Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-03-10, 00:33   #1
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vinna över bolagen


Hej!

Sätt gärna denna tråden var ni vill(admins).


Wall of text


Spoiler:
Nu är det så att jag efter 3 års(?) seriöst spelande, ger upp drömmen.

Jag menade egentligen, vad kan räknas som seriöst. Egentligen så tror man att spelande är enkla pengar, oftast ialf. Till en början.

Så började ialf för mig, kan inte tala för alla men man måste inse att slå bolagen i längden är svårt och tidskrävande.

Jag är säkert en i mängden, och jag tror att ni känner igen er när ni läser detta.

Man vill tjäna enkla pengar, det är så det börjar, försök inte förneka det.

Naturligtvis finns det fler spelare här på denna sidan som går regelbundet + men tyvärr är jag inte en av dem. Jag börjar inse att jag inte heller kommer bli en av dem heller. Jag tror faktiskt att styrkan i betting är att inse vad man är för något.

Folk tror att man kan rygga folk och gå + ändå, (gratis pengar). Det brukar inte vara riktigt så lätt När väldigt duktigt folk satsar så är det till olika odds. Att rygga folk så måste man göra det på exakta punker (både negativa och positiva).

Hur stor risk är det egentligen att bolagen räknar 8-9 punkter fel i snitt. 104% roi är jävligt bra över 1000 spel. Kan tänka mig att 70 % av besökarna här inte har ett sådant sample ens över så många spel.

Jisses, man jublar över 300 spel och en roi över 110. Det var så min första seriösa säsong var, 379 spel och 113% roi. Naturligtvis enkla pengar.

Sen är frågan vilken dröm jag egentligen jagade, är det en dröm där man får reka 8-9 timmar om dagen och gå en mcdonalds lön +?. Man får faktiskt tänka att man måste tjäna minst 100 kr/h om man ska hålla på med det här. Kommer ihåg lemassive, som sade när han startade allsvenskan för andra säsongen i rad. Jag flatbettar 5% likagärna, för annars så tjänar jag inte mer pengar än att flippa burgare på mcd.

Kanske inte riktigt så menade han, men det var så jag uppfattade hans inlägg. Att jag som brevbärare skulle tjäna över 110 kr/h utan ett slitsamt arbete(möjligtvis långtråkigt) än en rekare som är 116% roi av de som går + i längden. skulle tjäna mindre än det jag lägger i mitt arbete det kan jag inte tänka mig (brås naturligtvis på vilka instanser man spelar).

Ni förstår säkert vad jag menar, jag är berusad och flummar som fan. Jag har gått cirka 15 000 kr minus på betting i mitt liv under 3 år. Tror faktiskt inte att det är mer, och det tycker jag är bra (har bokfört de flesta spelen).

Vill bara påpeka att detta är en sen fredag och jag har avlagt ett löfte till mig själv att inte satsa mer på spel(förutom 64 kr system på stryktipset varje vecka och pokerturneringar inom vänner).

Jag vill även påpeka att sharps har gjort min tid jävligt trevlig, har faktiskt träffat ett par jävligt trevliga personer här och även insett att basket är en riktigt trevlig sport (min favorit).


Jag kommer nog att fortsätta hänga här, men förhoppningsvis inte satsa här.
Lycka till.

Cheers
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10), Pacman (+5)

Senast redigerad av fondell den 2012-03-10 klockan 00:44.
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 00:37   #2
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Creds att du kommer till den insikten själv!
Vad du än gör i fortsättningen - lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fondell (+100)
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 00:55   #3
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dellgren Visa inlägg
Creds att du kommer till den insikten själv!
Vad du än gör i fortsättningen - lycka till!
Tyvärr så är det den bittra sanningen. Är bara 20 år men man blir som sagt bara äldre och visare.

Kanske är det så när man har ett chelsea-hjärta som gör att man blir bitter, tror inte på långsiktighet(ryssen) och det smittar av sig. Men nu när man faktiskt tänker efter så har jag inte direkt dragit in 2000 kulor in i månaden.
Har egentligen efter en väldigt usel månad gått 30% minus i februari (av kassan), och då börjar man fråga sig ifall hårt arbete inte alltid lönar sig.

Förhoppningsvis så stämmer detta och jag vet att det finns folk som verkligen anstränger sig (zenap, robind, icash bla.) som verkligen går + på att värdesätta spel. Tyvärr så har det alltid varit ett sätt att göra en match mer intressant för mig. När jag tittar på den, med olika sällskap, en sorts drog helt enkelt.

Folk kan skratta åt spelmissbruk, men frågan är om den inte är vanligare än vad man tror.

Jag har helt klart spelmissbrukat, frågan du bör ställa dig! Missbrukar du?

Skapa gärna en diskussion, tror ni verkligen att ni går +? Hur ser ni på detta?
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."

Senast redigerad av fondell den 2012-03-10 klockan 01:05.
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 01:05   #4
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fondell Visa inlägg
Tyvärr så är det den bittra sanningen. Är bara 20 år men man blir som sagt bara äldre och visare.

Kanske är det så när man har ett chelsea-hjärta som gör att man blir bitter, tror inte på långsiktighet(ryssen) och det smittar av sig. Men nu när man faktiskt tänker efter så har jag inte direkt dragit in 2000 kulor in i månaden.
Har egentligen efter en väldigt usel månad gått 30% minus i februari (av kassan), och då börjar man fråga sig ifall hårt arbete inte alltid lönar sig.

Förhoppningsvis så stämmer detta och jag vet att det finns folk som verkligen anstränger sig (zenap, robind, icash bla.) som verkligen går + på att värdesätta spel. Tyvärr så har det alltid varit ett sätt att göra en match mer intressant för mig. När jag tittar på den, med olika sällskap, en sorts drog helt enkelt.

Folk kan skratta åt spelmissbruk, men frågan är om den inte är vanligare än vad man tror.

Jag har helt klart spelmissbrukat.
Du kommer fram till en del vettigheter. Att spela för att göra en match mer intressant är ett väldigt risktagande. Man ska spela för att spela och inget annat. Annars tappar man nog en del långsiktighet (som du själv säger).

Skit i spelen ett tag. Njut av fotbollen (eller vilken idrott som helst) i ett par månader utan att spela på det. Den är nog så underhållande utan att man ska behöva ha den oron över pengar.

Med insikten att du har varit spelmissbrukare så gör du bara helt rätt i att skippa det. Då är det inte värt det längre.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 01:10   #5
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Jag själv kommer aldrig heller att tjäna storkovan på mitt spelande. Det trodde naturligtvis jag också i början - allt var guld och gröna skogar.

Jag är en klar "ryggare" då jag inte alltid vill eller kan offra den tiden som det tar att reka. Däri ligger styrkan hos Sharps för min del. Man kan välja dom man tror på och sedan ta rygg på dom.

Jag har tagit ut alla pengar som jag en gång satt in och spelar nu bara för mina vinster som jag fått in de senaste åren. Det rör sig verkligen inte om stora pengar men det är ett nöje för min del.

Den kanske viktigaste insikten som jag kommit till, mycket tack vare Sharps, är den att man inte kommer tjäna stora pengar på en månad. Jag har, tack gode gud, ett gott tålamod och jag ser att min graf stiger sakta men säkert.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 01:13   #6
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dellgren Visa inlägg
Du kommer fram till en del vettigheter. Att spela för att göra en match mer intressant är ett väldigt risktagande. Man ska spela för att spela och inget annat. Annars tappar man nog en del långsiktighet (som du själv säger).

Skit i spelen ett tag. Njut av fotbollen (eller vilken idrott som helst) i ett par månader utan att spela på det. Den är nog så underhållande utan att man ska behöva ha den oron över pengar.

Med insikten att du har varit spelmissbrukare så gör du bara helt rätt i att skippa det. Då är det inte värt det längre.
Ska jag vara helt ärlig så tror jag att 80% av de som satsar är spelmissbrukare. Naturligtvis kan detta vara tragg i nattamössan, förhoppningsvis inte. Kommer jag igång igen så är det augusti månad, när man tänker efter så är det skönt att dra in ex pengar i månaden utan några komplikationer.

Sedan påstår du att styrkan i sharps är att man kan rygga folk... Kom igen, om vi ska vara ärliga så måste man för att ändå lägga av en kassa på 10-20 000 kr på en person. Så är det inte helt orimligt att kräva 700 spel, och om de sedan går 110 % roi + så är det bra. För att rygga detta så måste du få exakt samma punkter som spelarna, är det sedan en oregelbunden spelare som inte ger ut sina spel samma sekund man lägger dem så är det svårt.

Bara genom att tappa 5-8 punkter så kommer du att tjäna avsevärt mindre pengar(om du ens går +) än den du ryggar.
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."

Senast redigerad av fondell den 2012-03-10 klockan 01:16.
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 01:22   #7
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Väl krigat i vilket fall.
Du kommer säkerligen få återfall någon gng och börja spela igen men fint att du inser att det faktiskt inte är kul att förlora i längden. Har själv varit där, men i mer form av Cash Games inom poker. Fungerade som en lysande turnerings spelare, tålamodet låg alltid på topp. men när det väl kom till CG kunde pengarna flyga. Förbjöd mig själv från cash games lir och har sedan dess bara lirat enstaka gånger för "skitpengar", med polare eller för att fördriva tid undertiden jag lirar turneringar..

Med åldern blir du visare, med åldern blir du klokare och du kommer förmodligen lära dig mycket mer om sport och gambling i dina dagar, kanske blir du en vinnare om 2,5,10,15 år? time will tell.

Men jag måste ge dig, Bra beslut om att lägga av helt, du kommer slippa många oroliga/sömnlösa nätter, du kommer slippa att vakna upp på morgonen å kolla livescore det första du gör etc etc..

det som tynger mig mest annars är att du är chelski supporter

lycka till med allt å på återseende, glöm inte lira nästa års pokerturnering, dvs så att du höjjer potten med 5 dollar .

BoL
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fondell (+100)
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 01:30   #8
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av Philjay Visa inlägg
Väl krigat i vilket fall.
Du kommer säkerligen få återfall någon gng och börja spela igen men fint att du inser att det faktiskt inte är kul att förlora i längden. Har själv varit där, men i mer form av Cash Games inom poker. Fungerade som en lysande turnerings spelare, tålamodet låg alltid på topp. men när det väl kom till CG kunde pengarna flyga. Förbjöd mig själv från cash games lir och har sedan dess bara lirat enstaka gånger för "skitpengar", med polare eller för att fördriva tid undertiden jag lirar turneringar..

Med åldern blir du visare, med åldern blir du klokare och du kommer förmodligen lära dig mycket mer om sport och gambling i dina dagar, kanske blir du en vinnare om 2,5,10,15 år? time will tell.

Men jag måste ge dig, Bra beslut om att lägga av helt, du kommer slippa många oroliga/sömnlösa nätter, du kommer slippa att vakna upp på morgonen å kolla livescore det första du gör etc etc..

det som tynger mig mest annars är att du är chelski supporter

lycka till med allt å på återseende, glöm inte lira nästa års pokerturnering, dvs så att du höjjer potten med 5 dollar .

BoL


Det sjukaste är att du beklagar dig över att jag är chelsea-supporter. Kan naturligtvis inte vara mer stolt över att vara det, kom igen. Folk kan säga gloryhunter eller chelsea-rent boys. Det biter inte, Har hejat på laget sen 02.

Det var rätt tråkigt när man förra säsongen satt live och såg united-chelsea i den avgörande matchen (praktiken) förra säsongen och united gjorde mål efter 30 sek. Det är tyvärr så ibland och man måste gilla motgångar ibland, det kommer trots allt göra laget bättre i grunden.

Och jag lovar dig, nästa pokerturnering ska jag fiska sönder dig
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 01:49   #9
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 143
Sharp$: 244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fondell Visa inlägg
Tyvärr så är det den bittra sanningen. Är bara 20 år men man blir som sagt bara äldre och visare.

Kanske är det så när man har ett chelsea-hjärta som gör att man blir bitter, tror inte på långsiktighet(ryssen) och det smittar av sig. Men nu när man faktiskt tänker efter så har jag inte direkt dragit in 2000 kulor in i månaden.
Har egentligen efter en väldigt usel månad gått 30% minus i februari (av kassan), och då börjar man fråga sig ifall hårt arbete inte alltid lönar sig.

Förhoppningsvis så stämmer detta och jag vet att det finns folk som verkligen anstränger sig (zenap, robind, icash bla.) som verkligen går + på att värdesätta spel. Tyvärr så har det alltid varit ett sätt att göra en match mer intressant för mig. När jag tittar på den, med olika sällskap, en sorts drog helt enkelt.

Folk kan skratta åt spelmissbruk, men frågan är om den inte är vanligare än vad man tror.

Jag har helt klart spelmissbrukat, frågan du bör ställa dig! Missbrukar du?

Skapa gärna en diskussion, tror ni verkligen att ni går +? Hur ser ni på detta?

Nja, bara för att du gått på torsken så tycker jag inte att du skall komma med moralkakor efter en badstreak! Känns lite löjligt att du anammar folk att tänka efter vad de gör med sina egna pengar, efter att du loosat! Detta är ett spel-, bettingforum - inte Jehovas Vittnen!

Detta är inte vad du har gett som råd till andra enbart ett par dagar bakåt... Att nu säga till vad gamblers skall göra med sina surt förvärvade pengar känns som att slänga pärlor åt svin... Just sayin!

Lycka till med ditt liv som icke-spelande...
Knaborg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 02:02   #10
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knaborg Visa inlägg
Nja, bara för att du gått på torsken så tycker jag inte att du skall komma med moralkakor efter en badstreak! Känns lite löjligt att du anammar folk att tänka efter vad de gör med sina egna pengar, efter att du loosat! Detta är ett spel-, bettingforum - inte Jehovas Vittnen!

Detta är inte vad du har gett som råd till andra enbart ett par dagar bakåt... Att nu säga till vad gamblers skall göra med sina surt förvärvade pengar känns som att slänga pärlor åt svin... Just sayin!

Lycka till med ditt liv som icke-spelande...
Vad är det för jävla pajas inlägg?? Är väl starkt att "komma ut" och säga hur det egentligen är, även om detta nu kanske är på fyllan. Hur många känner inte igen sig på första inlägget om man ska vara ärlig? Jag kan säga att jag gör det iaf.
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 06:30   #11
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Du tittar endast på ena sidan utav myntet nu.
Varför inte kombinera både spel och arbete? Vem säger att du måste välja mellan dessa?
Varför ser du spel som missbruk och inte investering? Precis som de som placerar sina pengar i aktiehandeln.

Allt handlar om inställning, pengahantering och självförtroende.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Donald (+5), henke111 (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 09:10   #12
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knaborg Visa inlägg
Nja, bara för att du gått på torsken så tycker jag inte att du skall komma med moralkakor efter en badstreak! Känns lite löjligt att du anammar folk att tänka efter vad de gör med sina egna pengar, efter att du loosat! Detta är ett spel-, bettingforum - inte Jehovas Vittnen!

Detta är inte vad du har gett som råd till andra enbart ett par dagar bakåt... Att nu säga till vad gamblers skall göra med sina surt förvärvade pengar känns som att slänga pärlor åt svin... Just sayin!

Lycka till med ditt liv som icke-spelande...
True, har dock aldrig sagt åt folk vad man ska göra med sina pengar. Man kan ge råd och inte mer!

Men håller naturligtvis med dig.

Inte omöjligt att man kommer tillbaka (säga annat är att ljuga).
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td