Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   Sporttjänsten - Sportspelet Diskussionstråd 12/9 2013 - 31/12 2099 (https://www.sharps.se/forums/offtopic/17529-sporttjaensten-sportspelet-diskussionstrad-12-9-2013-31-12-2099-a/)

patrik_g 2013-09-14 21:24

Ajaccio - Evian 0 - 3
Dja Djedj' 31
Berigaud 43
Berigaud 52

Snyggt ju

patrik_g 2013-09-14 22:01

Fotboll Franska ligan
Ajaccio - Evian 2-3
Lasne 81 Dja Djedj' 31
Junior Tallo 86 Berigaud 43
Berigaud 52

Wagner 2013-09-14 23:35

All-In på Southampton 1.80 i morgon. https://www.sharps.se/forums/service-...s-all-soendag/

...redan sänkt. :lol:

Som om inte 1.80 var skattat och klart redan...

boored 2013-09-15 10:51

Vill bara meddela att jag inte ryggar nåt idag.

Daniló 2013-09-15 11:38

Samma här, blir inget för mig idag heller.

patrik_g 2013-09-15 11:46

Minus 815-kronor blev facit på lördag.

Men vad gör det efter denna fina summering av spelen:

ALL IN-draget Motala (2,00), Brynäs (2,65), Rotebro (2,80) och Evian (2,80) var vinnande drag igår. Det var riktigt synd att Villarreal (5,50) inte lyckades vinna, det saknades verkligen inte chanser!

Rulf 2013-09-15 12:10

Vad tros om Standard Liege idag? Belgien Pro League
över 1,5 mål till 1,66 på Bet365
över 2,5 mål till 3,00 på Bet365

De är toppen mot botten, alltså borde det vara bra chans att de går in?

NoobieClown 2013-09-15 12:10

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 273681)
Minus 815-kronor blev facit på lördag.

Men vad gör det efter denna fina summering av spelen:

ALL IN-draget Motala (2,00), Brynäs (2,65), Rotebro (2,80) och Evian (2,80) var vinnande drag igår. Det var riktigt synd att Villarreal (5,50) inte lyckades vinna, det saknades verkligen inte chanser!

Om du nu ska rätta och räkna så gör det rätt. Dom backade en dryg hundring ungefär.

patrik_g 2013-09-15 15:13

Citat:

Ursprungligen postat av NoobieClown (Inlägg 273686)
Om du nu ska rätta och räkna så gör det rätt. Dom backade en dryg hundring ungefär.

Japp räknade fel. Alla kan väl räkna fel ibland va?

-115 kronor blev facit igår. Så nu blev det rätt.

Wagner 2013-09-15 20:40

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 273648)
All-In på Southampton 1.80 i morgon. https://www.sharps.se/forums/service-...s-all-soendag/

...redan sänkt. :lol:

Som om inte 1.80 var skattat och klart redan...

0-0. Nära med andra ord. Vi försöker endast använda oss av vokabulären nära och klockrent. Nära är alla kryss, plus stolpe ut och allmänt oflyt, och en typiskt klockren match är när vårat lag kvitterar i 87:e och gör 2-1 i 93:e.

Nya tag i morgon och kom ihåg att vi gått plus på all-in alla år sen 2005. Bortsett från i fjol då. Skulle vi mot förmodan gå back även i år så är ju sannolikheten för ett tredje raka förlustår så försvinnande liten att den knappt finns.

Så det så. http://www.linkopingshistoria.se/wp-..._459974871.jpg
Spoiler:
Tage Danielssons monolog om sannolikhet
Sannolikt va, det betyder väl nåt som är likt sanning. Men riktigt lika sant som sanning är det inte om det är sannolikt.

Nu har vi tydligen inte råd med äkta sanningar längre, utan vi får nöja oss med sannolikhetskalkyler. Det är synd det, för dom håller lägre kvalitet än sanningar. Dom är inte lika pålitliga. Dom blir till exempel väldigt olika före och efter.

Jag menar före Harrisburg så var det ju ytterst osannolikt att det som hände i Harrisburg skulle hända, men så fort det hade hänt rakade ju sannolikheten upp till inte mindre än 100 procent så det var nästan sant att det hade hänt.
Men bara nästan sant. Det är det som är så konstigt. Det är som om man menar att det som hände i Harrisburg var så otroligt osannolikt så egentligen har det nog inte hänt.

I själva verket gick ju hela det socialdemokratiska partiet och väntade i över ett halvår på att få veta om det som hände i Harrisburg har hänt eller inte, innan de kunde bestämma sig för om dom ska tycka att kärnkraften är så farlig som den skulle vara om det som har hänt i Harrisburg hade hänt. Nu har dom bestämt sig till sist, och tydligen kommit fram till att det som hände i Harrisburg inte har hänt, men att vi å andra sidan måste ha mycket bättre säkerhetsanordningar så det inte händer här också.

Och man förstår ju att dom har tvekat, för en sån olycka inträffar ju enligt alla sannorlikhetsberäkningar bara en gång på flera tusen år, och då är det ju i varje fall inte troligt att den har hänt redan nu, utan det är väl i så fall mera sannolikt att den har inträffat längre fram. Och då kommer ju saken i ett annat läge. För det kan ju inte vi bedöma nu. Då. Eller...

Sen är det också det att om det som hände i Harrisburg verkligen hände, mot förmodan, så är ju sannolikheten för att det ska hända en gång till, den är ju så oerhört löjligt jätteliten så att på sätt och vis kan man säga att det var nästan bra att det som hände i Harrisburg hände, om det nu gjorde det. För jag menar då kan man ju nästan säkert säja att det inte kommer hända igen.

I varje fall inte i Harrisburg. Och säkert inte samtidigt som förra gången.

Risken för en upprepning är så liten att den är försumbar. Med det manas att den finns inte, fast bara lite.
Nu är ju det här rätt krångligt för gemene man, så egentligen är det väl ingen idé att ha folkomröstning om sånt här. Folk i allmänhet dom tänker förstås på sitt grovhuggna vis att det som hände i Harrisburg verkligen har hänt. Dom tar det som en sanning. Tala alltid sanning, barn, sa våra föräldrar till oss. Det får vi inte säga till våra barn utan vi måste lära dom att alltid tala sannolikt. Att säga sannolikheten, hela sannolikheten och ingenting annat än sannolikheten.

Så att dom inser att det som hände i Harrisburg inte kan hända här, eftersom det inte ens hände där, vilket hade varit mycket mer sannolikt, med tanke på att det var där det hände.

patrik_g 2013-09-16 13:49

Så här går tankarna denna måndag av experterna:

Hockeyallsvenskan trummar vidare under måndagen och vår expert har verkligen visat sig på styva linan redan från start, levererat flera vassa vinnare! Ikväll blir det spel på tre olika håll i den serien, men det är inte bara där vi finner värde.

I fotbollen har vi ett par riktigt läckra lösningar så häng med och köp spelförslaget här eller ring 0939 - 20 000 11!

putte64 2013-09-16 13:59

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 273826)

Hockeyallsvenskan trummar vidare under måndagen och vår expert har verkligen visat sig på styva linan redan från start, levererat flera vassa vinnare! Ikväll blir det spel på tre olika håll i den serien, men det är inte bara där vi finner värde.

I fotbollen har vi ett par riktigt läckra lösningar så häng med och köp spelförslaget här eller ring 0939 - 20 000 11!

Varför gör du reklam på ett spelforum ?

Daniló 2013-09-16 14:05

Citat:

"Så här går tankarna denna måndag" och så delar du inte med dig mer än att säga att experterna har lagt 3 "superbra" spel i hockeyn och ett par ännu bättre i fotbollen, givanden.......................

Sandy 2013-09-16 14:18

Detta är ju bara diskussionstråden..........

Daniló 2013-09-16 14:20

Någon nivå ska det väl ändå finnas? Att säga "nån har spelat nånting" är inte mycket till inlägg, vare sig det är en diskussionstråd eller ej.

Wagner 2013-09-16 15:47

Jag är benägen att hålla med. Kan vara trådens mest intetsägande post. :)

boored 2013-09-16 16:50

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 273843)

Sant, men jag ryggar inget idag heller.

zerberus 2013-09-16 17:02

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 273843)

Förmodligen hela Sitens" (god tvåa mitt eget inlägg)

patrik_g 2013-09-16 17:05

Citat:

Jag fick detta på mailen av dom för att locka mig köpa.

Vad är problemet med att jag delat med mig av detta i en diskussionstråd?

NoobieClown 2013-09-16 17:18

[QUOTE=patrik_g;273858]Jag fick detta på mailen av dom för att locka mig köpa.

Vad är problemet med att jag delat med mig av detta i en diskussionstråd?[/]

Ja fyller man i att man vill ha deras nyhetsbrev så går man ju det. Vi andra som inte vill ha det kan väl få slippa?

htsolna08 2013-09-16 18:01

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 273858)
Jag fick detta på mailen av dom för att locka mig köpa.

Vad är problemet med att jag delat med mig av detta i en diskussionstråd?

99% av dina inlägg handlar om denna pajastjänst man skulle nästan kunna tro du jobbar för dem..:lol:

Wagner 2013-09-16 18:24

Full fart och ändå finns det inget spelförslag att kivas om. Underbart. :clap:

Daniló 2013-09-16 18:43

Det var väl det som var poängen när du starta tråden? Inget snack om spel utan ta allt oseriöst nonsens alla stör sig på från dom dagliga trådarna och samla här :)

Wagner 2013-09-16 18:54

Man får snacka spel också. Dom som lägger tjänstens förslag vill, oftast, varken ha snack om spel eller nonsens som du säger. Utvecklingssamtal kallar jag det. :)

Sandy 2013-09-16 20:09

Men vad spelar det för roll om det snackas i originaltråden eller inte? fattar inte varför den måste hållas ren? vad vinner man på det ??

robfri 2013-09-16 20:36

Citat:

Ursprungligen postat av Sandy (Inlägg 273907)
Men vad spelar det för roll om det snackas i originaltråden eller inte? fattar inte varför den måste hållas ren? vad vinner man på det ??

Du vinner inget på att hålla den ren, såklart.

Sen är ju frågan hur kul det är att se "lars" skriva: "jag spelar Övertorneå" i en kommentar nedanför spelförslaget...

Tycker det är vettigt med denna tråd, är ju som travet, inte fan ser du en massa egna system/vinnartankar efter snokens förslag ex, det hålls i travforumet ist.

Wagner 2013-09-16 23:11

Ojojoj, vilken djävla tur att Tyresö kvitterade. SS var högst i världen med 10:50 på Umeå och det är sinnessjukt. Jag missade det för att jag i princip är spelpensionär och vad ni andra ska skylla på det vet jag inte. :)

Nu blev det vinst på torsken och ingen skada skedd. För er som inte följer med kärringbollen lika bra som jag kommer en snabbgenomgång.

10 augusti och seriefinal. Tyresö gör 2-1 hemma mot Malmö med 19 minuter kvar som dessutom fått en gub..kärring utvisad strax innan. Dom vet givetvis läget och leder i detta nu med, i princip, ointagliga 6 poäng och ser i det ögonblicket medaljerna framför sig runt varandras halsar.

Med 12 minuter kvar kvitterar Malmö och det får bara inte hända och det vet dom om.

Som om inte det var nog så avgör Malmö med 6 minuter kvar. Det fick absolut inte hända och det vet dom om.

Så när dom kommer ut ut duschen efter 14 raka hemmaseg...blev visst bara 13! så står det inte 33-27 i tabellen utan 30-30. Den här avslutningen på matchen kommer dom bära med sig varenda minut resten av säsongen och det vet dom om.

Oavsett vad som händer så var det här och då ett eventuellt guldtapp ägde rum och det vet dom om.

Okey det börjar bli tjatigt nu men så här ligger det till. Det är vad man på ren svenska kallar en pungspark och den reser man sig inte från. Möjligtvis om man är tjej och inte heter Pia Sundhage men ni vet vad jag menar och behöver inte ta allt så djävla bokstavligt. :rant: :D

boored 2013-09-17 08:42

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 273918)
Ojojoj, vilken djävla tur att Tyresö kvitterade. SS var högst i världen med 10:50 på Umeå och det är sinnessjukt. Jag missade det för att jag i princip är spelpensionär och vad ni andra ska skylla på det vet jag inte. :)

:( inte strö salt i såren nu. Tappa ledningen två gånger dess björktanter.

patrik_g 2013-09-17 10:49

Citat:

Ursprungligen postat av htsolna08 (Inlägg 273870)
99% av dina inlägg handlar om denna pajastjänst man skulle nästan kunna tro du jobbar för dem..:lol:

99% är det så pass alltså? Jag tycker att jag rekar med ibland här också.

patrik_g 2013-09-17 10:51

Gårdagen Måndag 16/9

Såg kul ut på måndagen då både Björklöven och 10,50-taggaren UIK ledde, men inget av Umeålagen lyckades tyvärr hålla. Dubbeln Västerås/Köln 4,24 gav i alla fall tillbaka halva insatsen

Wagner 2013-09-17 16:23

Sportspelet Tisdag 17/9
Singlar:

19. AIK 3,35
/200 kr.
27. Ljungskile 2,75
/200 kr

Trippelsystem 200 kr på varje:

37. Juventus 1,37
45. Bournemouth 1,95
54. Leyton Orient 1,60
62. Lincoln 1,70
/800 kr

Total insats: 1200 kr. :hattenav:

Daniló 2013-09-17 16:35

Herregud sånt spammande när du ska dra det två gånger, totalt onödigt. Poängen var väl att dom som läser i dagens-tråden sedan (av nån outgrundlig anledning) skulle kommentera här. Finns ju inget syfte att kopiera-klistra in samma text igen, för att verkligen söka dom irrelevanta kommentarerna...
Ända som händer är att det blir en väldans massa spammande.

patrik_g 2013-09-17 16:47

Tänkte jag komma med lite åsikter om dagens spel.

Skulle aldrig spela AIK. Dom har dåligt lag denna säsong. Modo ser intressant ut och 3.35 på dåliga AIK inget extra bra odds. 1X på PP för mig.

Visst LSK har bra form och Sundsvalls vanliga svaga höst form är här. Men Sundsvall har ju betydligt mer att spela för och är bättre i grunden. 2.75 på LSK inget extra enligt mig.

Visst Juve ska vinna lätt mot FCK men 1.37 på bortaplan i CL. Nä det är inte värt att spela för mig iaf.

Melvin 2013-09-17 18:13

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 273993)

Skulle aldrig spela AIK. Dom har dåligt lag denna säsong. Modo ser intressant ut och 3.35 på dåliga AIK inget extra bra odds. 1X på PP för mig.

Visst LSK har bra form och Sundsvalls vanliga svaga höst form är här. Men Sundsvall har ju betydligt mer att spela för och är bättre i grunden. 2.75 på LSK inget extra enligt mig.

Visst Juve ska vinna lätt mot FCK men 1.37 på bortaplan i CL. Nä det är inte värt att spela för mig iaf.

Intressant att du tycker att AIK har ett dåligt lag den här säsongen. Själv skulle jag säga att det är den starkaste upplagan sedan återkomsten till Elitserien. Fast(h) Viktor Fasth skulle jag byta mot Daniel Larsson varje dag i veckan. Skulle inte misströsta om en till back kom in men om vi ska prata om vad dom har nu så är det klart okej. Nya NHL-meriterande Joslin spelade runt 28 minuter senast och var riktigt stabil. Josefsson och Liwing är av god ES klass och gör sitt jobb. Carlsson och Svensson har sin styrka i egen zon. Sen när migrationsverket väl får tummen ur arslet är även Carson, också med meriter från NHL förhoppningsvis en back av högre ES-klass. Det man kan efterlysa är backar med mer potential framåt men i PP så spelar oftast 4 forwards.

Just forwards är den lagdel där AIK är bäst rustade. Kedjan med Janmark-Ramstedt-Melin kommer att vara en av seriens absolut bästa kedjor samtidigt som andrakedjan med Nilsson-Pirnes-Sandberg kanske ligger i mittenskiktet angående kvalitén om man jämför med övriga lags utpräglade andrakedjor, det har inte riktigt klickad där ännu men det finns stor potential där. Ni som kan er hockeyallsvenska vet vad Marcus Nilsson kan uträtta. Sen är det en checking-lina med tre herrar som alla har sin största kvalité i defensiven och lär matchas mot övriga lags toppkedjor (Blomdahl-Steen-Hynning). Sen har vi en kedja (Ahlström-Hurtubise-Ahlström) som är duktiga på att hålla pucken i motståndarnas försvarszon och lätta på trycket om AIK skulle vara under press. Kan göra en del poäng också, svagare defensivt.

I boxplay har jag för mig att AIK var ett av seriens bästa lag ifjol och det har sett riktigt bra ut där under försäsongen och mot HV. I PP tror jag att dom låg någonstans i mitten, lär hoppa upp något snäpp även där i år.

Sen startar man inte säsongen med en totalt inkompetent tränare som man gjorde ifjol, klart plus.

Sen att AIK, oavsett sport alltid är som bäst när dom är utdömda på förhand är en annan sak man kan tacka journalisternas briljanta tips för. Sen om dom vinner ikväll är en annan femma men det kommer inte spelas kvalseriehockey på Hovet i vår där AIK är ett av lagen.

Så då undrar jag, varför har AIK ett dåligt lag? Kom inte med något löjligt Tomas Ros argument bara ;)

Wagner 2013-09-17 18:13

Citat:

Ursprungligen postat av Daniló (Inlägg 273990)
Herregud sånt spammande när du ska dra det två gånger, totalt onödigt. Poängen var väl att dom som läser i dagens-tråden sedan (av nån outgrundlig anledning) skulle kommentera här. Finns ju inget syfte att kopiera-klistra in samma text igen, för att verkligen söka dom irrelevanta kommentarerna...
Ända som händer är att det blir en väldans massa spammande.

Helt riktigt. Men händerna på ändan blir det mindre spammande. :)

Daniló 2013-09-17 18:43

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 274004)
Helt riktigt.

Skönt att du håller med, då kanske vi slipper det framöver :) blir så mycket tjat/spam och helt ärligt är ju inläggen som kom i "dagens"-trådarna (det du vill flytta hit) sånt som folk bevisligen vill bli av med. Det sänker så mycket av standarden på detta fina forum, diskussioner är alltid trevliga men alla omotiverade spel och spam kan vi ju försöka vara utan.

patrik_g 2013-09-17 18:53

Citat:

Ursprungligen postat av Melvin (Inlägg 274003)
Intressant att du tycker att AIK har ett dåligt lag den här säsongen. Själv skulle jag säga att det är den starkaste upplagan sedan återkomsten till Elitserien. Fast(h) Viktor Fasth skulle jag byta mot Daniel Larsson varje dag i veckan. Skulle inte misströsta om en till back kom in men om vi ska prata om vad dom har nu så är det klart okej. Nya NHL-meriterande Joslin spelade runt 28 minuter senast och var riktigt stabil. Josefsson och Liwing är av god ES klass och gör sitt jobb. Carlsson och Svensson har sin styrka i egen zon. Sen när migrationsverket väl får tummen ur arslet är även Carson, också med meriter från NHL förhoppningsvis en back av högre ES-klass. Det man kan efterlysa är backar med mer potential framåt men i PP så spelar oftast 4 forwards.

Just forwards är den lagdel där AIK är bäst rustade. Kedjan med Janmark-Ramstedt-Melin kommer att vara en av seriens absolut bästa kedjor samtidigt som andrakedjan med Nilsson-Pirnes-Sandberg kanske ligger i mittenskiktet angående kvalitén om man jämför med övriga lags utpräglade andrakedjor, det har inte riktigt klickad där ännu men det finns stor potential där. Ni som kan er hockeyallsvenska vet vad Marcus Nilsson kan uträtta. Sen är det en checking-lina med tre herrar som alla har sin största kvalité i defensiven och lär matchas mot övriga lags toppkedjor (Blomdahl-Steen-Hynning). Sen har vi en kedja (Ahlström-Hurtubise-Ahlström) som är duktiga på att hålla pucken i motståndarnas försvarszon och lätta på trycket om AIK skulle vara under press. Kan göra en del poäng också, svagare defensivt.

I boxplay har jag för mig att AIK var ett av seriens bästa lag ifjol och det har sett riktigt bra ut där under försäsongen och mot HV. I PP tror jag att dom låg någonstans i mitten, lär hoppa upp något snäpp även där i år.

Sen startar man inte säsongen med en totalt inkompetent tränare som man gjorde ifjol, klart plus.

Sen att AIK, oavsett sport alltid är som bäst när dom är utdömda på förhand är en annan sak man kan tacka journalisternas briljanta tips för. Sen om dom vinner ikväll är en annan femma men det kommer inte spelas kvalseriehockey på Hovet i vår där AIK är ett av lagen.

Så då undrar jag, varför har AIK ett dåligt lag? Kom inte med något löjligt Tomas Ros argument bara ;)

Du verka ju känns till AIK bra du. Men jag tycker det gått utför sedan Melin lämnade laget. Från två raka semifinaler till att missa slutspel. Det är ett rätt stort steg det. Man byter tränare för ofta och svårt få in rätt tränare efter Melin. Sen är inte trupp så bred och även om man inte ska kolla för mycket på en försäsong så var inte den så bra för AIK. Jag tror dom får kämpa med Leksand om att slippa bli näst sist (sist blir Örebro tror jag).

patrik_g 2013-09-17 22:43

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 273993)

3-1 Modo

0-1 Sundsvall

1-1 FCK-Juventus

Lite rätt i mina tankar där :whistling:

Men Sporttjänsten ska ju vara glada. Dom satt ju 3 av 4 i sitt trippelsystem.

robust 2013-09-17 22:52

Var fan hittar de sina skittips...???

patrik_g 2013-09-17 23:09

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 274061)
Var fan hittar de sina skittips...???

Dom har nog lagt 8-timmar (en arbetsdag) på att få fram dom bästa spelen :KO:n från Svs utbud. Och denna tisdag blev det dessa :evilgrin39: