Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-11-05, 20:59   #1
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Units: fler spel samtidigt + uttag


Tjena!

Har bettat ett bra tag. Nu på senaste tiden har jag börjat spelat lite mer "seriöst". Spelar 1-5 units och tycker jag har kommit fram till ett bra system som passar mig. Dock har jag ett par frågor jag hoppas någon vill reda ut och hjälpa mig.

1. Som tidigare sagt spelar jag 1-5 units (1 unit=1%). Hur gör ni om ni lägger fler bets samtidigt? T.ex: Jag ska spela på 1-3 matcher som börjar 16.00. Jag börjar med 1000 kronor och ska lägga 1 unit på 3 matcher.

Match 1: 10 kr
Match 2: (nuvarande kassa är då 990). 9,9 kr
Match 3: (nuvarande kassa 980,1). 9,8 kr

Är det så jag ska tänka eller ska jag räkna 1% av 1000 kronor eftersom matcherna börjar samtidigt? Hjälp tack!!

2. Målet är såklart att ta ut lite pengar tillslut. Hur gör ni (riktiga nybörjare alltså). Om ni börjar med 1000 kronor startkassa och lyckas spela upp detta till 2000. Skulle ni kunna ta ut 1000 kronor och "börja om" på 1000 kr? Känns lite "dumt" och ta väldigt lång tid att spela upp igen. Men jag vet annars inte hur jag skulle kunna tjäna (ta ut pengar) på ett bra sätt. Tipsa gärna!

Lite långt men hoppas ni förstår och någon av er har någon bra synpunkt. Tack!
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-06, 07:36   #2
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 232
Sharp$: 533
Standard

Är du vinnande spelare så spelar det ingen roll om du räknar 1% på 1000 eller 990.
Om målet är ett tjäna pengar så ska du aldrig ta ut pengar pga din timlön sänks dramatiskt
Mcdonkey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-06, 09:24   #3
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Tack för svar donkey!

Men hur ska jag "tjäna" pengar om jag aldrig tar ut några? Förstår ditt tankesätt och håller med dock.
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-06, 10:28   #4
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4942
Standard

Ska du använda dig av en linjär insats så ska du ändra först när matchen är avräknad. Har du 10000:- är det ekvivalent med 9900:- + 100:- (levande).

Det andra är inte lika självklart. Se sportbetting som en investering, och investerar man i något vill man även ha lite glädje av sin avkastning. Detta är en avvägningsfråga. Om du tar ut 1000 eller en mindre del i vinst var gång kommer det givetvis påverka framtida investering/avkastning.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-06, 15:31   #5
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Min åsikter ... antingen spelar du till en nivå där du väljer regress och låter vinster generera vinster och då kan du plocka ut vart tredje månad och låta samma bas belopp (rulle) generera vinster.
Eller så bygger du upp rulle stegvis och tar ut några procent vart tredje månad.

Anledningen till att jag säger vart tredje månad är för att även om du har en positiv förväntan med dina lagda spel, så måste din EDGE verkställa resultat över tid och där ingår varians och det kan gå lite upp och lite ned med i slutändan plussar du överlag, vilket är en process som tar tid och antal lagda spel.
Eller per halvår eller år.

Om du plockar ut varje månad, så kan du räkna med att vissa månader blir en break even eller minus och du får avvakta till nästa månad för återhämtning.

Med det är min uppfattning med mina åsikter.

Här är ett verkligt exempel från mitt spelande.
Börja med en rulle 2.500 kr och la 50 per spel (alltså 50 enheter).
Sedan när jag uppnådde 3750 la jag 75 per spel (alltså 50 enheter).

Och när jag uppnådde 5000 hade jag två vägval.
Kunde börjat om med 1% av rulle och lagt 50 per spel (100 enheter).
Sedan när jag uppnått 7500 lägga 75 per spel 1% av rulle (100 enheter).

Och när jag nått 10.000 kan jag fortsätta uppåt med samma tillvägagångssätt.
Men jag valde regress och spela med vinster och lätt dom generera mer vinster.

Detta kan göras under vilken nivå som helst, men känslan av att inte riskera sina egna pengar och spela med spelbolagets pengar samt plussa är en oslagbar känsla.

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-07, 16:58   #6
 
Masho123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Östergötland
Inlägg: 429
Sharp$: 1994


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Tack för svar donkey!

Men hur ska jag "tjäna" pengar om jag aldrig tar ut några? Förstår ditt tankesätt och håller med dock.
Det tar tid att bygga rulle i början (och är man en förlorande spelare så kommer man aldrig kunna bygga en rulle) Se det som en läroperiod i början och sen kan du utvärdera om du är skarpare än spelbolagen på att basera dina odds på utfall.
Masho123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-08, 11:27   #7
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4942
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Masho123 Visa inlägg
Det tar tid att bygga rulle i början (och är man en förlorande spelare så kommer man aldrig kunna bygga en rulle) Se det som en läroperiod i början och sen kan du utvärdera om du är skarpare än spelbolagen på att basera dina odds på utfall.
De allra flesta är nog inte skarpare än spelbolagen det kan man nog redan slå fast. Max 2-3 % här på Sharps skulle exempelvis slå ett enskilt bolag som, typ Unibet om de bara fick se deras odds och inte de andra spelbolagen.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-08, 11:57   #8
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 232
Sharp$: 533
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Tack för svar donkey!

Men hur ska jag "tjäna" pengar om jag aldrig tar ut några? Förstår ditt tankesätt och håller med dock.
Du tjänar väl fortfarande pengar även om du inte tar ut dom ???

Hade jag varit dig hade jag satt av 10-20k på att bonushora först så du får en stabil bankroll så allt ditt jobb&slit ger nån form av avkastning, är 1000:- allt du har råd med så finns det bättre/lättare saker att tjäna pengar på då din timlön kommer vara i klass med en rumänsk bärplockare.
Mcdonkey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td