Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-12-02, 15:23   #1
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 314
Standard

Elitserien 2/12


Fyra matcher ikväll. Modo tar emot Södertälje. Timrå mot HV71. Brynäs tar emot ett skadedrabbat Färjestad och Linköping möter Luleå hemma i cloetta center.

Vad har ni för tankar angående matcherna? Personligen ser jag värde i Timrå hemma mot HV71. Timrå börjar hitta tillbaka till formen och har haft relativt lätt mot HV.

Färjestad åker till Gävle med en väldigt tunn trupp. Inlånade backjuniorer (väldigt duktiga, inge snack om de) men tror de kan få en jobbig kväll.

Så vad säger ni... ?
svelander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-02, 15:28   #2
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Jag har

Modo-SSK
Linköping- Luleå
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-02, 15:32   #3
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 314
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boden Visa inlägg
Jag har

Modo-SSK
Linköping- Luleå

Tror nog också på Modo! men Linköping känns osäker. Tycker den matchen kan gå lite hur som helst faktiskt
svelander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-02, 15:43   #4
 
Blixth1958s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 798
Sharp$: 1376


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

KÖR LIKADANT SOM BODEN, LULEÅ HAR TAPPAT FARTEN, MODO SKALL VÄL SLÅ SSK
Blixth1958 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-02, 15:56   #5
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Som du säger så har FBK en tunnare trupp idag. Martin Sevc & Frögren är väldigt tunga avbräck för defensiven. Brodin kommer göra det med bravur, Karlsson är en helt ok defensiv back med, dock så är det tunga namn som de ska ersätta idag.

Förhoppningsvis så har FBK lärt sig ett och annat efter 2 bortamatcher mot BIF som slutat 4-2 & 5-4 (efter OT) till BIF.


Timrå IK - HV71
HV har haft väldigt svårt mot TIK i år och har torskat 2 hemmamatcher mot dem. Nu är dock HV71 på väg uppåt.
Timrå är det sämsta hemmalaget med endast 14 poäng på 12 matcher i sin E-on Arena!
Jag kör U4.5 mål & handicap-spel på HV71 -1


MODO - Södertälje SK

Om man ska utgå från statistik så har MODO ett övertag i denna match. Man har 3 raka hemmasegrar mot SSK (Säsong 09/10 & 10/11). Man har tagit 2 raka segrar mot SSK (6-3 hemma & 5-4 i Södertälje efter OT). MODO & Södertälje är längst ner i tabellen så man kan kalla detta för en "6-poängsmatch". MODO kommer med lite vind i seglen efter en 4-1-vinst borta mot SAIK.
Trots att mycket talar för MODO så tror jag tror att det kommer bli en väldigt tät & jämn match. Jag kör ett handicap-spel på SSK +1 till 1.83 i odds.


Lycka till med era spel!
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-02, 15:58   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Bollnäs
Inlägg: 635
Sharp$: 1829


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

jag är inne på Timrå =)
Erikbgif är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-02, 16:03   #7
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svelander Visa inlägg
Tror nog också på Modo! men Linköping känns osäker. Tycker den matchen kan gå lite hur som helst faktiskt
Luleå har börjat svikta nu och har dessutom skadebekymmer på viktiga spelare, så enligt mig ligger värdet på LHC.
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-02, 16:09   #8
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boden Visa inlägg
Luleå har börjat svikta nu och har dessutom skadebekymmer på viktiga spelare, så enligt mig ligger värdet på LHC.
Word.
Luleå är överskattade för tillfället. De är trubbiga offensivt utan tvillingarna Abbott's tillsammans. Arlbrandt är knappt någonting utan Olausson heller. Deras vassaste kedjor är i spillror för tillfället.
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-02, 16:15   #9
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 18
Sharp$: 1143
Standard

spelar hcp på Linköping. Luleå utan viktige Olausson bla, sett lite tungt ut dom senaste
matcherna så tror det blir pisk med 4-1 ikväll. tar emot att spela torsk men tror på
en enkel resa för hemmalaget.

(Luleå supporter sedan 1975 då dom heta matcherna var mot Boden)
tinken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-02, 16:18   #10
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 314
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Som du säger så har FBK en tunnare trupp idag. Martin Sevc & Frögren är väldigt tunga avbräck för defensiven. Brodin kommer göra det med bravur, Karlsson är en helt ok defensiv back med, dock så är det tunga namn som de ska ersätta idag.

Förhoppningsvis så har FBK lärt sig ett och annat efter 2 bortamatcher mot BIF som slutat 4-2 & 5-4 (efter OT) till BIF.


Timrå IK - HV71
HV har haft väldigt svårt mot TIK i år och har torskat 2 hemmamatcher mot dem. Nu är dock HV71 på väg uppåt.
Timrå är det sämsta hemmalaget med endast 14 poäng på 12 matcher i sin E-on Arena!
Jag kör U4.5 mål & handicap-spel på HV71 -1


MODO - Södertälje SK

Om man ska utgå från statistik så har MODO ett övertag i denna match. Man har 3 raka hemmasegrar mot SSK (Säsong 09/10 & 10/11). Man har tagit 2 raka segrar mot SSK (6-3 hemma & 5-4 i Södertälje efter OT). MODO & Södertälje är längst ner i tabellen så man kan kalla detta för en "6-poängsmatch". MODO kommer med lite vind i seglen efter en 4-1-vinst borta mot SAIK.
Trots att mycket talar för MODO så tror jag tror att det kommer bli en väldigt tät & jämn match. Jag kör ett handicap-spel på SSK +1 till 1.83 i odds.


Lycka till med era spel!


Ja såklart tunga namn men tror nog det klara av det på ett bra sätt! Gissar mig till att du är färjestad fan? väldigt bra isåfall

Ja sant! HV börjar komma igång och Timrå har varit dåliga hemma. Men jag kör nog lite på känsla i den matchen! inte bra att göra det men tror tyvärr det blir så.

Moda avstår jag nog! kan gå lite hur som helst beroende på inledningen.

Ja detsamma lycka till med spelen!
svelander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-02, 16:24   #11
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tinken Visa inlägg
spelar hcp på Linköping. Luleå utan viktige Olausson bla, sett lite tungt ut dom senaste
matcherna så tror det blir pisk med 4-1 ikväll. tar emot att spela torsk men tror på
en enkel resa för hemmalaget.

(Luleå supporter sedan 1975 då dom heta matcherna var mot Boden)
Har hört att det var riktiga matcher på den tiden Trist att Boden ska vara så värdelösa nuförtiden, hade varit trevligt med riktiga derbyn igen.
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-02, 16:29   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 702
Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

Går emot luleåhjärtat.. Luleå var riktigt dåliga mot frölunda


"Luleå saknar dessutom, förutom Styrman och Niinimaa, Cam Abbott, som enligt Luleåledningen kommer att vara borta ända till den 26 december, och Niklas Olausson som också har en sträckning i ryggen."

"Elias Fälth, Janne Sandström, Robin Jonsson, Topi Jaakola och Lars Lökken-Östli är spelbara bland backarna. Mats Lavander har tidigare vikarierat som back - kanske dags för det igen..?"

" Vihko, Abbott, Hjalmarsson, Karlsson, Enterfeldt, Berglund, Lavander, Meijer, Arlbrandt, Fabricius, Burström, Nyman och Komarek. "

Det säger det mesta,

Synd att man inte hann in tidigare. fortfarande värde i 1,85 tycker jag
Alltså:

Linköping - Luleå @ 1,85 Sportingbet
5/5 units

Spelar även Linköping -1,5 @ 2,50 betway
2/5 units
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-02, 17:02   #13
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Känns ju inte så bra att alla är inne på Linköping, kan gå åt pipan detta...
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-02, 17:12   #14
 
Halvaris avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 101
Sharp$: 1616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boden Visa inlägg
Känns ju inte så bra att alla är inne på Linköping, kan gå åt pipan detta...
Gör det säkert. Maxspelade (7.5u) igår rak @2.00 & jag bränner allt för tillfället. 3 u på Brynäs @2.4 är det andra "draget". Lurar på ett minisystem på PP nu...

Edit: Äh, tror ändå på LHC

1. Brynäs - Färjestad 1 X 2
2. E.Somervu - P.Prestbe X
3. Linköping - Luleå 1
4. J.Hlinka - P.Arlbran 1 X
5. MODO - Södertäl. 1
6. B.Ritchie - L.Videll 1 X 2
7. Timrå - HV 71 1 X
8. I.Pikkara - T.Laine 1 X

72x1kr

Senast redigerad av Halvari den 2010-12-02 klockan 17:46. Anledning: tillägg
Halvari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-02, 17:20   #15
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 18
Sharp$: 1143
Standard

Boden - vi spelade faktiskt våra hemma matcher ett tag i bodens hall (medans "Delfinen" byggdes) i början av 70' talet tror jag det var. På den tiden var det uppemot 6500 pers
när Luleå mötte Boden.
tinken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td