Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-15, 23:49   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 702
Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

Elitserien 17/9


Efter en mindre lyckad omgång, med luleå-ögon sett, blickar man redan fram emot omgång 2.

Brynäs - HV 71 2,00 4,55 3,05

Djurgården - Modo 1,82 4,65 3,60

Skellefteå - Timrå 1,82 4,65 3,85

Färjestad - AIK 1,85 4,45 3,45

Frölunda - Luleå 2,16 4,45 2,85

Växjö - Linköping 2,56 4,45 2,25

Oddsen är de marknadshögsta just nu enligt oddsportal. Dock "youwin.com" som är högst på många av matcherna, vet inte hur många som har dom med i sin arsenal.

Tankar:
Oddset på HV 71 känns ganska högt.

Både Djurgården och Skellefteå lockar, men jag hade gärna sett lite högre odds på dessa.

Högt odds på AIK, dock förlorade man 9 av 9 ifjol mot Färjestad..

Når Luleå upp till spelet man hade i första perioden mot Växjö och i slutet av ET har man en bra chans mot Frölunda. 2,85 lockar.

Växjö kändes egentligen ganska ofarliga mot Luleå idag, vilket kanske låter märkligt med tanke på resultatet. Håller med om att Linköping ska vara favoriter, men är 2,25 nog bra?
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 09:15   #2
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Jag har redan lagt spel på DIF och SAIK inför matcherna imorgon. Tycker efter omständigheterna att oddsen är bra.

om vi börjar med DIF-Modo:

Djurgården tog en bra seger borta mot HV, och kommer nog förmodligen hålla till i övre halvan av tabellen om ni frågar mig. Nu ska man hem till Sthlm och ta emot Elitseriens sämsta lag just nu, Modo. Värdelös försäsong, klar förlust hemma mot Frölunda. Nä...Modo kommer inte ha mycket att sätta emot här. 1.80 helt okej faktiskt!

Skellefteå-Timrå:
Även Skellefteå gjorde en bra premiärmatch där man tog poäng borta mot FBK.
Nu dags för match på hemmaplan där man är starka, och möter ett lag som är tippade av "alla" längst ner. Borta mot AIK förlorade man med klara 5-1, och det blir inte lättare att ta poäng i Skellefteå... Hemmaseger här!

Mina spontana tankar om övriga matcher, utan att ha lagt något spel:

Brynäs-HV71:
Brynäs fick med sig en poäng borta mot LHC och kanske är det Brynäs som blir årets "succé-gäng"? Men ser man till oddsen i den här matchen så blir man sugen på ett spel på HV, så stora favoriter ska väl inte BIF vara? HV har fått göra bort sin känsloladdade premiär och nu första bortamatchen, revanchsugna?!

Växjö-LHC:
Nykomlingarna som "skrällde" till och vann på straffar borta mot Luleå senare spelar nu sin första hemmamatch i elitserien. Enligt det jag uppfattat från Luleå så var hemmalaget överlägset i första perioden för att sedan slappna av och helt enkelt bjuda in Växjö i matchen, man borde avgjort denna match i ett tidigare skede. Men så är det i hockey...slappnar du av hugger motståndarna till
Hur ska Växjö spela nu när dom är hemma?

Frölunda-Luleå:

Frölunda har börjat serien med 2 raka segrar, men svårt att säga hur bra dom egentligen är. Växjö var inte bra i premiären, och samma med Modo. Nu får man möta på hårdare motstånd och man kanske får en liten fingervisning hur bra man är.
Luleå kommer förmodligen att höja sig ett par snäpp nu när det Frölunda som står för motståndet, och jag känner att ett spel på Luleå i någon form ligger närmast till hands...

Färjestad-AIK:
Fasth...han kan vinna matcherna själv åt AIK känns det som, är han på humör så har AIK stor chans att plocka poäng här, Färjestad vann eft straffar mot SAIK senast. 1.80 på FBK känns inte alls bra. Blir eventuellt något spel på AIK här...

Det var mina tankar om morgondagens match, ska bli intressant att höra vad ni andra tror/tycker...

man ska komma ihåg att det bara gått en omgång hittils...MYCKET kommer att hända och ändras under säsongens gång...
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor

Senast redigerad av Boden den 2011-09-16 klockan 09:23.
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 12:57   #3
 
Danilós avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 73
Sharp$: 33


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Precis som Boden säger så tror jag också starkt på DIF. Man vänder nu hem för att spela sin hemmapremiär mot ett lag som för tillfället inte håller motten alls, här tappar inte DIF poäng som satsar stort i år
Daniló är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 14:34   #4
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Tror definitivt på DIF! De har en riktigt bra trupp, såg pigga ut mot HV i Kinnarps och att vinna där, oavsett sorg, skador etc, är starkt!

Lördagens favorit är SAIK, kan inte se att Timrå har en susning att hämta inför hemmapremiären.

Brynäs har spelat bra mot HV de senaste säsongerna, och kan faktiskt inte se att HV vinner den. Ny tyst minut att vänta, en ny känslostorm..dessutom problemen man haft med Brynäs..
Nej, BIF tar denna.

Växjö-LHC låter inte direkt som ett målkalas. Gerber har inlätt riktigt bra och det sprudlar inte direkt om Linköping utan tjeckerna..
U5.5 här!
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td