Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-02-04, 20:24   #1
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 1
Sharp$: 5
Standard

Jämföra bettingsiter, bygga script / botar


Hej,

Är i grunden en programmerare som ramlade in på spel för några veckor sedan och sedan dess plusat en del på olika delar.

Har sett att både betfair och pinnacle har API (dvs databas services) som man koppla upp sig mot och hämta ut odds etc.

Har funderat lite på att skriva script som lägger bet etc åt en på sk sure bets. Någon annan av er som jobbar på detta sättet med "datorsyrd" trading?

Inom bankvärlden är det ganksa vanligt men vet inte riktigt vad jag ska googla om för att få fram info inom bettingvärlden om detta fenomen. Någon som kan hinta mig i rätt riktning?

/m
mickeee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 07:30   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Sure bets är inget att bygga sin framtid på. Bygg en bot som placerar spel på betfair som är baserade på värdeodds du kalkylerat på ett eller annat vis. Sök på Droid eller boored så gitter du två killar som gjort det.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-09, 22:38   #3
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 10
Sharp$: 21
Standard

Ursäkta om jag drar upp en ev gammal tråd. Gjorde en sökning på det jag var ute efter och det här var den tråd som kom närmast, och den är ändå bara ett kvartal gammal.

Mickeee: Jag har funderat en del på att göra något liknande RebelBetting fast endast för privat bruk. Mest för att jag är intresserad och vill dryga ut kassan lite. Om jag hade haft råd hade jag självklart köpt en sådan tjänst som hittar arbitragen åt en men kan tänka mig att försöka bygga det själv. Problemet är att jag inte är någon programmerare utan mer sätter ihop befintliga script för de ändamål jag behöver. Men om du har lust att ta det här vidare är jag intresserad, så kan vi åtminstone ha tjänsten för oss själva istället för att betala för att hitta arbitrage. Skicka PM isf!

RobinD: Med värdeodds antar jag att du menar odds som man själv anser är "bra" i den bemärkelsen att den av oddset uträknade sannolikheten är lägre jämfört med den sannolikhet man själv upplever? Har inte testat betfair, verkar lite rörigt fast allt är ju relativt. Känner inte för att bli ruinerad just nu.. Är säkert enklare än att bygga ett system för arbitrage Jag sitter ofta med excel och räknar, men just betfair har jag undvikit. Att scripta handel där verkar vara kört nu eftersom de själva verkar blåsa kunderna genom att köra egna bottar. Om man däremot bara handlar på arbitrage kan det ju inte misslyckas på samma sätt. Problemet blir väl ifall man blir limiterad och det redan lagts ett bet så att man sitter i skiten. Det är småslantar och svårt att få till en riktigt exponentiell värdeökning iom att de limiterar en förr eller senare men det är då man vill göra riktigt många avslut / ha många spel igång istället.

Så om någon är intresserad, skicka PM, jag är ingen programmerare men har det lite som hobby (håller på med formgivning annars). Hållt på med ruby litegrann på sistone, gillar att gräva ner mig i excel med statistik och data generellt.. Så om någon annan vill haka på och ha det som hobbyprojekt är jag med och gör allt jag kan för att vi ska kunna tjäna småslantar tillsammans (men förhoppningsvis många småslantar). Jag använder Mac så jag kan köra allt som funkar för UNIX direkt (python, ruby etc), jag har dock Parallels och kan köra virtuella maskiner också.. Jag har 100 Mbit och även externt webbhotell hos Loopia ifall det behövs cronjobs eller stabila tjänster som t.ex. e-post eller annat till boten.

Senast redigerad av numbers den 2013-05-09 klockan 23:18.
numbers är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 14:30   #4
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 1
Sharp$: 8
Standard

Hej!

Jag söker en el flera programmerare som kan bygga en bot som lägger surebets.

Jag har en klar idé om hur boten ska fungera och jag förklara gärna mer via PM om någon är intresserad...
Kim-kanon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td