Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-02-08, 12:32   #1
 
snickarns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 122
Sharp$: 118
Standard

Elitserien 8/2 2010


Då var det dags, min första rek här på sharps.se och den gör vi på elitserien måndagen den 8/2. Kvällens matcher som går av stapeln i elitserien är följande:

Modo-Brynäs
HV – Djurgården
Frölunda – Luleå
Timrå – Södertälje
Färjestad – Skellefteå
Linköping – Rögle

Vi tar väl och börjar uppifrån och går neråt då. Jag går mycket på form, skador och KÄNSLA när jag spelar på elitserien.

Modo – Brynäs

Modo saknar Andreas Salomonsson
Brynäs saknade Lars Jonsson, Petri Kokko och Simon Bertilsson, Jonas Nordqvist. Det har även blivit kanske på Ove Molin och Sebastian Lauritzen.

Modo tar emot Brynäs hemma i Fjällräven center. Modo jagar slutspelsplats medan Brynäs jobbar med att försvara sin även om de inte är exakt i gränslandet. Det kommer bli en match som kommer att avgöras med målvakterna.
Brynäs ställer in Markström och Modo Malek. Brynäs har seriens bästa målvakt just nu men räcker det mot ett Modo som är desperat på jakt efter en slutspelsplats. Jag är inte säker på det. Kommer Forsberg till spel och har vaknat på rätt sida då blir det åka av. Jag tror att Modo kommer vara snäppet taggade och vill visa att de har i ett slutspel att göra. Hemmaplan avgör den här matchen.
Väljer Modo i den här matchen.

HV – Djurgården

Hv saknar troligtvis 3 av sina spelare: Adam Almqvist, Per Gustafsson och André Petersson.
Djurgården saknade följande spelare förra matchen men till denna kan någon/några vara tillbaka: Marcus Ragnarsson, Mathias Tjärnqvist, Marcus Krüger och Kristofer Ottosson.

Hv har gått som tåget den här säsongen men har en svikande formkurva nu på slutet med endast 2 poäng på 5 spelade matcher medan djurgården har tagit 4 vinster och en förlust i sudden på sina 5 senaste matcher. Vad är det då som kommer bli match avgörande i den här matchen?
HV är generellt väldigt starka på hemma plan och ligger för närvarande 2 i tabellen med ett jagande Djurgården efter sig. Jag tror att HV kommer att vinna den här matchen pga. Följande orsaker: Hemmaplan, de vill inte tappa mark mot Linköping och ge djurgården chansen att komma ifatt och eventuellt om i tabellen inför kommande slutspel då varje placering är livsviktig. Djurgården är inte lika starka på bortaplan som hemma och har en del tunga skador. Samtidigt så tror jag HV vill ge publiken en vinst innan OS-uppehållet.
HV vinner den här matchen.

Frölunda – Luleå

Frölunda saknade förra matchen dessa spelare oklart om de kommer till spel eller inte : Andreas Karlsson och Carl Klingberg
Luleå vill inte släppa information om de har några spelare skadade. (inte vad jag hittar iaf)

Luleå har haft bra utdelning mot Frölunda i år och Luleå har fått med sig poäng varje gång. Den här matchen blir lite speciell då det är en såkallad sexpoängsmatch. Vinner Luleå drar de ifrån och vinner frölunda går de om Luleå i tabellen. Frölunda kommer från en stark insats mot färjestad i lördags när de vann hemma med klara 4-1 medan luleå kommer från en uddamåls förlust mot brynäs.
Vad talar för vilket lag då? Frölunda har varit lite starkare på hemma plan än vad Luleå har varit på borta plan. Luleå är ett lag som har blandat och gett den här säsongen och känns väldigt oberäkneliga. Återigen så tror jag att hemmaplan kommer bli match avgörande. Frölunda vill om i tabellen och inte bli inblandad i att kunna missa slutspel. Ett missat slutspel skulle vara totalt fjasko för detta stjärnbygge Frölunda är i år. Men samtidigt höjer jag lite varningens finger för Luleå som tidigare sagt tagit poäng av Frölunda i tidigare möten.

Hemmaplan gör att Frölunda vinner idag.

Timrå – Södertälje

Timrås skador förra matchen var: Fredrik Sonntag, Pär Styf, Mattias Karlsson och Elias Granath oklart om någon spelar.
Södertälje kommer till Sundsvall utan Jiri Bicek och Björn Bjurling

Jag tror det blir den här matchen som avgör om Södertälje kommer få spela kvalserien eller inte. Visst det är matcher kvar efter den här också men det känns lite som vid förlust så är det 8 poäng upp och det kommer bli för mycket med så få matcher som återstår efter OS-uppehållet.
Timrå har på sina 17 vinster under ordinarie tid tagit hela 13st på hemma plan. Södertälje har 18 vinster men bara 5 på borta plan. Timrå har 5 raka segrar mot SSK på hemmaplan dessutom. Timrå har också 3 st raka utan förlust nu och har en stigande formkurva. Det enda som kan hota en hemma seger i den här matchen är en spelsugen Klasen och en storspelande Riku Helenius i mål.
1an spelas även i den här matchen.

Färjestad – Skellefteå

Färjestad saknar: Kent McDonell, Dick Axelsson och Ari Vallin och har även ett par frågetecken inför kvällens möte Marcus Paulsson och Mikael Johansson som var sjuka i söndags.
Skellefteå saknade senast: Petr Tenkrat och Mattias Lindström, tillkommit till skadelistan har Jimmie Ericsson.

De två tidigare möten lagen emellan i Karlstad har slutat 3-2, 3-2 till färjestad.
Kvällens möte är extra speciellt då Skellefteå går om Färjestad och lägger sig på den viktiga fjärdeplatsen i tabellen inför OS. Båda har mycket att spela för så motivation hos spelarna i båda lagen borde inte vara svårt att finna. Skellefteå har en fin formkurva med 9vinster och 2 förlust på sina 11 senaste matcher. Medan färjestad har 3 vinster och 2 förluster sina 5 senaste. Förra gången lagen möttes körde skellefteå över färjestad hemma. Vilka vinner ikväll? Jag måste återigen välja hemmaplan då det alltid är jobbit för lag att komma till LLA och spela matcher. Vi har två glödheta målskyttar, en i varje lag Färjestads Lubos Bartecko och Skellefteås Anders Söderberg som kommer göra det jobbigt för målvakterna. Det kommer bli en väldigt tajt match som kommer avgöras sent.
Tror dock hemma laget drar det längsta strået med just Bartecko som sista målskytt.

Linköping – Rögle


Linköping saknar: Mikael Håkanson och Andreas Pihl
Rögle saknar : Johan Alcén och Jeremy Colliton

Linköping har vunnit tidigare möten den här säsongen och nu kommer Rögle på besök i Linköping. Linköping är uppe i serieledning och vill behålla den även under OS-uppehållet. Linköping jagar också sin första serieseger sen man kom till Elitserien. Kollar vi på poängligan så har Linköping hela 4 st ! på topp 10. Rögle har 14 poäng upp till att slippa kvalserie och enbart 24 poäng kvar att spela om. Det mesta talar för att de får spela kvalserien i vår. Jag kan inte se något annat utfall än att Linköping kör över Rögle i den här matchen och behåller serieledningen över uppehållet.
1 spelas stenhårt här.
snickarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 12:38   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

6 rekar på 6 matcher. Inga kryss eller ml garderingar? Inge över/underspel? Kul med folk som rekar men detta känns väldigt riskabelt.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 12:40   #3
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Linköping - Rögle slutade med vinst först i sudden för lhc senast i chokladasken, detta efter att Rögle ledat. Är för lågt odds på ettan för att jag ska röra det, Rögle har spelat upp sig sen de nya kommit in, och cluben har inte allt för mycket att spela för.....
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 13:02   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 80
Sharp$: 338
Standard

jag funderar på att lira över 5,5 mål mellan hv-djurgården... lagen har möts två gånger denna säsong i kinnarps arena. Hv har dragit det längsta strået i båda dessa matcher. Nu till det intressanta, matcherna har slutat 3-2 och 7-6. Så ett överspel till ca 2 ggr degen är enligt mig ett bra spel i denna match.
phyxiux är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 14:15   #5
 
Kiwid10s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 586
Sharp$: 1
Standard

Luleå spelade en av sina bästa bortamatcher senast vs Brynäs, även om de inte fick in pucken var de nöjda med spelet...
Pressen ligger helt på Frölunda ikväll och frågan är om de pallar detta!!
Luleå hade en liknande match för några omgångar sedan vs Modo då man vann med 4-1

Frölunda har visserligen vunnit 2 av senaste 3 matcherna men jag varnar starkt för Luleå!!!

Modo vs Brynäs en mkt svår match men X2 till 1,94 lockar..
Visst jag håller på Brynäs men påverkar inte så mkt i denna matchen..

Modo har haft ett bra läge i 3 raka matcher att kliva över slutspels platsen men svikit alla 3 gångerna...

Timrå vs SSK blir en tuff batalj där jag tror Timrås hemma plan fäller avgörandet!
__________________
Remember what matter's.....
Kiwid10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 14:16   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 34
Sharp$: 17
Standard

Ryggar Färjestad och Timrå samt:

Färjestad, Timrå, Linköping och HV71(inkl ot på denna) i en fyrling
Mathias är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 14:58   #7
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Värt att notera är att Arlbrandt och Olausson åkte hem på grund av magsjuka efter Brynäs-matchen. Chabada troligen tillbaka efter att ha varit skadad mot Brynäs senast.
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 15:02   #8
 
Blixth1958s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 798
Sharp$: 1376


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Elitserien känns det som man kan tippa med tärning.Finns inge lag som känns stabilt.
Så det blir till att grubbla och läsa på en stund till.Som det känns,så kommer jag nog att spela

Färjestad-Skellefteå,kryss.
HV-DIF,kryss
Timrå-Tälje U 5,5
Blixth1958 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 15:18   #9
 
Kiwid10s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 586
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Qirren Visa inlägg
Värt att notera är att Arlbrandt och Olausson åkte hem på grund av magsjuka efter Brynäs-matchen. Chabada troligen tillbaka efter att ha varit skadad mot Brynäs senast.
Därför som oddset på 2an höjts lite då...
Jag testar 2an dnb till 3.05 ändå men till låg insats...
__________________
Remember what matter's.....
Kiwid10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 15:58   #10
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 4
Sharp$: 0
Standard

Tror MoDo kommer rycka upp sig ikväll, Forsberg var inte nöjd senast, och han brukar vara som bäst efter (att han själv tycker) att han har varit värdelös. Brynäs också något skadedrabbade så jag kommer spela 1an där.
M4TTI4S är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 16:04   #11
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Forsberg har egentligen inte varit bra en enda match sedan han kom in nu senast. Dock höjer han ju laget rejält med sin närvaro.
Tycker Modo seplade bra mot Djurgården. Den matchen kunde egentligen slutat hursomhelst.

Spelar idag Frölunda, Frölunda -1, Timrå, LHC/RBK O5.5 och Modo -1.
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 16:53   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 674
Sharp$: 43
Standard

Tror också på sex 1:or men enda oddsen som är intressanta är FBK och HV71 eller så blir det en sexling till 22 ggr
11433 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 16:57   #13
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Spelade Modo till 1.971 igår. Dag för Brynäs att förlora nu, var inte alls bra senast mot Luleå trots vinst. Man kan inte leva på Markström och flyt en match till.. Taggat Modo vinner!
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 17:15   #14
 
Kiwid10s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 586
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Qirren Visa inlägg
Spelade Modo till 1.971 igår. Dag för Brynäs att förlora nu, var inte alls bra senast mot Luleå trots vinst. Man kan inte leva på Markström och flyt en match till.. Taggat Modo vinner!
Inte visste jag att du gillade att kasta pengar i sjön

Håller med dig, de spelade inte bra sist, men är ruggigt svåra att få hål på. Har lirat mindre slant på X2 själv till 1,94...

Spelar Frölunda vs Luleå Ö 5,5 till 1,95 5 Units!!!
__________________
Remember what matter's.....
Kiwid10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 17:27   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 16
Sharp$: 3
Standard

Jag kommer testa underspel på Modo-Brynäs. Modo förtvivlat svårt att göra mål i sina senaste matcher, ställs här mot en Markström i form. Modo har inte ens varit bra i PP i de senaste matcher jag sett. Tajt och tät match som gäller väldigt mycket för Modo. 2-2 är nog gångbart.

Funderar på överspel mellan HV och DIF...Linköping har för lågt odds även med hcp, tror dock att de kommer köra över Rögle den här gången. Förra matchen lagen möttes blev ju jämn men till den här gången har LHC lärt sig att inte underskatta Rögle, dessutom verkar Rögle nästan gett upp allt hopp..

Sen gör jag nog som "Blixth", lirar under på Tälje-Timrå..
probie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td