Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-12-15, 19:52   #1
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 34
Sharp$: 286
Standard

Skatta för travvinster


Låt oss säga att en kompis till mig spelar på ATG på internet och vinner en hel del. H*n är samtidigt sjukskriven och/eller låginkomsttagare. Efter ett år eller så undrar kronofogden hur h*n kan ha råd med hus och bil osv. med så dåliga inkomster. H*n blir skönstaxerad eller något sånt för att h*n har ett underskott. Då kan, antar jag, den personen visa sin kontohistorik från ATG.se och det skall väl vara skattefria pengar man vunnit då, eller? Eller kan kronfogden kräva mer pengar i skatt utöver det som staten redan tagit via ATG?
Herzog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-15, 19:59   #2
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Kronofogden utmäter dig/honom om du/han har skulder och skiter fullständigt i var pengarna kommer ifrån!

Skatteverket sköntaxerar men travvinster är redan beskattade och du/han behöver bara visa upp vinstkvitto, historik från atg.se eller så kanske ATG kan skriva ut någon form av intyg?
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-15, 20:30   #3
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 34
Sharp$: 286
Standard

Ja, jo så är det väll som du skriver. Det viktiga är väl att vinsterna redan är (ganska högt) beskattade och att det finns kvitton på dem.

H*n får väl prata med ATG. Undrar hur länge all möjlig kontohistorik ligger kvar...?
Herzog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-16, 10:31   #4
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 51
Sharp$: 610
Standard

Historiken hos atg


Jag har iaf gått tbx till okt -10 å hittat historik på ins/utb.
Innan dator/spelkort/etc tid, fanns (fortfarande helt möjligt) att "sälja" sitt vinstkvitto till någon som behövde få fram lite deg från gömmorna...
Ett vinstkvitto som spelats utan atg-kort blir ju anonymt, är vinsten på utb.kvittot typ 10 lax kan man nog sälja det för en 5-hunka.
Köparen har ju då möjlighet att visa ett kvitto på 10 000;-
Helst ska väl hon/han/hen hitta säljaren i "sin" region om masen kollar i vilken butik spelet gjorts, kan ju ifrågasättas om hon/han/hen sitter i Malmö & spelet gjorts i S-vall...
nord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-16, 11:56   #5
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 34
Sharp$: 286
Standard

Historik två år tillbaka alltså, det låter ju bra. Och det är ju den personens konto i dens namn och personnummer och det är riktiga spel som gjorts. Alltså INTE 100.000 plats på t ex Hallsta Lotus... Ha! Tanken slog mig undrar om det är någon som försökt tvätta pengar på det sättet på atg.se och lurat skatteverket??!
Herzog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-16, 12:31   #6
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 51
Sharp$: 610
Standard

Tvätta eller trolla


Tvätta har ju funnits möjlighet till för en tid sen, när "eget" bank konto var styrt för ins till atg, medans någon annans konto för utb... Alltså kunde "jag" sätta in många pengar på mitt atg konto för att sedan plocka ut dom till någon annans konto, reg hos atg. Den möjligheten till tvätt finns ej längre.
Att sälja sina vinstkvitton har nog förekommit läänge...
ändå sen tiden innan atg terminalernas uppkomst...
samma möjliget att sälja finns ju på stryktips etc så länge man inte spelar med spelkort...
nord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-18, 00:03   #7
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 34
Sharp$: 286
Standard

Jo jag minns förr i tiden när det satt en hel del otäcka typer på restaurangen som skulle köpa kvitton. Min kompis jublade över en vinst och så stod där plötsligt några som "made him an offer he couldn't refuse"... Det var ju en sida av saken. Tur att h*n kan sitta anonym vid någon dator nu ;-)
Herzog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td