Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-11-01, 15:30   #1
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Unhappy

Att bota en bakfylla


Av någon konstig anledning verkar det inte finnas en tråd. Hursomhelst är jag på jakt efter det allra bästa motgiftet som inte involverar att sätta en pistol mot mitt huvud (tro mig det har varit ett alternativ). Jag kommer förstås aldrig dricka mig full igen () men detta kanske kan samla råd till andra som ännu inte blivit upplysta.

Så vad rekommenderar ni? Help me!
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 15:43   #2
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Bakfylleskiten och en dusch efter det brukar hjälpa en del. Sen det vanliga, en onyttig måltid och sedan en öl framåt eftermiddagen om det finns möjlighet till det.
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 15:45   #3
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Mera sprit brukar hjälpa för stunden. Sen kan man trappa ner gradvis. Men det är en lång process och leder bara till alkoholism.

Annars så är bakfylla lika lätt att försöka bota som åldrandet. Det går alltså inte. Sen så ska man inte bli förvånad över att kroppen reagerar då man inmundigat stora mängder nervgift. Tvärtom så ska vi vara tacksamma över det hela. För om det bara var att resa på sig nästa dag som om ingenting hade hänt så hade mänskligheten supit bort sig självt för länge sen.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 15:59   #4
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 287
Sharp$: 385

slapshot ishockey 13-14
Stats: 24 - 55 - 1
ROI: 87.15%
Vinstprocent: 30.38%

Standard

Preventiv behandling är det enda som någonsin gett resultat för mig.
Det gäller att hålla sig vaken så pass länge efter toppen att man börjar tänka på morgondagen, vanligtvis 3-4 timmar efter att man har som roligast. En promenad (friskluft) och så mycket vatten man får i sig. Även dessa bakis-brustabletter har gjort under för mig.



Energidryck ska vara bra för stunden har jag läst, Red Bull, Powerade och liknande innehåller mycket av det kroppen behöver när den kämpar som hårdast med giftet morgonen efter.
slapshot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 16:05   #5
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Varannan vatten
Brustablett i vatten som du tar innan du börjar dricka.

Drick/ät gärna soppa. Väldigt populärt utomlands. Finns soppkök som öppnar kl 02 just för att serva personer med alkohol i sig. Gott är det med

Sedan finns även en undersökning på vilka drickor som botar bäst. Brb ska hitta den.

http://pubs.rsc.org/en/content/artic...f#!divAbstract
Varsågod och läs


Edit: Eller på Svenska från en tidning som hänvisade till studien.
Citat:
Kinesiska forskare har kommit fram till att den bästa boten mot bakfylla är att dricka Sprite.

Ett kinesiskt forskarlag på Sun Yat-Sen University har studerat 57 olika drycker för att se vad som bäst botar bakfylla rapporterar Aftonbladet.

I sin rapport har man kommit fram till att det finns vissa drycker som är bra för att lindra bakfyllan och att andra drycker bör undvikas efter att man druckit alkohol.

Forskarna har konstaterat att det inte enbart är alkoholen i sig som skapar bakfyllan utan att illamåendet och huvudvärken kommer när kroppen försöker bryta ner etanolen med hjälp av ett enzym.

En dryck som kan snabba på den processen visade sig vara Sprite. Även sodavatten har liknande effekter.

– De här resultaten är en påminnelse om att örter och andra tillskott kan ha farmakologiska effekter som både kan skada och gynna vår hälsa, säger Edzard Ernst till rsc.org men tillägger att det behövs mer forskning på området.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+10)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 16:18   #6
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Dom flesta av oss har väl mått så där någon gång. Ändå utsätter man sig för det om och om igen. Det kan bara bero på två saker som jag ser det.

Livet som nykter är så oglamoröst att fylla med tillhörande bieffekter ändå är att föredra emellanåt.

Man är mer begiven på spriten än man vill erkänna för sig själv.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 16:49   #7
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Jag har inte varit till mycket hjälp här inser jag.

Men prova med en sobril eller liknande. Själv åt jag upp mina i samband med drickandet och det är ingen god idé. Men en gång hade jag inte blandat utan tog en när jag vakna och mådde som en påse skit. Dessvärre blev jag så pigg att jag gick upp och fortsatte med flaskan.

Men om man inte är onormalt törstig så kanske det kan funka.

edit: sodavatten som KP skrev om funkar såtillvida att man tillför kroppen salter som den gjort sig av med och det är naturligtvis ingen nackdel.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Wagner den 2013-11-01 klockan 16:54.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 18:07   #8
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Mycket vatten och en resorb innan läggdags brukar lindra.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 18:35   #9
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Skit ordentligt, var inte rädd för att det ska tid. Toaletten och toapappret är människans bästa vänner.

Ät nåt flottigt dagen efter, gärna en pommespizza (kebabpizze - lök och tomat men med pommes på). Flottbobm delxue.

Och vatten som in i helvete. Brukar även gilla att dricka en 1 liter mjölk typ första timmen man stiger upp efter kröket.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+2)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 19:15   #10
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack för alla förslag, även om varannan vatten och dylikt hjälper föga i min situation. Jag återgick till sängen efter vattenintag, känner mig inte lika jävlig men inte långt ifrån heller.

Tror detta kan vara det värsta i bakfylleväg jag någonsin känt, kanske beror på åldern. Det har bara blivit värre mot slutet. Usch, usch. Återkommer efter lite mer sömn.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 19:30   #11
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 68
Sharp$: 819
Standard

Bästa enl mig är att försöka sova så länge det bara går.Tvinga sig själv att sova vidare även om man är på väg att vakna.

Vaknar man så där riktigt tidigt som vissa kan göra,upp och pimpla i sig så mycket vatten det går,sen ner i bingen igen fort som fan och somna om.

Bästa sättet att få tiden att gå även om jag nu i efterhand inser hur mycket tid i ens liv man slösat bort på att bara hoppas dagen skall gå.
SlimCharles är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 19:54   #12
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Drick mindre.
__________________
Hard work takes the gamble out of gambling.
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 19:58   #13
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

En annan bra sak mot baksmälla är ju att spy, då får an bort massa skit från systemet sen äta.

Men med tanke på att baksmälla är ett resultat av att kroppen bryter ned alkoholen och omvandlar till något ämne som ger baksmällan (med reservation för dålig beskrivning) så är äl det bästa botemedlet att inte kröka.

Jag dricker sällan mycket numera för jag blir imobilserad i 24 timmar efter kröket.. minst..
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 20:38   #14
 
AndreasLs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 37
Sharp$: 156
Standard

Testa att ta ett glas vatten men krydda det med 3-4 teskedar salt, som en kallsup men jag tycker mig ha märkt positiva effekter av det. Dock får man inte ta för mycket salt då det kan få ödestigra effekter. Sen som några nämt, att man ska hålla sig uppe så länge som möjligt efter man druckit samt käka något innan läggdags. Sen en dusch och en redig bajs brukar hjälpa efter man vaknat.
AndreasL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 21:22   #15
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack Qirren.

Det värsta verkar över nu (klockan är 16:20) men känner mig dålig ändå. Ska knata bort till McDonalds, sen till kontoret och hämta min laptop-laddare. Det får bli glass, chips och film ikväll. Aldrig igen.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td