Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-06-30, 09:46   #1
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Hur kan experterna ha så bra ROI?


Jag har tittat runt på lite konkurrenter till Sharps och sett vilken ROI deras experter har på sina spel och det ser väldigt imponerande ut. Nästan för bra. Hur kan då gå till? Manipulerar de sina siffror eller finns det mängder av offentliga rekare som krossar bolagen? Det känns ologiskt.
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-30, 10:05   #2
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Jag har tittat runt på lite konkurrenter till Sharps och sett vilken ROI deras experter har på sina spel och det ser väldigt imponerande ut. Nästan för bra. Hur kan då gå till? Manipulerar de sina siffror eller finns det mängder av offentliga rekare som krossar bolagen? Det känns ologiskt.
Har du något exempel?
Första granskningen är väl att kolla hur trovärdiga deras spreads ser ut. Spelar dom bara Live eller prematch? Jag anser att det är väldigt svårt att ha en hög ROI (110+) på mogna marknader som fotboll och tennis är när det kommer till prematch.

Sen finns det många sidor som fiskar efter klick/följare. De flesta jobbar väl förmodligen som affiliates, då är det ju passande att ha hög roi för att få många följare...
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-30, 11:49   #3
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Mycket fuskande, kort och gott!

Men sedan kan det också vara så att de spelar på EU-bolag (B365, Unibet, Nordicbet osv) där det visserligen är ganska lätt att vinna, men där man limiteras på en gång. Kan vara folk som kan slå dessa bolag men som är limiterade på alla, då lägger man istället upp ett offentligt sheet och lockar läsare med ens speltips för affiliatepengar - trots att man själv inte kan lägga sina spel på bolagen.


Här är ett sheet jag har med spel på EU-bolag. När jag försöker mig på Pinnacle/SBO/12bet/5dimes så slutar det istället på minus eller +/- noll. Mycket lättare på EU-sidor helt enkelt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10)

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2017-06-30 klockan 11:54.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-30, 13:58   #4
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Philjay Visa inlägg
Har du något exempel?
Första granskningen är väl att kolla hur trovärdiga deras spreads ser ut. Spelar dom bara Live eller prematch? Jag anser att det är väldigt svårt att ha en hög ROI (110+) på mogna marknader som fotboll och tennis är när det kommer till prematch.

Sen finns det många sidor som fiskar efter klick/följare. De flesta jobbar väl förmodligen som affiliates, då är det ju passande att ha hög roi för att få många följare...
De jag tittade senast på var några av experterna på 1X2.se. De verkar inte överdrivet initierade, men ligger ändå stadigt plus. Jag förstår inte riktigt hur det går ihop.
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-30, 14:01   #5
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Mycket fuskande, kort och gott!

Men sedan kan det också vara så att de spelar på EU-bolag (B365, Unibet, Nordicbet osv) där det visserligen är ganska lätt att vinna, men där man limiteras på en gång. Kan vara folk som kan slå dessa bolag men som är limiterade på alla, då lägger man istället upp ett offentligt sheet och lockar läsare med ens speltips för affiliatepengar - trots att man själv inte kan lägga sina spel på bolagen.


Här är ett sheet jag har med spel på EU-bolag. När jag försöker mig på Pinnacle/SBO/12bet/5dimes så slutar det istället på minus eller +/- noll. Mycket lättare på EU-sidor helt enkelt.
Där har du helt klart en poäng. De som ligger på saftiga plus verkar ha det gemensamt att alla spelar på EU-bolag... Gärna små marknader på EU-bolag hehe
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-30, 14:02   #6
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
De jag tittade senast på var några av experterna på 1X2.se. De verkar inte överdrivet initierade, men ligger ändå stadigt plus. Jag förstår inte riktigt hur det går ihop.
Dom som rekar spel är sällan limiterade.
Tar man dessutom betalt så är man aldrig limiterad.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-30, 14:25   #7
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Dom som rekar spel är sällan limiterade.
Tar man dessutom betalt så är man aldrig limiterad.
Hur menar du?
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-30, 17:32   #8
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Jag var ironisk. Trodde jag...
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-02, 11:29   #9
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Jag var ironisk. Trodde jag...
Förstod inte ironin. Vad i det du skrev var ironiskt?
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-02, 13:20   #10
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4943
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Förstod inte ironin. Vad i det du skrev var ironiskt?
Wagner uppmärksammade nog inte att det var ett nybörjarforum. Men, skit samma. Folk verkar fortfarande ha dåligt begrepp gällande roi. Om du singlar slant och får 2,10, och vinstchansen är ju som vi vet då 50 %. Då har du ett väntvärde på 105 % / spel och då kommer du också över tid att ha 105 %. För att ha bättre roi än det krävs det att de springer bättre än ev:t. För att inte hamna under 105 gäller det då att inte spela spel som har sämre väntvärde än 105 % för då sjunker också roi:et.

Varför jag tar upp slantsingling är för man utgår från samma saker i sportbetting.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-02, 13:41   #11
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Wagner uppmärksammade nog inte att det var ett nybörjarforum. Men, skit samma. Folk verkar fortfarande ha dåligt begrepp gällande roi. Om du singlar slant och får 2,10, och vinstchansen är ju som vi vet då 50 %. Då har du ett väntvärde på 105 % / spel och då kommer du också över tid att ha 105 %. För att ha bättre roi än det krävs det att de springer bättre än ev:t. För att inte hamna under 105 gäller det då att inte spela spel som har sämre väntvärde än 105 % för då sjunker också roi:et.

Varför jag tar upp slantsingling är för man utgår från samma saker i sportbetting.
Var har detta med min frågeställning att göra?
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-02, 13:55   #12
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4943
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Var har detta med min frågeställning att göra?
Nä, det var exakt det jag skrev. Folk förstår fortfarande inte begreppet roi. Om du har 115 i roi, och därefter spelar 1000 spel till med väntvärde på 105. Vad tror du krävs efter dessa 1000 spel för att bibehålla 115 i roi?
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-02, 14:00   #13
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Nä, det var exakt det jag skrev. Folk förstår fortfarande inte begreppet roi. Om du har 115 i roi, och därefter spelar 1000 spel till med väntvärde på 105. Vad tror du krävs efter dessa 1000 spel för att bibehålla 115 i roi?
Inte fan vet jag. Jag är en nybörjare utan koll, det är därför jag skriver i denna avdelning.
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td