Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   NHL 13 GM Connected Sharps-liga (PS3) (https://www.sharps.se/forums/offtopic/12945-nhl-13-gm-connected-sharps-liga-ps3/)

Avej 2012-09-16 18:32

Onsdag 19 september startar ligan på riktigt med matcher trades waivers m.m.

Mer info om basic inställningar osv kommer förmodligen imorgon. Ont om tid idag så jag accepterar de som skickat in requests imorgon.

Misär 2012-09-16 19:23

RoyMantola

axelssonBJORN 2012-09-16 20:52

Citat:

Ursprungligen postat av Avej (Inlägg 202595)
Onsdag 19 september startar ligan på riktigt med matcher trades waivers m.m.

Mer info om basic inställningar osv kommer förmodligen imorgon. Ont om tid idag så jag accepterar de som skickat in requests imorgon.

Avej: Om det är OK för dig så går jag ur ligan och ansöker igen som Flames?

Juret 2012-09-17 14:56

När avancerar ligan? Tänkte så den inte hinner göra det innan onsdag

axelssonBJORN 2012-09-17 16:53

Citat:

Ursprungligen postat av Juret (Inlägg 202725)
När avancerar ligan? Tänkte så den inte hinner göra det innan onsdag

Ligan avancerar när The commissioner (Avej) väljer att avancera, de matcher som inte är spelade då simuleras automatiskt.

Går att läsa om i mitt inlägg lite längre upp på sidan :)

Avej 2012-09-17 17:27

Mareee, RappScallion, Jakob10, Galeocerdo cuvier, Pettzon2, Sangque, alfonzo86, tjuve, lillorne. Lever ni ? ? ?

NHL-Schemalängd: 1 vecka
Tillåter att ligamedlemmar simulerar deras egna matcher mot datorn ? Ja. Spela helst så många matcher ni bara kan blir mycket roligare då.

Nivå: Allstar. Kan ändras om en majoritet vill det.
Periodlängd: 6 Minuter. Alltså en minut extra än vanligt.
OT-Regler: Kontinuerlig sudden death istället för straffar.

Har ni andra önskemål eller några andra bra idéer/regler så är det bara säga till.

Juret 2012-09-17 17:31

Citat:

Ursprungligen postat av axelssonBJORN (Inlägg 202744)
Ligan avancerar när The commissioner (Avej) väljer att avancera, de matcher som inte är spelade då simuleras automatiskt.

Går att läsa om i mitt inlägg lite längre upp på sidan :)

Lät där som att det var fördefinierat och inte ändrades i efterhand, därav min fråga.

Bra regler! :)

nFredriksson 2012-09-17 17:35

tja jag vill gärna gå med om det fortfarande går :)
winnipeg jets vill jag ha isåfall

id: nFredriksson

axelssonBJORN 2012-09-17 17:40

hur gör vi med att gå vidare i spelschemat då?

sätter vi en tidsgräns, låt säga 1vecka, och efter det går vidare och låter de som inte spelat sina matcher få dom simulerade?

Avej 2012-09-17 17:42

Är inte helt hundra själv på hur det fungerar men det är möjligt att den simulerar automatiskt efter 1 vecka så kanske tar 2 veckor under första "omgången" för att vara på den säkra sidan.

Avej 2012-09-17 17:45

Citat:

Ursprungligen postat av nFredriksson (Inlägg 202755)
tja jag vill gärna gå med om det fortfarande går :)
winnipeg jets vill jag ha isåfall

id: nFredriksson

Absolut, Jets är dina.

axelssonBJORN 2012-09-17 18:34

som jag har förstått det så det där med 3dagar, 1vecka, 2veckor har bara att göra med vilka matcher du har tillgängliga att spela tills det att The Comissioner (Du Avej) avancerar ligan till "nästa omgång"

som nu när vi har 1vecka har jag som flames tillgång att spela Flames matcher den första veckan av nhl-spelschema vilket för mig är vancouver och Kings.

Tar vi 2veckor får jag tillgång till matcherna dom två första veckorna vilket skulle bli

Thu Oct 11, 2012 Vancouver - Calgary

Mon Oct 15, 2012 Los Angeles - Calgary

Thu Oct 18, 2012 Calgary - Phoenix

Sat Oct 20, 2012 Calgary - Colorado

Wed Oct 24, 2012 - Calgary - Edmonton

Thu Oct 25, 2012 Tampa Bay - Calgary

De i fetstil är alltså de matcherna jag får nästa omgång om vi har 1vecka åt gången och det är alltså du Avej som väljer när vi går vidare.

Så har jag tolkat det och då vore det ju bra att komma överens när vi går vidare så alla vet hur lång tid de har på sig att spela sina matcher?

joemag 2012-09-17 21:27

Jag är av åsikten att en facebook-grupp borde skapas för art enklare kunna bestämma matchernas speltid. Kommer att bli rörigt här inne efter en halv dag annars!

R9B1N 2012-09-17 21:34

Spelas matcherna mot CPU eller simuleras dom?

R9B1N 2012-09-17 21:36

Citat:

Ursprungligen postat av joemag (Inlägg 202793)
Jag är av åsikten att en facebook-grupp borde skapas för art enklare kunna bestämma matchernas speltid. Kommer att bli rörigt här inne efter en halv dag annars!

Finns en chatt för ändamålet.

axelssonBJORN 2012-09-17 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av R9B1N (Inlägg 202794)
Spelas matcherna mot CPU eller simuleras dom?

matcherna mot lag som ingen har valt ännu spelas mot CPU eller simuleras. Men vi försöker spela så många matcher själva som möjligt.

Matcherna mot lag som någon har spelas online head to head

Matcher som inte är spelade när vi avancerar till nästa omgång simuleras automatiskt.

Rätta mig om jag har fel.

Sangque 2012-09-18 12:08

PSN: Sangque

zimzelen 2012-09-18 12:25

Har inte spelat nhl sedan PS 1 tiden men blir väldigt sugen på att införskaffa det när jag ser att så många är med på en liga.

Är det kul? Jag ser att mina Maple Leafs är lediga. Kanske ska ta och köpa det idag...

övertyga mig...någon!

Vurpan 2012-09-18 12:42

Citat:

Ursprungligen postat av zimzelen (Inlägg 202889)
Har inte spelat nhl sedan PS 1 tiden men blir väldigt sugen på att införskaffa det när jag ser att så många är med på en liga.

Är det kul? Jag ser att mina Maple Leafs är lediga. Kanske ska ta och köpa det idag...

övertyga mig...någon!

Nu har ja ju det till 360 men det är sjukt kul! Riktig förbättring mot föregående år(skridskoåkningen), du har ju oxå skillstick att se fram emot om du inte kört sedan ps1. Släng in onlinematcher med all den hets som det medföljer och det är instant buy!:clap:

Avej 2012-09-18 14:33

Citat:

Ursprungligen postat av zimzelen (Inlägg 202889)

övertyga mig...någon!

Porr, köp nu nu nu.

Avej 2012-09-18 15:46

Update:

Lediga lag: New Jersey Devils, New York Islanders, Winnipeg Jets, Columbus Blue Jackets, Anaheim Ducks, Tampa Bay Lightning.

Mareee, Pettzon2, alfonzo86 & tjuve. Vakna ?

zimzelen 2012-09-18 16:45

Jag har köpt det! Ska sätta mig ner och göra mig bekväm med spelet ikväll innan jag får stordäng av alla ungtuppar här. Jag paxar Maple Leafs.

Har man nån chans med ett sämre lag nuför tiden? Eller är det hyffsat jämnt oavsett lag? Hur står sig Toronto i och med att ingen väljer dem? :p

Jag kommer gå med ikväll. PSN: zimzele (notera, inget N i slutet som mitt nick här på Sharps)

Avej 2012-09-18 16:49

Citat:

Ursprungligen postat av zimzelen (Inlägg 202942)
Jag har köpt det! Ska sätta mig ner och göra mig bekväm med spelet ikväll innan jag får stordäng av alla ungtuppar här. Jag paxar Maple Leafs.

Har man nån chans med ett sämre lag nuför tiden? Eller är det hyffsat jämnt oavsett lag? Hur står sig Toronto i och med att ingen väljer dem? :p

Jag kommer gå med ikväll. PSN: zimzele (notera, inget N i slutet som mitt nick här på Sharps)

Joina nu bums så jag kan acceptera dig direkt för jag har inte tillgång till ps3 senare ikväll utan tidigast imorgon på dagen. Annars riskeras det att simuleras alt spelas som cpu osv.

Leafs är ju inte det bästa laget det vi alla men det är rätt jämnt överlag enorm skillnad gentemot förr.

zimzelen 2012-09-18 19:08

Har inte varit hemma men jag ska försöka joina nu.

edit.

Joinat och valt maple leafs

Avej 2012-09-18 23:23

Har fint djup på backsidan, Skulle gärna trejda en back mot en top6 forward.

perssah 2012-09-19 07:28

Äntligen onsdag, ROCK 'N' ROLL!

perssah 2012-09-19 13:30

Satt och diskuterade med nFredriksson i chatten om svårighetsgraden på CPU'n (datorn), är inte Allstar riktigt svårt att handskas med?

Jag röstar att vi borde sänka den lite till någon lättare nivå, det är min åsikt.. men kanske jag som tänker galet! Vad tycker ni andra om nivån på datorn?

Sangque 2012-09-19 14:11

Citat:

Ursprungligen postat av perssah (Inlägg 203099)
Jag röstar att vi borde sänka den lite till någon lättare nivå, det är min åsikt.. men kanske jag som tänker galet! Vad tycker ni andra om nivån på datorn?

Håller med. "Proffs" borde väl vara rimligt?

Sangque 2012-09-19 14:15

Kunde inte ändra på val av lag när jag ansökte till ligan. Tror det blev Anaheim som valdes. Spelar ingen roll för egen del om jag kör med dem...

axelssonBJORN 2012-09-19 14:37

Citat:

Ursprungligen postat av Sangque (Inlägg 203108)
Håller med. "Proffs" borde väl vara rimligt?

ja, får ju inte vara alldeles för lätt dock så Proffs borde ju funka, samtidigt skall ju inte CPU lagen vara för svåra heller så nån som hoppar in och tar över ett lag mitt i säsongen åker snålskjuts på CPUn och ligger "top of the table".

perssah 2012-09-19 14:46

Härligt att fler är inne på samma spår! axelssonBJORN har en poäng!

Proffs röstar jag på också!

Juret 2012-09-19 14:46

Om det är så att en user skippar en match mot en annan user tycker jag det finns en poäng i att man får spela mot en CPU på pro. Lite straff för att man inte spelar live.

Sen vill vi väl inte ha ett CPU lag i slutspel va?? :P

R9B1N 2012-09-19 15:12

Citat:

Ursprungligen postat av perssah (Inlägg 203099)
Satt och diskuterade med nFredriksson i chatten om svårighetsgraden på CPU'n (datorn), är inte Allstar riktigt svårt att handskas med?

Detta sa jag i chatten när det först kom på tal, att CPU skall inte vara på Allstar eftersom om man missar en match så skall man "straffas" för detta och inte få möta allstar CPU som är ganska svårt att vinna mot. Sänk till Pro röstar jag med.

zimzelen 2012-09-19 15:41

Kan någon inbiten förklara för mig. Hur funkar detta nu med ligan? Jag ska nu möta Montreal i nästa match t.ex. som är en user antar jag? Måste jag hela tiden vaka över spelet för att se när den spelaren är online för att jag ska kunna slutföra matchen? Eller kan jag bara köra på?

När går det vidare till nästa match? SPelar man en match och måste sedan vänta på att alla är färdigspelade i första omgången innan man går vidare?

Explain please.

Avej 2012-09-19 15:52

Ändrar till PRO efter hotbrev.

joemag 2012-09-19 15:56

Missär, när vill du spela? Jag antar att det är ok att spela mot lagen som inte har någon användare nu?

perssah 2012-09-19 16:20

Citat:

Ursprungligen postat av joemag (Inlägg 203145)
Missär, när vill du spela? Jag antar att det är ok att spela mot lagen som inte har någon användare nu?

Kör hårt!

Avej 2012-09-19 16:20

NY REGEL: Får inte ha mer än 1 draft pick involverat i en trade med CPU.

Misär 2012-09-19 19:49

Citat:

Ursprungligen postat av joemag (Inlägg 203145)

Är inne nu om du vill? Hojta i chatten.

axelssonBJORN 2012-09-19 21:13

nån som vet hur det funkar med free agents? om jag erbjuder någon ett kontrakt, får jag svar först när ligan avancerar? hur funkar det om flera lag erbjuder samma spelare kontrakt, är det den som erbjuder högst lön då eller finns det annat som spelar in? och måste Avej godkänna även FA signingar?