Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-27, 14:05   #1
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

En lång hälsning från Laxdasen till alla.


Fick den på mailen och vet inte var jag kan posta det, men provar här.


Social kompetens vinner i längden- DET FATTAR ALLA!

Hej alla medlemmar inkl moderatorer!

Ordet social kompetens innefattar mycket. Däremot är bedömningen av vad som är social kompetens lika delad som alla laxdasens avstängningar(eller mina varierande grad av ideer när det gäller ”klara”. Självklart måste man visa social kompetens även på sharps. Vi medlemmar måste visa social kompetens genom att visa både uppskattning och kunna ge konstruktiv kritik. Jag har stuckit ut hakan många gånger. det har varit både när det gäller tips och även mot andra medlemmar. Jag känner jättestort stöd av många men självklart även att vissa konsekvent skriver negativa saker så fort jag skriver, oavsett vad jag skriver. Så länge man både kan ge ris och ros är det social kompetens men är det enbart inriktat på att kritisera negativt så saknas det social förmåga. Jag uppskattar i stort sett alla på sharps och hoppas kunna uppskatta ALLA i framtiden. Självklart saknar jag Er också annars skulle jag inte lägga ner den tid jag gjort på forumet. Vissa har blivit sådana som man fastnar extra för. Jag njuter tex i fulla drag när PILKAST klistrar in sin BONGAVGIFT eller när jag få se DOOBS bild. Ja jag hatar DOOBS bild men kommer sakna den om han tar bort den. Alla bidrar nästan alltid med positiva saker men ibland blir det tjafs vilket är beklagligt. När det gäller moderatorerna så tycker jag ni i allmänhet gör ett bra jobb, men jag kan önska lite mer fingertoppskänsla ibland. Det är också ett mått på social kompetens. Man måste kunna se ett mönster när någon enbart bedrivit negativa saker och även för det ge avstängning då detta inte bidrar alls till ett bra forum. Sedan kan jag förklara min STIL på sharps. För mig är travet ett mycket stort intresse och har varit sedan ca 1980 då jag som 11-åring försökte SJÖA FRISKT på främst Sundbyholm. Jag var alltid ute 2-3 timmar innan travet började för att inte missa en värmning. Humor är också oerhört viktigt för mig och det ingår i allra högsta grad i den sociala kompetensen. Som jag sagt tidigare så dör alla branscher utan en kombination av humor, kompetens och ett innovativt beteende. Att bli avstängd i ett år när jag själv tycker jag bidragit med väldigt mycket gott både spelmässigt och även när det gäller att folk ska få njuta av mina formuleringar och sjöande ord. Lägger man allt i vågskålen så tror jag det positiva överväger och tom SJÖAR över. Jag ber om ursäkt om jag trampat vissa på tårna och ska försöka bättra mig och inte ge mig in i fel diskussioner. Jag hoppas att vi kan få en bra tid tillsammans med mycket sjöande och många glada skratt tillsammans och att vi kan ses på travbanorna med varsin URSTARK tröja med olika roliga texter. I begreppet social kompetens finns också den reella sociala kompetensen man får chansen att visa när vi möts och grillar ihop samtidigt som vi SJÖAR i oss bira och andra drycker som gör att vi omsätter OBEGRÄNSAT och i sin tur SJÖAR Å DET GRÖVSTA! Jag tycker ALLA på sharps har saker att lära. ni som aldrig fått en avstängning kanske är lite för snälla och vi som suttit och skakat galler ett antal gånger kanske kan få några goda råd för att slippa käka vatten och bröd. Jag har ringt mitt jobb och sagt att jag är avstängd på min favoritsida på nätet. Jag sa att jag kanske inte orkar börja jobba i januari då detta tär på mitt psyke. Det lät ledsna och frågade varför jag inte orkar..... och jag sa att det är för många GOA människor som under ett år försvinner ur mitt liv. Och sen sa jag att om jag ej får vara på sharps så kommer jag troligen att missa att SJÖA OBEGRÄNSAT så jag måste byta jobb och få högre lön för att kunna överleva. Jag accepterar sharps regler men skulle verkligen uppskatta att få njuta av ert sällskap så fort som möjligt. Jag saknar er alla och all den sociala kompetens som finns och den stora spelskicklighet som hela forumet har. Tillsammans kommer vi ha ruskigt kul. Däremot är jag nedstämd av att inte få/kunna bidra med något under en lång framtid!

Nu siktar jag och förhoppningsvis även ni på en framtid inom sharps där den sociala kompetensen får segra och att allt negativt är glömt. Nu siktar vi framåt och ser framtiden med tillförsikt. NU SJÖAR VI!!!!!! Just ni ligger jag i mitt akvarium och badar i lax....men ack så ensamt trots alla laxar som simmar omkring!

Hoppas vi hörs och ses snart!

MVH LAXDASEN
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fxstc98 (+20), ajvide (+25), sirlarsson (+20), Boone (+20), Pilkast (+100), Klasser (+5), NicklasJ (+5), Sebkar (+20), Trinity (+15), draken (+5), Viroid (+5), glennoskar (+20), kocken (+20), Comandini (+100), ramenjo (+10), BroderH (+20), alexberg9 (+10), Greenstar (+20), NiLu (+10), alle (+20), hanscrispi (+10), Ponken (+5), plumma (+20), kusagwa (+1), Pricehunter (+20), dado (+5), Yoast (+10), overpace (+20), DIF (+10), Tamuli (+5), doob (+20), loneranger (+10), CamillaS (+500), sirlarsson (+35), linusjkpg (+5), Rickart (+6), kkimpa (+100), Oblix (+25), labjjo (+15), putric (+10), spalato (+50), alle (+20), Dreamis (+20), niveon (+100), mrgump (+25), jazboy (+1), heddari (+20), ingo73 (+100), DonDanBob (+10), cc999 (+100), sandro (+100), Timotimo (+1), pawweshark (+10), varulv (+100), Lindvallen (+66), Scherlock (+100), perNor943 (+25), Lulle79 (+10), lepadd (+20), Kirtap (+25), JANNE48 (+10), MrPike (+10), bigspender (+50), 02 (+50), joy (+35), sedon (+20), linusjkpg (+1), ASteffEA (+5), Foppa21 (+20), greenj (+5), crossbow (+50), drakdead (+15), riga (+10), bettingmaster (+10), jopase (+20), nattuglan (+50), asgaya3141 (+50), AndyMart (+5), MatsE (+10), coolmanriver (+10)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 14:17   #2
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Stor läsning!
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 14:21   #3
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 571
Sharp$: 642
Standard

Så jävla skön han e laxen han är värd att komma tillbaka till sin familj och dom andra 2 som vart avstängda.
Inascott är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 14:25   #4
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 90
Sharp$: 136
Standard

Svår läsning! (styckeindelning?)
hultmaniac är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 14:27   #5
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 2 837
Sharp$: 4815
Standard

flot


mange hilsner til dig fra Michel65.
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 14:45   #6
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 331
Sharp$: 3018
Standard

Alla gör vi fel nån gång!

Ge laxen en chans till, men gäller att du håller tungan i styr!
karpafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 15:03   #7
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 207
Sharp$: 3268
Standard

Free laxdasen
Oblix är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 15:08   #8
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 163
Sharp$: 259


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dåligt sjöande sen laxen försvann! Give him to the people.
Scherlock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 16:04   #9
 
Greven-plasts avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 99
Sharp$: 1139
Standard

Jag har inte haft förmånen att delta i detta forum särskilt länge men tycker att om någon bemödar sig med att formulera ett sådant brev hoppas jag att avstängningen snart är över.
Greven-plast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 16:59   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Grymt Dasen.. Det värsta med din avstängning är du faktiskt inte är särskilt dryg nuförtiden ( vilket jag faktiskt tyckte du kunde vara ibland förr)! Tycker du har en trevlig jargong och visst kanske det stör vissa men tror inte det är något större problem!

Men en EXTREMT löjlig avstängning, hade köpt någon vecka men 12 månader.. nja.. speciellt då du bättrat dig sen du tex blev avstängd en längre tid i somras! Jag köper inte moderatorernas motivering!

Du, som så många andra tillför väldigt mycket och tillsammans gör vi faktiskt trav lite roligare här!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 17:28   #11
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 178
Sharp$: 648
Standard

själv vet jag inte vad som hänt???men verkar konstig avstängning 12 mån enligt mej ialla fall,oftast är det skoj när man tjafsar med nån det förstår väl dom flesta med hoppas jag,visst kan det bli hårda ord ibland av vissa men vad fan man får väl tåla lite med enligt mej för alla vet ju ändå att det är skoj och sånt när folk säger det,saknar dasen och hans klara som vinner med 100m som sagt
plumma är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 17:35   #12
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3837
Standard

längre leva kung dasen
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 17:51   #13
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1678
Standard

Obegränsat med ord, det fullkomligen rinner ord ur skärmen. Och ändå bjöd du inte på en klaring. Hoppas att du snart är i dagligt tryck igen, har sagt det förut och säger det igen. Det finns många bra härinne som är värda att lyssna till, nu är det tråkigare och lite sämre.
Ska kompensera det ikväll genom att sko mig obgr på Bergsåker.
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 18:14   #14
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Blir det världsrekord i antal sharps för en post tro?
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 18:17   #15
 
CamillaSs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 72
Sharp$: 56
Standard

Men ett år?
ETT år?

Jag måste missat något radikalt!
Det får ju inte ens ett rattfyllo som kört ihjäl någon!?

Skojar du?

Jag ger sådana där Sharps, som jag inte ens fattar vad de är till för, har ju så många som ca 800 st, så jag ger 500, bara för att.!
__________________
~ Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
glennoskar (+20), moltas (+1000)
CamillaS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td