Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-07-02, 16:55   #1
Banned
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 127
Sharp$: 622
Standard

Varför älskar man en klubb???


Av alla konstiga fenomen här i livet som man har svårt att förstå, så måste folks dyrkan av "sin" klubb bland det svåraste att förstå...

Klubben skiter högaktningsfullt i dig som supporter, den vill bara komma åt dina pengar. Spelarna som du hyllar och dyrkar skiter inte bara i dig, utan de skiter i klubben också och lämnar så fort de får ett bättre bud.

Zlatan som spelat i Inter hade inga problem att gå till Milan.
Lewandowski och Götze lämnar Dortmund för att gå till värsta rivalen Bayern.
Jag skulle kunna hålla på HUR LÄNGE SOM HELST (för att citera Bet365:s reklam)

Så vad är det som får folk att ha denna kärlek för en klubb? Visst, man skulle kanske kunna säga att man hejar på sin lokala klubb i den stad man är född i, men när man hejar på ett lag som består av elva utländska legoknektar som är där enbart för pengarna så begriper jag faktiskt inte hur folk tänker?

Är man helt enkelt bara allmänt dum i huvudet? Eller är det brist på egna framgångar som får folk att heja på en framgångsrik klubb och därmed känna sig mer framgångsrika själva?
Finns ju inget mer patetiskt när folk pratar i "vi" termer när de pratar om Arsenal, Barcelona or whatever...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Stooges (+10), henke111 (+1)
Lumiere är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-02, 20:17   #2
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Håller med dig när det gäller folk som fjantar med utländska klubbar, svenskar som leker brittisk arbetarklass ifrån Manchester till exempel. Men det skadar inte mig eller andra som inte känner på samma sätt så för all del, fortsätt.

När det kommer till lokala klubbar så förstår jag engagemanget mer, det blir lokalpatriotism/lokalchauvinism, sammanhållning, vi och dom-känsla mot rivaliserande lag/städer.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+5)
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 09:41   #3
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Håller helt med. Men då tänker jag mest på de senaste kanske 15 årens supporters som kommit fram genom den enorma CL industrin och miljardklubbarna som helt och hållet förlorat sina själar.

Jag tror i alla fall att för många 70-talister och äldre har de nog ganska så genuin kärlek för en engelsk klubb i alla all. Det har knappast att göra med en klubbs lokala förankring för staden i fråga utan snarare att det bottnar helt enkelt i att många har växt upp med tipslördag med farsan på 70-80-talet där man var bänkad vid TVn. Det var det enda som fans att titta på. Och då fanns det inte heller några legoknektar. Av någon anledning valde man ett lag. Vissa genom en idol och andra genom rent och skärt grupptryck för att kompisarna gjorde det t.ex. kan jag tänka mig.
För många har detta hängt kvar sedan barnsben och många åker idag årligen över för att kolla på sitt lag.


Idag är det som du säger. Ungarna får en Man City tröja av morsan eller farsan som de köpt i Turkiet på semestern för att det var det som fanns och sen så är ungen ett City-fan helt plötsligt. Idag handlar det bara om vad som finns tillgängligt...
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+1)
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td