Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-06-04, 00:24   #1
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 18
Sharp$: 305
Standard

Betfair


Tja alla på sharps.

Min fråga till er pro spelare är om man behöver bet angel eller greeks toy för att få fördelar?
Jag ska inte tradea utan bara undrar om det e något att ha som better



Mvh
ManUnited är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-04, 00:35   #2
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Det beror på vad du har tänkt att använda Betfair till. Om du bara ska lägga vanliga spel behöver du absolut ingen mjukvara. Ska du livebetta kan det nog i och för sig vara en liten fördel. Framförallt i tennis där oddsen rör sig hela tiden.

Enligt mig behöver man mjukvara främst när man tradar och då framförallt om man är ute efter att scalpa marknaden (man tar väldigt korta positioner och försöker tjäna 1-5 ticks lite här och där. I t.ex. I t.ex. hästkapplöpning 3 min innan loppet börjar rör sig oddsen väldigt snabbt och man är då så gott som chanslös utan mjukvara om man försöker scalpa den marknaden.
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-04, 02:02   #3
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Den enda fördelen så vitt jag vet som finns för amatörer som vill använda Betfair som ett vanligt spelbolag är att du slipper minimum-insatsen på 30 kr om du kör med GeekToys/BetAngel.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-04, 08:55   #4
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ja det är som Sonny säger. En mjukvara är bra mycket bättre än betfairs sida om man ska trada inom korta positioner. Mjukvarorna har även en drös av olika inställningar för att underlätta för hjärnan vid snabba beslut.

Geeks Toy är bland de billigaste och den har blivit mycket bättre det senaste året. Bet Angel är för dyrt om du bara ska hobbyspela enligt mig. Betting Assistant är en annan bra och billig mjukvara.

om man bara använder sig av Betfair som en helt vanlig spelbörs eller tradar långa positioner så funkar det lika bra direkt mot Betfairs hemsida.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-04, 12:51   #5
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 18
Sharp$: 305
Standard

Sonny jag tänkte betta inom fotboll boka och spela har man fördel av dem då?

Hästar och tennis kan jag förstå men fotboll? Tänkte betta på saker man kan och hästar tennis har jag noll koll på
ManUnited är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-04, 13:25   #6
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kö du fotboll tycker jag du kan göra det lika bra mot betfairs egen sida
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-04, 14:01   #7
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 18
Sharp$: 305
Standard

Zimzelen

Och det gäller även fler matcher på samma gång? För lägga +1000kr på ett program med liten fördel känns onödigt
ManUnited är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-04, 14:17   #8
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Varför inte bara testa och pröva gratis först? De flesta har väl ändå så man kan köra en stund free version eller lägga X antal gratis spel / månad (jetbet har väl tex 50)?
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-04, 15:42   #9
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

ja du kan ha hur många matcher du vill igång samtidigt. Samt att De flesta programmen har en bra funktion som ger dig en bra överblick över alla dina spel som du har igång vilket betfairs sida inte ger.

bet Angel kan man prova gratis i 30 dagar om jag minns rätt. Men då utan vissa funktioner, vet inte vilka.

Men som sagt, tradar du bara fotboll och längre positioner funkar det lika bra att köra direkt mot sidan.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-04, 16:16   #10
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 18
Sharp$: 305
Standard

Men där finns inget av programmen som ligger inne med basic info så som skador avstängningar m.m inom fotboll?

För köper man ett program vill man få något mer än bara man kan ha flera matcher på
Samma gång
ManUnited är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-04, 19:50   #11
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 18
Sharp$: 305
Standard

Sen en fråga till

Om man nu skulle börja med hästar och tennis trading är då geeks och bet angel svåra program att lära sig?
ManUnited är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-04, 21:13   #12
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Angående din fråga om skador och avstängningar: Geeks Toy har inget sådant. Bet Angel har ett program som heter Soccermystic, i det programmet får man ingen info om skador och avstängningar, men man får reda på t.ex. vad hur oddset troligtvis kommer att förändras under en fotbollsmatch. Jag har själv ingen erfarenhet av Soccermystics, så jag vet inte om det är bra eller dåligt.

I Geeks Toy och Bet Angel finns det ganska många olika funktioner, men det är lätt att lära sig det allra nödvändigaste. Det allra nödvändigaste (enligt mig) är att kunna behärska ladderinterfacet och det lär man sig snabbt. Har man Geeks Toy finns det dessutom en bra manual att tillgå.

Precis som tidigare personer skrivit, så erbjuder både Bet Angel och GT free trial så jag tycker att du helt enkelt ska testa för att se om det är något för dig.
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-04, 21:22   #13
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 18
Sharp$: 305
Standard

Tack så mycket Sonny
Tror jag satsar på bet angel eftersom du nämnde soccer mystic som låter lockande
ManUnited är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 20:34   #14
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Finns det något program som man kan filtrera/spara sina favoritligor så att man snabbt och enkelt kan lägga till till exempel marknaden Matchodds från flera olika matcher samtidigt? Helst i multi-vy?

Har provat ett antal program nu (Bet Angel, Betting Assistant, Geeks Toy, Fairbot...) utan att finna denna grundläggande funktion....
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td