Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-03-30, 08:34   #1
 
silverkattens avatar
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 2
Sharp$: 79
Standard

Asian hcp i Spreadsheet


Hallå!

Ber om ursäkt om den här frågan har tagits upp redan. Har letat runt utan lycka ett tag.

Nåväl, har tänkt börja bokföra här på Sharps och har stött på problem med Spreadsheetet. När jag spelar t.ex. hemmavinst -0,25 och det blir oavgjort så blir ju bokföringen fel ifall jag då bokför mitt spel som förlust då det står att jag förlorat hela insatsen när jag i själva verket bara förlorat halva.

Alltså 200 kr på Fiorentina -0,25 mot Sampdoria. Matchen slutar 1-1 och jag förlorar 100 kr medan Spreadsheetet säger att jag förlorat 200.

Har testat att lägga in ett random spel efter där jag vinner 100 kr och skriver något i stil med "Asian rättning" men då blir ju också vinstprocenten fel osv...

Tack på förhand
silverkatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-30, 08:47   #2
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 4
Sharp$: 2196
Standard

Klicka på raden där det står vilken match det är, t ex "Fiorentina vs Sampdoria". Du får då upp en rullgardin där det står 'Verktyg'. Överst där finns -1/2 respektive +1/2 för halv förlust respektive halv vinst.

Annars kan man själv gå in på samma meny och 'Ändra' och du kan då skriva in vinsten exakt manuellt.
AddeTheMan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-30, 08:50   #3
 
zzzmans avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 68
Sharp$: 2513
Standard

Om du i spreadsheetet klickar på lagen (Match kolumen) så dyker en verktygs meny upp.
Här kan du välja halv vinst, halv förlust.
zzzman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-30, 09:26   #4
 
silverkattens avatar
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 2
Sharp$: 79
Standard

Svårare än så var det alltså inte...stort tack för hjälpen!
silverkatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td