![]() |
Citat:
Så till det viktiga, badrummet ska renoveras och jag vill ha slangen där, ingen bidé. Utan en slang någon decimeter från toaletten. Hur löser man det? |
Men vänta nu. Det måste ha hänt någonting mellan hotellet och häktet? :popcorn: :popcorn:
|
Haha jodå. Men nu är det toalettaccessoarer på agendan ;)
Sen är det ingen höjdarhistoria, mer brist på hjärnceller och en slags odödlighetskänsla som stökade till det. Sen är inte den Thailändska poliskåren helt blyga på att plocka västerlänningar för att pressa dom på pengar. |
Citat:
sist jag var iväg, åkte jag på böter för att inte ha körkort för moppe!!! efter att ha betalat böterna gällde kvittot som körkort :lol: |
Kasta toarullen och spring till ombudet innan Sportspelet tar dom.
83:2 Kashiwa - Guangzhou Evergrande 2,35 https://i.imgur.com/A9jJcP0.png http://www.oddsportal.com/soccer/asi...Y7uyW5T/#1X2;2 (av någon anledning finns den inte online) nvm, svs sänkte den i spoilern innan jag tryckte iväg meddelandet tydligen :( Spoiler:
|
Citat:
|
Medan vi väntar på mera väsentliga ting sticker jag mellan med detta.
Ny lista och vilket grymt utbud. inte mindre än 82 spelbara matcher redan under tisdagen och det har dykt upp både infodrag och rena spelvärden på flera håll! Fotbollen dominerar dagens SPORTSPEL där experterna i England, Tyskland, Frankrike och Allsvenskan levererar. Vi lirar in nio spel under tisdagen! Singlar: 6. Evian 5,60 /200 kr 11. Mora 2,90 /300 kr 16. Kalmar FF 2,95 /200 kr. 40. Greuther Fürth 4,05 /300 kr 44. Aston Villa 3,35 /500 kr 79. Fulham 2,90 /200 kr Dubblar: 10. Karlskoga 1,70 48. Manchester C 1,23 /300 kr 48. Manchester C 1,23 53. West Ham 1,97 /200 kr Total insats: 2200 kr. |
Är det tredje gången gillt som gäller för dom på Mora nu tro? Dom verka inte ge sig förens dom vinner. Dom får gärna vinna för mig har 1X2 på PP men skulle aldrig betta dom mot Löven ikv till det oddset.
Kalmar kan ju vara tänkbart i derbyt. Men Öste har ju mer att spela för. Luktar kryss å 0-0 lång väg. Visst Hamburg är inte bra nu men tvåan lockar inte med 400-kr iaf. Aston Vill håller jag inte med om. Spelar själv X2 på topptipset. Visst Spurs vilar spelare. Men Villa har ju skadebekymmer: Aston Villa dras med skador på Gary Gardner, Charles N´Zogbia, Jorres Okore och har dessutom stora frågetecken kring Gabby Agbonlahor, Christian Benteke, Fabian Delph, Antonio Luna och Ashley Westwood. Vill det sig illa kan Lambert tvingas spela utan någon av dessa åtta spelare eller med någon av dem som dock inte är helt återställd. http://www.svenskafans.com/england/t...na-488983.aspx |
Snabba 2-0 till Rögle men det var väl för högt odds denna gång. :lol:
|
Jag försöker undvika att diskutera sportspelet i den här tråden, då jag inte anser det relevant. Men måste ändå ta upp följande; det har dykt upp både infodrag och rena spelvärden. Vad fan är ett infodrag? Asså jag kan ju räkna ut ungefär vad dom menar, men vad är det för jävla ord?
Kan bli så in i helvete provocerad av sådant fikonspråk (ålder och bitterhet tar ut sin rätt, flame away :gun_bandana: ) |
Vad tycks om 82 spelbara matcher då. :popcorn:
|
Oj, oj hela +951-kronor av Sporttjänsten idag.
Räkna med att man kommer skriva att nu har det vänt för dom. Kalmar var ju lite tur då Öster skulle ha haft en straff i slutet. West Ham tappade 2-0 till 2-2 men avgjorde i 88-minuten. Sent mål. Att man spelade Villa förstår jag inte än. Som jag skrev hade man skadebekymmer och Spurs vann lätt med 4-0. Det var det 500-kr spelet det. Mora fick man inte nu då tredje gången gillt :) |
Kalmar var ju lite tur då Öster skulle ha haft en straff i slutet.
West Ham tappade 2-0 till 2-2 men avgjorde i 88-minuten. Sent mål. Nej dom kommer inte nämna ett ord om det. :) Vinst är vinst medans förlust beskrivs i romanformat. |
Citat:
|
Citat:
För övrigt tog jag mig i kragen efter Booreds blänkare om den där asiatmatchen och masade mig ner till den lokala spelbutiken. Det kändes väldigt analogt, men samtidigt avkopplande på något sätt att beblanda sig med plebeijerna. |
Märkligt att dom öppnar butiks-spelet före nätet. Tvärtom var vanligare förr.
Veckolistan tis-tors la dom ut på nätet direkt på eftermiddan på måndag. Märkte dom att det barka åt helvete var det lätt att korrigera oddset efter ett par laxar och så var det nya och fräscha odds till butikerna öppnade på morgonen efter. En billig och effektiv försöksballong. Fast det här greppet känns obegripligt! |
Citat:
|
Dagens eftersnack handlar mest om Powerplay så ni missade ingenting i dag heller.
Dom säljer sex olika produkter så det finns nästan alltid något att lyfta fram på sidan 390, den som borde handla om Sportspelet. Är det riktig torka duger det att fronta med Gratistipset. |
Gårdagen
Skrällfokus på SPORTSPELET igår. BP 3,50 och Växjö 2,75 gav tillbaka 2.225 av 3.200 satsade kr. Vi var 2 sekunder från plus: HK Malmö släppte in 27-27 efter 59:58 ------------------------------------------------------------------------------------------------- -975-kronor Och då skrev dom ändå att dom nästan fick tillbaka hela insatsen först. Jag tycker inte nästan en 1/3-del av insatsen är få tillbaka. Sen att dom satt PP har ju inget med sportspelen att göra ju. Jag satt för övrigt PP själv igår (kolla annan spelsida där jag skriver PP-krönikor). |
Skrällfokus på SPORTSPELET igår. BP 3,50 och Växjö 2,75 gav tillbaka 2.225 av 3.200 satsade kr. :ohmy:
Dom skrev verkligen så! Men bara på sin sida. På text-391 skulle dom aldrig uttrycka sig på samma vis. |
Citat:
|
Citat:
Öppnade på 2.35 (2.20 nu) vet inte vad tjänsten spelade till. Men oddset är slashat plus att det finns högre vilket gör det hela ointressant. Tar en kort anekdot från Kvantum istället för att fylla ut papperet. Kärringen först i kön hade bara 5 st gröna 1.5-liters mjölk. Tydligen hade dom höjt priset några tioöringar och av någon outgrundlig anledning hade hon bara med sig pengar som exakt skulle täcka mjölknotan. Blev till att lämna en gröning och raskt över till gubben som stod framför mig. Där hade jag redan före mjölkchocken räknat ut att det skulle bli trubbel. :) Handla man övrigt för hundra spänn så fick man 2 st fläskfilé för 49 spänn kilot. Han hade bara fläsket x 2 på bandet så man behöver inte vara Einstein för att räkna ut vad han hade tänkt sig för pris. Innan kassörskan börjat slå in så sträckte sig Linda från självscanningen (där det står 2 stycken och hänger hela dan istället för att jobba i en kassa) över axeln och påpekade det där med köpevillkoren. Gubben i keps - VAD ÄR DET NU DÅ skrek gubben i falsett då han mycket väl kände till villkoren och tagit en rövare. Linda - Bla bla bla och så vidare. Gubben i keps - JAG KÄNNER ROLF OCH KAIJA. Ägarfamiljen. Ja han skrek fortfarande. Linda - Är det många som gör. Gubben i keps - RING ROLF! Linda - Det får du göra själv, men det är lika för alla. Gubben i keps - Lämnade kassan i ett stilla ursinne. Utan middagsmat. Wagner - Klev fram med ett brett leende och påpekade glatt att det där hade han räknat ut långt i förväg. https://lh6.googleusercontent.com/-F...0043-large.gif |
Svarade Linda verkligen så där?
Förutom det så väcks ju en mängd intressanta frågor. Mjölken till exempel, spekulera gärna i varför man tar med sig en exakt summa för att köpa 5 liter grön mjölk. Vilka bakomliggande mekanismer kan finnas, förutom den helt uppenbara då - psykisk sjukdom -? Fläskfilégubben; om man nu är så förbannat snål, kunde han inte bara hamstrat toapapper för hundra spänn, eller någon annan basvara? Det är förmodligen ett sundhetstecken, men jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur dessa individer resonerar. |
Citat:
De har förmodligen haft den där tusingen i 10 år. |
Twente nere i 1.85 nu ospelbart borta odds nu.
Almtuna har jag själv i ett dubbel-spel. Känns inte bra att Sporttjänsten spelar dom med :( . Även spikat dom på PP. Lämplig hemmauppgift annars ikv. Heja Almtuna.... Karlskoga har jag också spelat som dom :( . Men Karlskoga är i bra form och X2 på mitt PP. Mjällby skulle jag inte spela. Visst dom är hemmastaka och Åtvidaberg bortasvaga. Men ingen av lagen har ju inget att spela för. 2.10 Mjällby, nej tack för mig... Molde har jag ryggat, känns vettig. Rennes spelar jag inte. Förstår inte hur det kan vara ett bra spel? |
Citat:
Svarade Linda verkligen så där? Ja som jag minns det. Vad var konstigt med det? :) Och så den där sporten då. http://www.clicksmilies.com/s1106/sc...smiley-015.gif Singlar: 174. Twente 1,95 / 300 kr. 177. Almtuna 1,93 / 300 kr. 180. Karlskoga 2,50 / 300 kr. 183. Mjällby 2,10 / 300 kr. 192. Molde 2,35 / 400 kr. 195. Rennes 3,40 / 200 kr. Trippel: 177. Almtuna 1,93 183. Mjällby 2,10 192. Molde 2,35 / 200 kr. |
Citat:
Gubben i keps - JAG KÄNNER ROLF OCH KAIJA. Ägarfamiljen. Ja han skrek fortfarande. Linda - Är det många som gör. kanske annat krut i snabbköpspersonalen på era nordliga breddgrader, men sådana välfunna drygheter hade aldrig fungerat här nere i the deep south och hade det gjort det hade Linda fått en reprimand från ansvarig chef. |
Kändes inte speciellt drygt. :)
Gubben hade ju fel och inte en chans i helvetet att den snåle Ica-handlaren hade släppt iväg köttet för 49 spänn om det blivit skarpt läge. Regler är regler. http://www.e-magin.se/v5/viewer/file...?gKey=rp98dc33 |
Citat:
Funderade också på samma sak. Är det ens möjligt att gå in i en affär och plocka med lite smågrejer man alltid behöver även om det inte är akut för tillfället och hamna under en hundring!? Senaste två gångerna jag gick in i en mataffär(i förrgår och idag) kom jag hem utan det jag skulle handla från första början,men nog fan hade jag med mig åtminstone en välfylld kasse.:lol: Citat:
Gällde det även svarttaxi?:popcorn: |
Twente miss förlorade med 3-0
Almtúna miss förlorade med 3-4 hemma Karlskoga miss förlorade med 6-2 Mjällby miss förlorade med 0-1 hemma Molde miss 2-2 (2-2 Molde 90-minuten) Trippeln miss, alla lagen förlorade. Rennes kvar i skrivande stund. Missar även den. 0-0 HT. Ja då kan man väl inte ens skylla på otur igen? |
Citat:
0.49*0.48*0.6*0.53*0.58*0.71 = 0.031~ Detta scenariot händer alltså tre av 100 gånger även för spelare som går +/- noll. Lägg till detta att SvS även har en ganska dålig återbetalning, då får vi öka sannolikheten med någon/några punkter. Folk måste förstå att sex spel inte är ett underlag överhuvudtaget. Man kan hylla eller pissa på Sportspelet men innan det finns bokföring finns det inga konkreta bevis. Sedan är jag först att skriva under på att det är en undermålig idé (att köpa spelen d v s) men att starta ett sheet bör väl inte vara så svårt.. I den frekvens de spottar ut spel lär man kunna få ett statistiskt underlag för deras resultat inom ett par-tre månader. |
Gällde det även svarttaxi?
Tveksamt va! Ska jag vara ärlig så har jag rätt oklara minnesbilder från den där tiden. Den blev åtminstone aldrig växlad så mycket vet jag. Jag kanske bara gick därifrån eller knallade upp till lägenheten för att aldrig återvända. Var mycket strul med taxi en period. All frustration gick väl ut över dom där stackarna. En gång bara vägrade jag att betala, oklar anledning. Grannen var ut och medla (försökte tala mig till rätta) och då gick jag upp och hämtade pengar. Men bara för att vifta med bunten framför ögonen på han, betala skulle jag fortfarande inte. :lol: Ja herre gud! Fast just den gången förlorade jag nog och betalade till sist. |
Citat:
Se där, Molde vann på straffar. Det bör räcka gott för att trä på sig nära eller stolpe ut-kepsen. |
Ursäkta att jag sticker in här
----------------------------------------------------------------------------------- Gårdagen 26/9 Vi var kalla på torsdagen. Mjällby, Almtuna och Molde såg ut som en stark huvudtrio men alla svarade för mer eller mindre misslyckade insatser. Nej, betydligt bättre kan vi. - 2000 kronor alltså |
Citat:
Önskar dom (och alla som ryggar) lycka till imorgon. Även om jag aldrig skulle lägga mina pengar där är det kul när det går bra för andra. |
Över 30.000 plus på två dar då kan man kosta på sig att vara ödmjuk. :)
Pangvinsten 32.460 på Powerplay lär lysa upp förstasidan länge till. "Miljonvinsten" (som dom inte ens lämnade in själva) på stryktipset för 2 1/2 år sen lär dom fronta med så länge vi lever. :lol: http://www.sporttjansten.se/ |
Citat:
Ja den där miljonvinsten har stående rubrik på hemsidan jämt. Alltid lockar den väl någon ny kund :p |
Citat:
Statistik för 2013 Antal spel 99 Vunna spel 46 ROI (återbetalning i %) 92 |
Helgpepp!
Med veckans storvinst i ryggen är det extra bra glöd inför helgen! Jätterolig Lången-lista, utmanande Stryktips, 3 jackpotmiljoner på Europatipset och givetvis nya Powerplay-omgångar. Vart slår vi till? Förhoppningsvis på flera håll - bara att rygga våra ambitiösa experter! ----------------------------------------------------------------------------------- Fan vad jag går igång på deras ord inför helgen alltså :clap: :thumbup: :lol: :p |
Citat:
https://www.sharps.se/spreadsheet/sportspelet Dock bara de dagar som spelen lades upp här på Sharps :popcorn: |