Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Nybörjarforum (https://www.sharps.se/forums/nyboerjarforum/)
-   -   Ang. Moneybookers (https://www.sharps.se/forums/nyboerjarforum/9510-ang-moneybookers/)

werygod 2012-05-11 18:13

kollade junkmailen nu när jag läste detta och samma här, men då slipper man ens öppna det då.:)

Shell Peppe 2012-05-11 18:52

Citat:

Ursprungligen postat av oscar4122 (Inlägg 185370)
Fick exakt samma, var riktigt nära att gå på det. Men när dom bad om mitt kreditkortsnummer så började jag ana ugglor i mossen!
Dock så loggade jag ju in och gav dom mitt lösenord.. Bytte dock omgående, så ingen skada skedd antar jag :)

Klickade du på länken är nog en full scan med diverse malware & virus borttagare att rekommendera.

abber 2012-05-14 16:50

Kommer inte in på mitt konto ... någon som vet vad mooneybookers support har för mejladress ?

KP 2012-05-14 16:59

Citat:

Ursprungligen postat av abber (Inlägg 185778)
Kommer inte in på mitt konto ... någon som vet vad mooneybookers support har för mejladress ?

De har ingen mailadress. Utan du måste kontakta dom via deras hemsida som du når genom att du loggar in. Däremot kan du alltid ringa dom.
https://www.moneybookers.com/app/help.pl?s=contact

abber 2012-05-14 17:13

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 185779)
De har ingen mailadress. Utan du måste kontakta dom via deras hemsida som du når genom att du loggar in. Däremot kan du alltid ringa dom.
https://www.moneybookers.com/app/help.pl?s=contact

fan vad jobbigt... kan man alltså inte se någon mejl adress när man är inloggad?

KP 2012-05-14 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av abber (Inlägg 185781)
fan vad jobbigt... kan man alltså inte se någon mejl adress när man är inloggad?

Nej, inte om du inte är vip. Om du kontaktar dom via sidan och inte får svar inom några dagar och kontaktar dom sedan igen hamnar du sist i kön. Så vänta på svar vid en kontakt och försök inte att kontakta dom igen annars tar det ännu längre tid.

abber 2012-05-25 19:12

Dear abber,

We thank you for your response.

Please be kindly informed that in order to complete the verification procedure, we kindly ask you to send us also the back side of your identity document.

Please make sure all four corners of the above requested document are clearly visible and that the documents have not been altered in any form or way.

Någon som vet vad dom menar? Ska jag skicka in baksidan av dokumentet jag skickade in för att verifiera adress så är det en helt vit sida dom vill se?

Eller vill dom se baksidan av mitt id kort?

maddmax 2012-05-25 21:36

Citat:

Ursprungligen postat av abber (Inlägg 187060)
Dear abber,

We thank you for your response.

Please be kindly informed that in order to complete the verification procedure, we kindly ask you to send us also the back side of your identity document.

Please make sure all four corners of the above requested document are clearly visible and that the documents have not been altered in any form or way.

Någon som vet vad dom menar? Ska jag skicka in baksidan av dokumentet jag skickade in för att verifiera adress så är det en helt vit sida dom vill se?

Eller vill dom se baksidan av mitt id kort?

Baksidan pa ID-kortet.

Semicolon 2012-06-15 09:11

hur funkar det om man vill ha flera valutor knutet till sitt konto? Efter att jag läst i tråden förstår jag det som att man kan ha både SEk och € när man är VIP, vilket jag är.

Men finns pengarna fortfarande på samma konto (mailadress), fast de är separerade i två olika valutor, eller får man skapa ett nytt konto med separat mail?

KP 2012-06-15 09:16

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 189638)
hur funkar det om man vill ha flera valutor knutet till sitt konto? Efter att jag läst i tråden förstår jag det som att man kan ha både SEk och € när man är VIP, vilket jag är.

Men finns pengarna fortfarande på samma konto (mailadress), fast de är separerade i två olika valutor, eller får man skapa ett nytt konto med separat mail?

Du kontaktar först [email protected] och säger att du vill öppna ett till konto i en annan valuta. De kommer ge dig instruktioner då. Du reggar ny mailadress som aldrig använts tidigare i MB's system. Denna kommer få en egen inloggning och pengarna är inte kopplade till varann. Utan du har SEK i sekkonto och EUR i EUR kontot. Ska du överföra till varann förlorar du i växlingskurs osv.
När du sedan skapat ditt konto meddelar du din kontaktperson igen vilken mail du gjort det med. De kommer aktivera kontot då så du får samma status/viprättigheter/priser som ditt andra vipkonto.

Semicolon 2012-06-15 09:33

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 189639)
Du kontaktar först [email protected] och säger att du vill öppna ett till konto i en annan valuta. De kommer ge dig instruktioner då. Du reggar ny mailadress som aldrig använts tidigare i MB's system. Denna kommer få en egen inloggning och pengarna är inte kopplade till varann. Utan du har SEK i sekkonto och EUR i EUR kontot. Ska du överföra till varann förlorar du i växlingskurs osv.
När du sedan skapat ditt konto meddelar du din kontaktperson igen vilken mail du gjort det med. De kommer aktivera kontot då så du får samma status/viprättigheter/priser som ditt andra vipkonto.

Hur blir det med transaktionskrav för bibehållen VIP-status? Kravet är väl 2k € (eller motsvarande) per månad, kommer det då vara 2k för båda kontona tillsammans, eller behöver jag föra över 2k € för varje konto enskilt för att behålla min VIP-status?

KP 2012-06-15 10:08

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 189643)
Hur blir det med transaktionskrav för bibehållen VIP-status? Kravet är väl 2k € (eller motsvarande) per månad, kommer det då vara 2k för båda kontona tillsammans, eller behöver jag föra över 2k € för varje konto enskilt för att behålla min VIP-status?

De brukar inte bry sig om sånt vad jag vet. Känner en som var på långvarig semester med bibehållen VIP men då hade han även kapitalet på MB. Bäst är att fråga din kontaktperson så har du det svart på vitt OM din status råkar försvinna.

edit: om du menar att du måste ha omsättning på båda kontona så är svaret nej. Räcker med 1.

Semicolon 2012-06-15 11:11

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 189645)
edit: om du menar att du måste ha omsättning på båda kontona så är svaret nej. Räcker med 1.

Gött, precis detta jag menade. :D

O12 2012-08-26 08:57

Märkte idag att mitt "andra" konto hos moneybookers blivit Låst, någon som vet varför?

Your account is locked for outgoing transfers therefore we cannot complete this transaction.

Please be patient and a member of the Skrill (Moneybookers) Team will be in touch with you.

kingofding 2012-08-26 09:16

Antar att du inte har skickat in dokument för de kontot ännu? Skulle tippa på att det är de dom vill att du skall göra.