Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-03-20, 08:41   #1
 
nauseas avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 368
Sharp$: 1043

Konståkning
Stats: 46 - 49 - 0
ROI: 105.74%
Vinstprocent: 48.42%

Standard

Tandläkaren


Måste skriva av mig lite...

Så min "tråd" bakom framkäken lossnade häromveckan och jag ringde omedelbart till tandläkaren, som ligger på samma gata. För er som inte vet vad det är, så är det en metalltråd som man brukar placera bakom tandraden efter man har haft räls. Frågar damen om detta bör åtgärdas snabbt och om det kommer att kosta mig något. Tanten i andra sidan luren förklarar att det inte kommer att kosta mig ett öre, då jag har ett friskvårdsavtal. Allt ingår för en slant i månaden (eller året). Grejen är att jag har ett friskvårdsavtal på annan ort, men detta ska gälla över hela landet.

Awesome tänker jag och traskar ner dit, då jag fick en tid på en gång. Väntar mig tur och hälsar sedan på den utländske trevliga tandläkaren, som jag aldrig lär mig namnet på. Han kikar i käften på mig och förklarar att det finns två alternativ.

A) Jag låter min specialist fixa detta. Alltså, att jag åker till min ordinarie tandläkare och fixar det där.

B) De fixar det här på plats.


Okej, "whats the catch?" undrar jag och frågar varför jag inte borde fixa det nu, eftersom det ändå inte kostar mig något. Han instämmer och säger att det inte kommer kosta mig något och börjar proceduren. Bra tandläkare, bra och snabb behandling. Traskar sedan hem i det fina vårvädret och mår fint.

Några dagar senare får jag en faktura i brevinkastet. 337,00 SEK ska de ha för en "Akut undersökning" och 378,00 SEK för själva behandlingen. Fine, tänker jag. Klart det har blivit ett missförstånd. Mailar dem samma dag och får svar dagen efteråt. De svarar att jag ska makulera fakturan och jag känner mig nöjd. Allt är bra.

Trodde jag. Nästa dag ringer de igen. "Vårt mail var lite förhastat. Jag talade med tandläkaren som gjorde undersökningen och behandlingen på dig och han menar att ni var överens om att det faktiskt skulle kosta."

Vad i helvete! Förklarar att det inte är på detta viset och att det måste blivit något missförstånd. Får tandläkaren på luren, som låter bestämd, trevlig och sur på samma gång. Vi kommer överens om att vi inte är överens. Ord står mot ord. Får tanten på luren igen och förklarar situationen och är tydlig med att jag inte kommer att ge mig. Hon säger att hon ska återkomma efter det hon pratat med "chefen".

Fem minuter senare så ringer hon tillbaka och säger med en trött och uppgiven ton att "Vi stryker fakturan."

Skam den som ger sig. Känner mig lite som Sverker Olofsson just nu
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5), Boone (+5), apekatt66 (+5), Stekel (+5), Soap (+5)
nausea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-20, 16:33   #2
 
perssahs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Sweden
Inlägg: 83
Sharp$: 948
Standard

Rätt ska ju vara rätt!
__________________
Hockey tokigaste token!
perssah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td