Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   NBA Fantasy (https://www.sharps.se/forums/offtopic/17940-nba-fantasy/)

eddieh 2014-03-07 02:27

Rätt lång men intressant läsning i ämnet Greek Freak här:

http://grantland.com/features/milwau...antetokounmpo/

Ger lite perspektiv på resan han gjort. För bara några år sedan kunde det gå två-tre dagar utan mat t,ex. Nu har han fått två par Gucci-skor av Larry Sanders som han inte vill använda för att de är för fina, osv. :)

Fan Vlad, verkar som hela ditt gäng har tagit mitt trashtalk om vissa av dina spelare på "rätt" sätt. Makalös beasting den här veckan.:hattenav:

Till och med jag hoppar på (kolla avataren) Bandwagon Big Al efter att ha sett Bobs vs Pacers igår...

:cheers:

Vlad 2014-03-07 03:28

Haha älskar att Giannis tog hem mat från players lounge. Det verkar inte ha sjunkit in ännu att han tjänar 1.8M$ den här säsongen när han kommer från hard times. Vi får hoppas han inte ändrar sig och blir en diva han verkar vara en riktigt bra kille vid sidan om och det är lättare att hålla på såna personer typ Goran Dragic

Kul att Larry Sanders kan göra någon glad också,fan han hade precis börjat leverera när han fuckade off för säsongen. Mitt lag är starkt i guards men skulle behöva några PF/C till tex Ryno,Larry och Nene. Har bara 3 bigs kvar och en skada på Al Jeff el Drummond så är det kört,ingen voodoo nu bara :lol:

Big Al har beastat i 2 Månader så bra att du ger han lite kärlek. Bra footwork och en massa luriga post moves så han är extremt svårstoppad som Hibbert fick erfara

eddieh 2014-03-11 09:24

Slagen på halvminuten återigen av Vlad i söndags. Tänkte plocka in ärke-scruben Jeff Adrien inför Bucks stressiga veckoschema, men eftersom Vlad är så snabb fick det bli softisen Pero "Soda Popinski" Antic istället...:lol:

Kollar nattens boxscore och inser att Jeff blev:

Spoiler:
#Drewd

:smoke:

Vlad 2014-03-11 16:47

Adrien 20-30 min sista 2 veckorna och 8-10 Reb varje match så trodde jag plockade upp lite billiga boards med perfekt spelschema men Larry ville annat,5 min FFS! Extra käftsmäll efter att Middleton får massa minuter och levererar nu när jag droppat honom och han är tillbaka hos Arch,Khris var i Larrys doghouse och fick typ 20min max när jag hade honom

Larry Drew'd indeed times two,därav nya avataren i ligan :lol:

Arch 2014-03-12 14:51

Inget illa om Middleton, men vafan ville ha en streamer bara... ;)

Arch 2014-03-17 17:55

Hur går det Vladdy? Dags att gå supa ner oss? :no: :drunk:

eddieh 2014-03-17 18:31

Jag har alibi för både lördagen och söndagen. :drunk:

Vlad 2014-03-17 20:45

Citat:

Ursprungligen postat av Arch (Inlägg 328081)
Hur går det Vladdy? Dags att gå supa ner oss? :no: :drunk:

Nah man,allt är som det brukar vara come playofftime. Fan heller att Kyrie är DTD så det enda som förvånar är att TurAvej inte har Waiters/Deng ;)

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 328085)
Jag har alibi för både lördagen och söndagen. :drunk:

Jeff Adrien/Draymond Green/Martell Webster comin' for ya. Fearsome threesome aka Browkillers right there :smoke:

Arch 2014-03-17 22:44

Killer combo där....Jarret Jack och Lin blir nog min startande backcourt nästa ;) och fan att jag måste hålla i Humpen nu, med DMCs knä...känner mig smutsig all over

Arch 2014-03-17 23:53

Visste att det skulle bli värsta tänkbara...2 veckor...fantastiskt :(

Vlad 2014-03-18 00:05

Sen efter 2 veckor efter att du förlorat 4-5 så blir Kyrie shutdown för season ändå eftersom Cavs kommer vara ute ur playoffrace då,bet ;)

@AndreDrummondd 16 mar

Thank you to everyone that has me in there prayers, I'm doing well nothing severe. Should be back ASAP!

Mar 17 - 12:38 PM

Andre Drummond (neck) will not play on Wednesday and he's questionable to play Friday.

Han vill gå och klubba nu på twitter...Vafan! :lol:

Arch 2014-03-18 00:51

Hehe han gjorde sitt, nu är det festa resten av säsongen. Och Eddie gillar hur det går för Monroe som nu plötsligt har börjat blocka :no: bara väntade på att komma ifrån mig

Kyrie...fuck it, kan inte förlora matcher mot Avej, han åker iväg, få se vem som vågar stasha honom :D

...och sen bara för att jävlas är fantasy gudarna liksom, ok vi tog en 20pts-1.7stl-6.3ast-4.9rbd-1.9trepts (över senaste månaden) snubbe, med solida FG% och bra FT% ifrån honom, men för att inte släcka allt hopp bumpa upp han där som har tappat formen helt....aight, Farmar thou groin shall be no mo'...kan knappt vänta på Marshalls 40min av 0-15 från golvet

Arch 2014-03-18 18:16

Boom! Shit just got serious!

Eddie, försökte jag sälja Kyrie till dig nån gång, har för mig att jag tänkte det...det hade varit mycket taskigt ;)

eddieh 2014-03-18 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av Arch (Inlägg 328279)
Boom! Shit just got serious!

Eddie, försökte jag sälja Kyrie till dig nån gång, har för mig att jag tänkte det...det hade varit mycket taskigt ;)

Inte första gången du försöker kränga skadat gods till mig. Minns NFL Fantasy....:cry:

Farmar missar två veckor till... Börjar bli lagom trött på den Alexander Avej Lukas. :p

Arch 2014-03-19 00:00

oavsiktligt wth!? ;)

edit: Irving (biceps) hopes to return this season

f0 sh0

Vlad 2014-03-19 18:39

#Nuggets will be without F Wilson Chandler (hip) tonight vs Detroit. They may also be without Ty Lawson w/ groin & headaches.

C'mon Man :lol:

Arch 2014-03-19 18:50

Dude, jag tror inte vi kan vara e-vänner nåt mer...rubbin off on me :D

Och jag som gick och undrade mellan Gooden, Mo och Wright igår...

Vlad 2014-03-19 19:00

Ofc we can. Misery fuckin' loves company :D

Channing Frye next man up. Break a leg son! :drunk:

Arch 2014-03-19 20:19

Hoppades du skulle plocka Middleton innan Avej gör det, sen att det var mellan honom och Henson är en annan sak...och Batum kunde ha spelat lite försvar...

Lycka till med Frye, kul gubbe, men platsar inte ;)

eddieh 2014-03-19 22:07

Usch, jag gör ständigt taktiska grodor samtidigt som Fuzzy Dunlop aka Vlad, verkligen har gjort sin hemläxa för att maximera sitt spelscema. Wiz och Ricks...;)

Bara vodoo som kan hjälpa mig att vinna den här matchupen, och hittills har det funkat. Men karma is a bitch och jag bara väntar på Unibrow och Lilliard ska skada sig ordentligt.

C'mon Drew Gooden, det hänger på dig nu! :lol:

Edit: Verkar som vi möts även nästa vecka i Okur-semin. Wroten och Jennings måste du vara rejält avundsjuk på att jag har i mitt stall? :lol: Bricklayers monumentale! :cheers:

Arch 2014-03-19 23:52

Kul, alla matcher som Frye får spela hos Vlad är han minst en man mer hos mig, typ 6 av hans 7 matcher är full rulle ;)

Vi får se angående Okur, vill inte jinxa...men, det blir full on streaming då :D fuck it, alla 10 moves :KO:

eddieh 2014-03-20 00:24

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 328858)
Usch, jag gör ständigt taktiska grodor samtidigt som Fuzzy Dunlop aka Vlad, verkligen har gjort sin hemläxa för att maximera sitt spelscema. Wiz och Ricks...;)

Bara vodoo som kan hjälpa mig att vinna den här matchupen, och hittills har det funkat. Men karma is a bitch och jag bara väntar på Unibrow och Lilliard ska skada sig ordentligt.

C'mon Drew Gooden, det hänger på dig nu! :lol:

Edit: Verkar som vi möts även nästa vecka i Okur-semin. Wroten och Jennings måste du vara rejält avundsjuk på att jag har i mitt stall? :lol: Bricklayers monumentale! :cheers:

Well, that was quick!!!

As per Pelicans PR- Anthony Davis (upper respiratory infection) will be not play tonight vs. the Raptors

:gun_bandana::gun_bandana::gun_bandana:

Arch 2014-03-20 00:27

:drunk:

Vlad 2014-03-20 00:57

Ha game on again,thanks Brow :drunk:

Jag har bättre lag än er båda i Okur om alla håller ihop så där jävlar :KO:

Vlad 2014-03-22 03:11

Westbrook skadad och double OT i Raps-OKC :rolleyes:

Fuck off Reggie Jackson och Fuck off med den turen eddieh :D

eddieh 2014-03-22 08:45

12 rebs på Reggie Evans....jag menar Jackson :claps:

Westbrick skada verkar inte vara allvarlig, sa själv att han inte kommer missa någon match.

Var på vippen att droppa en av alla mina PF för Kenta Brickmore. Jävla tur, bara elva minuter och jag slapp känna mig smutsig på kuppen. Tack ska du ha Mike D'Pringles. :clap:

Massiv fördel dig om man kollar nästa vecka. Men prepare for G Dieng, the black hope!!! :p

Vlad 2014-03-22 17:27

Yeah Bazemore har nog lekt klart nu när Nick Young är tillbaka,galningen lyckades få upp 16 skott på 28Min när han varit ute så länge. Young är den ultimata chuckern så Pringles måste gilla det och jag får vara nöjd med min gamble på honom. Tog honom mest för hans games på off days så ja det är en medveten strategi att försöka få fler games nästa vecka istället för att ta någon jag gillar men som kanske blir fast på bänken,har 70Pts att försöka ta in så ;)

Apropå Gorgui Dieng

First Timberwolves rookie to ever record a 20p/20r game. Just the 5th Wolves player to ever accomplish the feat (KG,Love,Jefferson,Gugliotta)

Ganska bra sällskap där men jag håller tummarna att Pek kommer tillbaka och sabbar allt eftersom jag inte ens droppade Pero Antic för honom i Okur fast jag hade fingret på avtryckaren dagen innan du swoopade :idiot:

eddieh 2014-03-22 19:06

Kollade matchen mot Rockets och visst det var utan D12, men satan vad bra han var Dieng. Lite Bismack B fast med bättre rörlighet och basket-IQ.

Statistik-kåte Love såg lite förtvivlad ut några gånger när Dieng sög åt sig brädorna. En gång hamnade han tom på backen i ett desperat försök att tackla iväg Black Hope som redan hade kontroll på bollen.

Japp, stor risk att Pek kommer tillbaka så länge man har en teoretisk chans att nå playoff.

Ja, snygg scoop up av Swaggy P. Trodde han skulle vilas längre men icke.

Fistbump!

Vlad 2014-03-24 00:36

Tänkte ju komma ikapp med Pts idag med fler spelare men hur fan ska det gå till när dina killar inte kan missa...

Gooden Plenty scoring av dina scrubs Mark Keef och Co. Känner mig som Larry Drew efter att hans masterplan att sätta Pachulia på Cousins backfired :lol:

maddmax 2014-03-26 10:08

http://www.youtube.com/watch?v=xy2pkuhexIE

Vlad 2014-03-27 03:29

CP3+Lawson=1/18 FG and counting... Why dudes? Just whyyy??? :lol:

Gorgui Dieng eddieh :hattenav:

eddieh 2014-03-27 09:05

Haha, "career nights" för båda dina top PG:s samma natt och ändå lyckas du gå om i poäng. Förbannade Al Jefferson...:cry:

Ja, Dieng vad säger man? Kanske dags att sätta Adelman i samma fack som Drew, Corbin och de andra mupparna?

Han har alltså valt Turiaf och Cunningham före Dieng när Pek gått sönder och dessutom drafat till sig Mbah a Moute. Kollar han inte träningarna?

Dieng kom ju även med ett erkänt gott rykte från Louisville. Gubben måste hata rookies. Eller är det den där drömmen om ett ariskt lag i den gamla svenskbygden som sättit käppar i hjulen för Black Hope? :p

Vlad 2014-03-27 17:24

Adelman gillar sina veteran C helt enkelt. Hade Vlade Divac i sina Kings lag och när han kom till Rockets spelade han fortarande Mutombo trots att Dikembe var 40+. Många tränare som är så dock i alla sporter

Dieng har gjort stor skillnad för dig de här veckorna. Jag tror inte jag kan vinna Reb trots att jag leder med 6 just nu så måste vinna FG%. Därför 0-12 av Chris Paul var lite tufft att svälja kan fortfarande inte riktigt fatta att Point God playade mig sådär :lol:

eddieh 2014-03-27 19:13

Dalembert verkar tveksam med ryggont. Fan att jag slösade bort två moves på Humpen och Zaza :drunk:

Arch 2014-03-28 02:19

Haha det här kan man inte skriva ihop

Mar 26 8:38 AM
ARCH dropped Kendall Marshall, LAL to FA
ARCH added Patrick Beverley, Hou from FA to BE
-------------------------
Mar 26 10:43 PM
Avej dropped Maurice Harkless, Orl to FA
Avej added Jeremy Lin, Hou from FA to BE
-------------------------
27 Mar, 08:47 PM
Patrick Beverley-G
Rockets

Patrick Beverley, who left the game and went to the locker room is doubtful to return with a sprained right knee.

:lol::lol::sleep:

Vlad 2014-03-28 15:00

Gillar att Pat Bev var i Avejs lag i 2 matcher och droppade 7 triples förra veckan också. eddieh kommer behöva all voodoo han kan finna i finalen för att rå på det flytet :ohmy:

Monta Ellis med 4/19 FG igår,fantastisk uppvisning i bricklaying för att släcka det sista hoppet. Så mycket för att leda FG% i Reg Season :lol:

eddieh 2014-03-29 01:58

Eftersom det kom ner till returer att avgöra så gamblar jag och sätter in Reggie Jackson istället för Lillard i kvällens line up. När matchen drar igång kommer nyheten att Jackson missar pga ryggont. Så kul att få veta sånt LITE tidigare...:gun_bandana:

Och för att verkligen dra ner rullgardinen att nå finalen så utgår Unibrow med fotskada efter fyra minuter.:rant:

Grattis Vlad och lycka till i finalen.

Arch 2014-03-31 11:26

Går nästan inte att vara närmare, 9pts och 0.0031 %FG ifrån en vinst, trots att förlusten av Kyrie i början på playoffs ställde till det, för att inte tala om Bev och att jag inte kunde byta ut Wright och att Avej hade 4 matcher och nästan 400min mer spelade...Kan inte köpa tur mot honom...

gg, MLB nästa

Vlad 2014-03-31 14:50

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 331198)
Eftersom det kom ner till returer att avgöra så gamblar jag och sätter in Reggie Jackson istället för Lillard i kvällens line up. När matchen drar igång kommer nyheten att Jackson missar pga ryggont. Så kul att få veta sånt LITE tidigare...:gun_bandana:

Och för att verkligen dra ner rullgardinen att nå finalen så utgår Unibrow med fotskada efter fyra minuter.:rant:

Grattis Vlad och lycka till i finalen.

Yeah extrem bullshit. Jag hade gett upp då du egentligen hade det wrapped up och har inte hängt med över helgen och så ser jag nu 5-4 och bara wtf? Nevermind the Brow det hade räckt med Reggie/Caroll för dig att vinna och alla de tre hade du krossat så lite :skamsen:

Tack för lyckönskningen och jag behöver om möjligt ännu mer tur nu för att klara det men bra att du får chans till revansch i finalen i den andra ligan. Nästan så jag unnar dig att vinna men jag ska nog kolla spelarstatus och göra lite moves där ändå ;)

Väl mött :cheers:

maddmax 2014-04-04 23:53

Varför träna FTs när man kan dansa som en utvecklingsstörd?

http://www.youtube.com/watch?v=uuJWFljt-OA#t=110