Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-04-22, 14:36   #1
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 19
Sharp$: 695

Dailys Picks
Stats: 223 - 249 - 5
ROI: 118.36%
Vinstprocent: 47.25%

Standard

Frågor om "sälja sitt spel"?


Hej!
Är ny hos Betfair och mycket kvar att lära där. Brukar alltid spela hos Unibet, Bet365, expekt o.s.v. och där är et vinna eller förlora som gäller.

Jag har läst en hel del om att folk säljer sitt spel/plockar ut vinst vid när laget man satsar på leder ex: 1-0 2-0 och för garantera vinst. Så väljer dom att "plocka ut/säljer spelet" för garantera vinst eller minska förlust när laget man satsar på ligger under.
Hur går det tillväga och gör man det egentligen? Kan man göra det på Betfair?
Addic3t är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-22, 16:51   #2
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Med att sälja sitt spel menas helt enkelt att man spelar på de övriga möjliga utgångarna för att i alla fall minska en eventuell förlust. Du viktar helt enkelt om ditt resultat vid de möjliga utfallen.

Exempel: Du spelar på rak 1:a för att sedan spela på X2. Då kommer du få tillbaka pengar oavsett hur matchen slutar. Exakt hur mycket beror på insatser, odds och utfall.

Du kan rent teoretiskt göra det var som helst där du kan lägga spel, men det är väl lättast med trading-mjukvara och Betfair.

Sök på forumet, youtube eller sökmotor på "trading", "sports trading".
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-22, 18:26   #3
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

I nya betfair interfacet så tror jag du t.om. ofta har en knapp om du klickar på matchen som heter "Plocka ut vinst" eller något liknande i gul färg. Det är motsvarande..

Annars så manuellt på betfair om du lirat på hemmalaget så har du ju använt den blå knappen.. den röda knappen på samma rad motsvarar att "boka" vilket betyder att du bettar mot spelet.. dvs du bettar på att hemmalaget inte ska vinna. Har en kortfattad gammal guide här som kanske kan vara till hjälp.

Det tas även så smått upp på https://www.sharps.se/bonustrading
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zinken86 (+25)
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-22, 19:17   #4
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 19
Sharp$: 695

Dailys Picks
Stats: 223 - 249 - 5
ROI: 118.36%
Vinstprocent: 47.25%

Standard

Allt det där vet jag redan om, men nu har jag fått det förklarad och det är "Med Betfairs unika "Ta hem vinsten nu"-funktion meddelas du när du kan säkra en vinst på ett av dina befintliga vad."
Som jag undrat vad folk menade och nu vet jag det. Som jag förstått det, så gäller det bara vissa valda matcher och inte alla?
Addic3t är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-22, 19:52   #5
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Precis, finns inte på alla matcher eller typer så det gäller att kolla innan du lägger spelet. Sedan fungerar ju bara den funktionen om du har lagt orginalspelet på Betfair men det kanske du redan hade koll på
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td