, men också släppt in 50, vilket i sin tur är näst sämst, bara Brynäs har släppt in fler.

Tittar man på bortastatistiken så finns det helt klart lite orosmoment för reken. 9 spelade matcher, 5 segrar och 4 förluster. Men då ska man ha i åtanke att 3 av dessa 5 segrar togs i inledningen av säsongen när laget imponerade stort. Läget är som sagt lite annorlunda nu..

Totalt har laget 8 segrar och 8 förluster och av dessa 8 förluster har 6 varit med 2 mål eller mer.

Backen Tomas Skogs saknas, i övrigt fullt lag.

Historiskt sätt har det oftast varit jämna tillställningar mellan dessa två lag, men det tillskriver jag till stor del Skellefteås totala fokus på defensiven tidigare säsonger. Tack vare just denna destruktiva spelidé som laget anammade under främst de två senaste säsongerna så blev nästan alla möten mot samtliga lag i serien jämna tillställningar och således är historiken rätt oväsentlig och det är just detta faktum jag tänker försöka utnyttja med att spela handicap-spel de gånger jag anser att det rör sig om ett överodds..

Det är lite av en ny era nu och Skellefteå producerar betydligt mer framåt, samtidigt som man lyckats med konststycket att inte tappa alltför mycket bakåt.

4-1 till Skellefteå?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mazzy (+1), Boone (+1)
Sapher är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-02, 16:43   #2
 
mazzys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 398
Sharp$: 924

mazzys hockeyspel 13/14
Stats: 58 - 125 - 0
ROI: 96.49%
Vinstprocent: 31.69%

Standard

Bra rek! Har SAIK -1 sedan tidigare.
mazzy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-02, 17:28   #3
 
Saphers avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 18
Sharp$: 329


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Härligt, då jobbar vi in den här!
Sapher är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-02, 17:51   #4
MrR
 
MrRs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 133
Sharp$: 280
Standard

Har SAIK som spikad på powerplay, skönt att du tror på hcp!
MrR är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-02, 21:07   #5
rdr
 
rdrs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 31
Sharp$: 276

Allt och inget!
Stats: 40 - 35 - 1
ROI: 100.28%
Vinstprocent: 53.00%

Standard

"4-1 till Skellefteå?"
__________________
Que Sera Sera!
rdr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-02, 22:11   #6
 
Saphers avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 18
Sharp$: 329


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det blev ju en trevlig start det här!

Om jag tvunget ska gräma mig över nåt så är det väl ett uteblivet spel på slutresultatet hehe...
Sapher är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td