Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-05-28, 14:50   #1
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Varför gillar inte spelbolag att man bonushorar?


Jag har förstått det som att spelbolag inte gillar bonushoror. Är det så? Om ja, vad är anledningen till detta? Det borde väl vara väl vara bra för dem med kunder som VILL förlora pengar hos dem?
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-28, 17:50   #2
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Bara för att bonusspelaren vill förlora pengar så betyder det inte att hen gör det. Det är lika svårt att lyckas förlora som att lyckas vinna. Om du vet vart du ska vinna och vart du ska förlora så behöver du ju inte sätta in pengar på spelbolagen, då räcker det att boka på Smarkets eller Betfair...

Jag ligger ungefär 30 tkr back på Smarkets på mitt bonusspelande, vilket betyder att spelbolagen på mig förlorat mer på mig än bara bonusarna minus avbränning.

En duktig bonusspelare spelar enbart där väntevärdet är positivt, det betyder att samma erbjudande har ett negativt väntevärde för spelbolaget. Logiken för spelbolagen är att

1) De lockar kunder som stannar kvar och förlorar pengar på "vanliga" spel
2) Kunderna spelar inte rationellt och lyckas förlora pengarna ändå
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-29, 07:22   #3
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Morgan007 Visa inlägg
Bara för att bonusspelaren vill förlora pengar så betyder det inte att hen gör det. Det är lika svårt att lyckas förlora som att lyckas vinna. Om du vet vart du ska vinna och vart du ska förlora så behöver du ju inte sätta in pengar på spelbolagen, då räcker det att boka på Smarkets eller Betfair...

Jag ligger ungefär 30 tkr back på Smarkets på mitt bonusspelande, vilket betyder att spelbolagen på mig förlorat mer på mig än bara bonusarna minus avbränning.

En duktig bonusspelare spelar enbart där väntevärdet är positivt, det betyder att samma erbjudande har ett negativt väntevärde för spelbolaget. Logiken för spelbolagen är att

1) De lockar kunder som stannar kvar och förlorar pengar på "vanliga" spel
2) Kunderna spelar inte rationellt och lyckas förlora pengarna ändå
Men om man ska "hämta hem" en välkomstbonus måste det väl vara väldigt stor chans att pengarna tillslut hamnar hos Smarket/Betfair? Själva grejen är väl att man upprepar bokandet/spelandet ända till pengarna hamnar hos Spelbörsen? Eller har jag missuppfattat något?
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-29, 07:46   #4
 
mwickholms avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Ort: Finland
Inlägg: 455
Sharp$: 2100
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Men om man ska "hämta hem" en välkomstbonus måste det väl vara väldigt stor chans att pengarna tillslut hamnar hos Smarket/Betfair? Själva grejen är väl att man upprepar bokandet/spelandet ända till pengarna hamnar hos Spelbörsen? Eller har jag missuppfattat något?
Du fortsätter tills pengarna är hos börsen eller tills omsättningskravet är uppfyllt, beroende på vilket som händer först.
mwickholm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-29, 09:15   #5
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

[QUOTE=Morgan007;529811Det är lika svårt att lyckas förlora som att lyckas vinna. [/QUOTE]

Det håller jag inte riktigt med om, jag försöker alltid att boka så höga odds som möjligt och då är ju chansen större att pengarna hamnar på rätt sida.

Jag har betydligt högre hitrate på bokade spel än på "vanliga" spel.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-29, 10:41   #6
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mwickholm Visa inlägg
Du fortsätter tills pengarna är hos börsen eller tills omsättningskravet är uppfyllt, beroende på vilket som händer först.
Just det, men det måste väl vara betydligt vanligare att pengarna hamnar hos börsen innan omsättningskravet är uppfyllt? Alltså borde man vara en lönsam kund för spelbolaget... Eller?
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-29, 11:20   #7
 
Thuernmans avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 1306
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Just det, men det måste väl vara betydligt vanligare att pengarna hamnar hos börsen innan omsättningskravet är uppfyllt? Alltså borde man vara en lönsam kund för spelbolaget... Eller?
Det handlar inte enbart om var pengarna hamnar. Spelbolagen vill ha en balanserad risk, och som bonushora spelar du oftast på värdeodds, och oftast för mycket mer per bet än vad normalspelaren gör.

Dessutom så visst, de flesta gångerna hamnar pengarna hos spelbolaget, men varje gång de inte gör det så förlorar de ju bonussumman vid ett uttag.

Det finns en anledning till att vissa personer blir limiterade efter ett enda bet, medan vissa andra kan få satsa hundratusentals kronor hos en del spelbolag, och det är spelbolagets analys av hur lönsam spelaren kommer vara i längden.

Och ja, de flesta bolag (alla utom Pinnacle och Svenska Spel av de över 50-talet jag har haft att göra med) är mer eller mindre clowner, som erbjuder odds de egentligen inte vill att folk ska spela på, och limiterar de som försöker. Ibland direkt, ibland gradvis, ibland väldigt långsamt.
Thuernman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-29, 11:24   #8
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Just det, men det måste väl vara betydligt vanligare att pengarna hamnar hos börsen innan omsättningskravet är uppfyllt? Alltså borde man vara en lönsam kund för spelbolaget... Eller?
Känns det så är det ju bättre att skippa bonusen och bara lira på börsen.

Då tar man ju en risk men i begynnelsen var det hela grundtanken med spel om pengars värde.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-29, 11:32   #9
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Jag kan ta slantsinglingen som exempel.

Den som inte vill riskera insatsen spelar båda sidorna vid oddset 1,80-2,30.

Den som är av uppfattningen att enbart värdeoddset (2,30) är vägen till ett långt och lyckligt liv avstår spel till 1,80.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-29, 13:06   #10
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Man skäms lite när man läser trådar som denna. Tråkigt att detta forum numera handlar om bonushorande till typ 75% och många som diskuterar det inte ens verkar ha koll på sina grejer.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10), Cc (+50), sskssk (+30)
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-29, 13:45   #11
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Man skäms lite när man läser trådar som denna. Tråkigt att detta forum numera handlar om bonushorande till typ 75% och många som diskuterar det inte ens verkar ha koll på sina grejer.
Tack för värdefull input till trådskaparens (nybörjar)fråga. Lycka till på mer intressanta delar av internet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jaroiten (+1)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-29, 15:06   #12
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Man skäms lite när man läser trådar som denna. Tråkigt att detta forum numera handlar om bonushorande till typ 75% och många som diskuterar det inte ens verkar ha koll på sina grejer.
Travet! Glöm inte travet för Guds skull. 70 % trav, 20 % "bonushorande" och 10 % div.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-30, 07:40   #13
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Man skäms lite när man läser trådar som denna. Tråkigt att detta forum numera handlar om bonushorande till typ 75% och många som diskuterar det inte ens verkar ha koll på sina grejer.


Det här är en nybörjaravdelning och jag är en nybörjare. Var ska jag ställa sådana här frågor om inte här?

För övrigt är det väldigt oklädsamt med en dryg attityd när man själv inte visat prov på någonting som tyder på att man är en skicklig spelare.
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-31, 09:35   #14
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Jag kan ta slantsinglingen som exempel.

Den som inte vill riskera insatsen spelar båda sidorna vid oddset 1,80-2,30.

Den som är av uppfattningen att enbart värdeoddset (2,30) är vägen till ett långt och lyckligt liv avstår spel till 1,80.
Vad har det där med bonushämtande att göra? Jag är nog dum, men jag fattar inte vad du vill ha sagt.
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-31, 09:46   #15
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Känns det så är det ju bättre att skippa bonusen och bara lira på börsen.

Då tar man ju en risk men i begynnelsen var det hela grundtanken med spel om pengars värde.
Varför skippa bonusen? Det är väl det enda sättet för en nybörjare att kamma hem lite pengar från spelbolagen? Om jag kunnat plocka ut värdeodds hade jag inte varit en nybörjare och då hade jag inte skrivit dessa dumma frågor.
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td