Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-11-03, 14:32   #1
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 3
Sharp$: 12
Standard

Vad påverkar liveodds egentligen?


Hej.

Vid liveodds är det ju självklart att oddsen förändras beroende på hur det går i matchen. Det jag undrar är om liveoddsen även påverkas av hur många personer som lägger bets.

Alltså..

Har proportionerna av lagda spel på olika utfall påverkan på liveoddsen? I sådana fall, till vilken grad?

Förstår att det inte finns något klart svar till detta men jag uppskattar svar och tar jättegärna emot hänvisningar var jag skulle kunna läsa om sådant, har inte ännu lyckats hitta det själv.

Tack så mycket för svar på förhand!
bonustrading är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-03, 15:04   #2
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Ja, i allra högsta grad. Kanske inte hur många som spelar, utan hur stora belopp som spelas på de olika alternativen. Men det var säkert så du menade.

Det är inte så att det sitter superexperter hos spelbolagen, som alltid sätter statistiskt rimliga odds. Allra helst vill de ha så lagom stora insatser på alla resultatutfall, så att de går plus oavsett hur matchen slutar. Till sin hjälp har de, utgår jag ifrån, ganska avancerade oddsuträkningsprogram.

Ibland kan man tycka att oddsen är orimliga. Det beror alltså oftare på att övriga spelares insatser är orimliga, än att spelbolagens bedömningar är det.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-04, 22:03   #3
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 28
Sharp$: 956
Standard

En viktig faktor är payout% som i regel är avsevärt lägre jämfört med prespel.
steffosaurus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-08, 19:58   #4
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Beror helt på bolag och typ av marknad. Även inom ett bolag kan det skilja mycket, har jag hört. Rookiesare ombeds hålla sig till modeller och statistik medan erfarna oddssättare kör enligt egen bedömning.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td