Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   Val - 2014 (https://www.sharps.se/forums/offtopic/20320-val-2014-a/)

sskssk 2014-12-04 17:13

Citat:

Ursprungligen postat av semipro (Inlägg 388456)
Vad har du druckit för att komma till denna slutsats? :ohmy:

Ohhh, säkert 7-8 öl vid den tidpunkten.

Inlägget var skrivit i affekt och under alkoholpåverkan, jag ångrar mig något oerhört och det är absolut ingen åsikt jag står bakom.

Jag kommer även under morgondagen söka upp Ulf Ekman och be han personligen om ursäkt.

Wagner 2014-12-04 18:13

Här bor han. Blev lite mycket nattvardsvin senast vi sågs så jag kan inte säga exakt. Fråga efter prällen så löser det sig. https://www.google.se/maps/@59.95765...LF6ilHV7yw!2e0

the_mirage 2014-12-04 20:17

Fortsätter i den här tråden.
Odds från Unibet finns nu. Lär väl komma mer. Tycker följande känns intressanta.

Fi under 4% @1,40
Trodde denna skulle stå i max 1,20. Lär nog få mindre röster än sist. Tror inte folk stödröstar på dem i samma utsträckning denna gång nu när det visade sig att de var en bra bit ifrån spärren. Vill minnas att denna var nere i 1,12 på många ställen någon vecka innan valet i September.

C+KD+FP+M @3,15
Trodde denna skulle vara ganska klar favorit. Hänger väl på om KD klarar spärren eller inte.

Partitillhörighet för nästa statsminister - Moderaterna @2,45
Jämför man med Socialdemokraterna @1,50 tycker jag oddsen är väl ojämna. Alliansblocket bör i min mening bli större än de rödgröna denna gång. Sen hänger mycket på efterspelet och så långt har jag inte spekulerat ännu:sleep:

Vad säger panelen med Wagner i spetsen?

sskssk 2014-12-04 20:26

Om man tror på seger för Alliansen så borde väl KD att få minst 1minister @3.30 vara bästa spel.

Wagner 2014-12-04 20:33

Äntligen. :popcorn:

2,55 på Batra och det är ju samma sak i princip. Alliansen tar över. Punkt.

Ska käka nu. Återkommer.

sskssk 2014-12-04 20:42

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 388559)
Äntligen. :popcorn:

2,55 på Batra och det är ju samma sak i princip.

Men vad bra, då skippar jag KD-minister @3.30 och lirar Batra @2.55 då ;)

Wagner 2014-12-04 21:03

Samma sak som Partitillhörighet för nästa statsminister - Moderaterna @2,45. :holms:

Bästa spelet, bland många, är ju sossarna lägre än sist @ 1,60. Tror det är så, dom djävlarna ska ju skriva på utrikiska :idiot:

Wagner 2014-12-04 23:56

Nu har jag gjort klart ett första utkast. Bäst överst och så i fallande.

Käbbel-mannen lägre än sist @ 1,60 (kolla så jag fattat rätt?) Han är så djävla rökt.

Batra som general över Sverige @ 2,55.

FI under @ 1,40. Er tid har varit. Spelas med fördel i dubbel med Käbbel.

Skippar ren Allians @ 3,15 utifall KD skulle ryka. Det går ju lite i varann allting.

Skämtet förra gången var S+MP+V @ 2,50 om jag minns rätt. Den här gången får det bli Lövet kvar vid styråran @ 1,50. Jag hade inte lirat till 2,50 ens.

the_mirage 2014-12-05 00:13

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 388607)

Käbbel-mannen lägre än sist @ 1,60 (kolla så jag fattat rätt?) Han är så djävla rökt.

Skippar ren Allians @ 3,15 utifall KD skulle ryka. Det går ju lite i varann allting.

Skämtet förra gången var S+MP+V @ 2,50 om jag minns rätt. Den här gången får det bli Lövet kvar vid styråran @ 1,50. Jag hade inte lirat till 2,50 ens.

Jo då, det kan inte tolkas på annat sätt vad gäller spelet på Käbbel :)
Tvivlar dock på att man kan kombinera de olika alternativen.

Såg f.ö. Käbbel i Aktuellt idag. Tycker hans verbala förmåga framstår som mindre slipad för var gång han är med i tv, hur det nu är möjligt?
Alltid lättare att sitta i opposition och påpeka vad de sittande gjort för fel, vilka dessutom är många på den här korta tiden. Nu ska han gå till val på fortsatt samarbete med belastningen MP och samma budget som aldrig var nära att gå igenom. När Romson sen öppnar munnen och folk inser att Käbbel vill samarbeta med henne förvärras allt ytterligare. Lycka till, typ... Alliansen lär ju knappast ha svårt för att påpeka bristerna i debatterna vilket lär gå igenom tv-rutan så det sjunger om det.

Väntar med fortsatt spänning på alternativa linor.:)

Wagner 2014-12-05 10:59

Det gemensamma är att alla är före detta politiker. Men ändå! :) http://www.dn.se/debatt/sa-kan-vi-go...ionspolitiken/

Wagner 2014-12-05 11:30

Han verkar till och med ha lirat själv.

http://www.youtube.com/watch?v=xBksVR-vzs4

sskssk 2014-12-05 11:32

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 388641)
Det gemensamma är att alla är före detta politiker.

När fan blir gammal blir han religiös?

jaroiten 2014-12-05 11:35

1,52 på lägre röstdeltagande än förra valet låter väl bra? Eller att C får en ministerpost till 2,3?

semipro 2014-12-05 13:09

Hur är Unibet när det gäller att ta emot "politik-spel"? Hur mycket har ni fått spela?

Moffegrev 2014-12-05 13:24

KD-ministerpost är lätt det bästa spelet. Vinner alliansen kommer garanterat Hägglund fa en ministerplats.Gillar det här spelet mer än att partiledaren är Moderat.

SD lär öka rejält, det är klart. Hur det gar för alliansen beror pa vilka utspel de gör. "Öppna era hjärtan"-talet är en valbrännare utan dess like. Skulle Kinberg-Batra vara lite mer slug skulle hon nog köra en slags syndabekännelse i stil med "en striktare och lönsammare invandring"-devis vilket skulle kunna dra upp allahiansen rejält.

Nu när praktmongot Reinfeldt har gatt och gömt sig kan moderaterna bli ett helt annat parti. Ska bli kul att se vilken strategi de kommer köra med.

Wagner 2014-12-05 14:06

Citat:

Ursprungligen postat av semipro (Inlägg 388666)
Hur är Unibet när det gäller att ta emot "politik-spel"? Hur mycket har ni fått spela?

Beror lite på vad man bidragit med tidigare. Inte så lite heller. Själv har jag inte ens försökt spela.

Det finns främst tre olika kategorier spelare.

a) Dom som bara spelar och sen håller käften (absolut vanligast).

b) Den som först spelar och sen delger andra.

c) Dom som först spelar/eller inte och sen försöker sälja spelen till andra.

Och så jag själv då. Spelar inte själv* utan vill bara leda mina medmänniskor till källan. Spelvärldens Karl Bertil Jonsson.

* Staten undantaget. Fast på senare år har jag varit lite av en Karl Bertil där med. :no:

Pokern undantagen. Tvärtom så gläds vi där tillsammans.

Sandy 2014-12-05 14:08

Går ej att spela dubblar på politik på Unibet va :( Synd... Käbbel+FI är givet

Moffegrev 2014-12-05 14:45

Citat:

Ursprungligen postat av Sandy (Inlägg 388678)

Tror det räknas som correlation bets och är inte tillatet.

jaroiten 2014-12-05 16:38

Citat:

Ursprungligen postat av Sandy (Inlägg 388678)

Du vill gärna komba 1-1 med under 2.5 mål i en fotbollsmatch också va? :cheers:

Wagner 2014-12-05 20:01

Galningen redan nere i 1,35. På tal om galning...

Citat:

Här har vi alltså ett litet nyfascistiskt parti som menar att de ska ha ett avgörande inflytande och sätta dagordningen för svensk politik, säger hon till TT.
http://gfx2.aftonbladet-cdn.se/image...36/ATTACK2.jpg

Hon försöker alltså axla Reinfeldts roll som värsta SD-hataren. Ja gärna för mig, men har dom inte lärt sig någonting?

Över till oddsens värld och nu blir det galet på riktigt! Det här beslutet om nyval kommer gå till historien som det värsta misstag en sittande regering gjort i Sverige. Som jag skrivit tidigare. Så djävla rökta...

Alliansen kommer ju ta över. Med eller utan KD kommer dom bli större än bortalaget. Tror någon att S blir erbjudna minst en ministerpost i det nygamla laget? Inte jag heller.

Även om dom skulle bli erbjudna tror jag intresset är tämligen svalt. Vem skulle ta den platsen? Käbbel har väl exploderat av ilska innan dess. Dom kommer bli tvungna att sanera hela organisationen i en from förhoppning om att inte SD är förbi redan 2018.

2,90 ger Unibet på detta!

the_mirage 2014-12-05 20:39

2,55 nu:hattenav:

Wagner 2014-12-05 20:43

:lol:

draken 2014-12-05 21:07

Off Topik i off topik. Svårt med val. Sitter faktiskt och glor på Idol och frågan är om inte Mollie vinner. lär bli en jävla massa skriverier om rasism annars även fast den andra troligen är bättre på precis allt.

Wagner 2014-12-05 22:46

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 388607)

Gått ner till 1,40! och Batra upp till 2,70. Är det jag som håller på att bli tokig eller vad? http://www.clicksmilies.com/s1106/ak...smiley-015.gif

edit: valfri sosse som ledare ger 1,50. Måste varit ett all-in/fyllespel som kommit in.

kusagwa 2014-12-05 23:14

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 388785)
Gått ner till 1,40! och Batra upp till 2,70. Är det jag som håller på att bli tokig eller vad? http://www.clicksmilies.com/s1106/ak...smiley-015.gif

edit: valfri sosse som ledare ger 1,50. Måste varit ett all-in/fyllespel som kommit in.

För fan farbror Wagner! Du måste spola kröken! så vi slipper sådana hära fyllespel.:popcorn::evilgrin39:

Och dessutom vem ska annars vara mysgubbe här i framtiden om du har sådana hemska minnesluckor.:cry:

Wagner 2014-12-05 23:27

Måste vara bananen. Full redan igår och känner jag han rätt så sätter han inte på korken på en fredag. :cheers:

Verkar dessutom gilla det röda teamet. https://www.sharps.se/forums/388228-post585.html

Sandy 2014-12-06 11:55

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 388706)
Du vill gärna komba 1-1 med under 2.5 mål i en fotbollsmatch också va? :cheers:

Tror du jag är dum eller? Vad har Käbbel med FI att göra menar du ?

the_mirage 2014-12-06 13:09

SD fick 17,7% i Yougovs senaste mätning samt 16,4% i Sentios för några dagar sen.
1,28 på att de uppnår ett högre valresultat än sist känns klart redan nu. 1,07 några dagar innan valet?
Fi under 4% har f.ö. gått från 1,40 till 1,14.

Wagner 2014-12-06 16:55

Citat:

Ursprungligen postat av the_mirage (Inlägg 388868)
SD fick 17,7% i Yougovs senaste mätning samt 16,4% i Sentios för några dagar sen.
1,28 på att de uppnår ett högre valresultat än sist känns klart redan nu. 1,07 några dagar innan valet?
Fi under 4% har f.ö. gått från 1,40 till 1,14.

Ja dom verkar inte ha något större förtroende för sina egna oddsmakare. :innocent:

Wagner 2014-12-06 17:11

Fast jag undrar om det verkligen kommer bli något nyval. http://avpixlat.info/2014/12/06/youg...e-high-for-sd/

http://avpixlat.info/wp-content/uplo...gov-dec-14.png

Wagner 2014-12-06 17:18

https://toklandet.files.wordpress.co...ring.jpg?w=600

sskssk 2014-12-06 18:28

S som tredje största parti @76

48k förstagångare som kommer att få rösta där har inte S några 30% att hämta

X-antal kommer att ramla av pinn pga ålderdom innan valet, där har S över 30%

Inte säker på att alla som bor i ehh, öhh sämre områden kommer orka palla ta sig till vallokalen en gång till på så kort varsel, vissa kanske inte ens pga språkförbistringar fått reda på att det är extra val.

SD och M har dom trognaste väljarna.

S går till val med att man skall regera med MP (mycket populärt beslut)

Löfven och Magda har nu gått ut och kallat SD och över 1miljon svenskar för fascister.

Den mildra vintern verkar inte bita på tiggarinvasionen, kommer den frågan upp i valrörelsen lär vi som bäst få ett krystat svar ifrån S håll.

M kan få ett uppsving nu när idioten är borta.

SD lär få ett uppsving då 11 av 10 artiklar i media numera handlar om deras SD-"hat"

draken 2014-12-06 18:29

Vad gör skillnaden i ett nyval?. Ett Sverige i kaos likväl. SD kommer att sänka de också om de inte gör om lite i invandrarpolitiken. Lutar åt ett samarbete över gränserna. Allt för att förstöra Sverige så mycket som möjligt. Man behöver inte vara rasist för att förstå att ett land går under om man tar emot obegränsat med invandrare och ställer alla ursprungsvärden i landet åt sidan.

Wagner 2014-12-06 19:51

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 389019)
Vad gör skillnaden i ett nyval?. Ett Sverige i kaos likväl. SD kommer att sänka de också om de inte gör om lite i invandrarpolitiken. Lutar åt ett samarbete över gränserna. Allt för att förstöra Sverige så mycket som möjligt. Man behöver inte vara rasist för att förstå att ett land går under om man tar emot obegränsat med invandrare och ställer alla ursprungsvärden i landet åt sidan.

Alliansen klarade av att styra i 4 år med SD som livlina och lär nog lyckas igen. Misstaget att bjuda in Fridolf och Selma lär dom inte göra om. Vore ju märkligt om MP skulle hoppa från tuva till tuva för varje nytt val.

Tror nog SD är rätt nöjda med att ha fått bort tokdårarna och med en liten eftergift från Alliansen så går det nog vägen.

draken 2014-12-06 21:14

Möjligt. Måste städas en del bland politiska åsikter. Glöm ej bort att det var sent 60 tal det vart förbjudet att våldta sin fru. På 40talet vart det lagligt att vara homosexuell och samtidigt blev det lagligt med tidelag. Under samma straffskala. Vi har ju kommit en del på väg så att säga men finns fortfarande ett gäng partier som tror att knark är gott.

sskssk 2014-12-06 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 389070)
Möjligt. Måste städas en del bland politiska åsikter. Glöm ej bort att det var sent 60 tal det vart förbjudet att våldta sin fru. På 40talet vart det lagligt att vara homosexuell och samtidigt blev det lagligt med tidelag. Under samma straffskala. Vi har ju kommit en del på väg så att säga men finns fortfarande ett gäng partier som tror att knark är gott.

Var tidelag olagligt fram till 40-talet?

Hur fan klarade dom sig?

draken 2014-12-06 21:46

Homosex och tidelag stod under samma straffskala för det var ungefär lika sjukt

cochise 2014-12-06 22:03

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 389081)
Homosex och tidelag stod under samma straffskala för det var ungefär lika sjukt

det är det väl fortfarande?!

draken 2014-12-06 22:08

Ja finns många som har fel i den genetiska koden och avviker sexuellt på ett eller annat sätt.

Emanresu 2014-12-07 10:10

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 389007)

Skönt att bolagsstyrelserna skall vara BESATTA av kvinnor.. Känns som ett ord man eventuellt skulle byta ut, ger lite onda andar varning :)