Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-04, 11:48   #1
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 2 524
Sharp$: 1184
Standard

Är basketkort värda något?


Jag hittade nyligen en liten hög med basketkort, ganska gamla. Undrar om de kan vara värda något eller ska man bara kasta dem? Vet någon var man kan ta reda på värde, någon sajt?

Tackar!
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 12:35   #2
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

I Sverige är det svårt för att inte säga omöjligt att sälja hockey/basket/basebollkort. Marknaden i Sverige är enormt liten, sett endel säljer på tradera för 5-10kr per kort trots att det är specialkort, dessa går oftast ut utan bud ändå.

Jag har en hel samling bland annat 1-90 av en gammal parkhurst specialkollektion, jag sparade den i många år för att jag tänkte att den en dag skulle kunna vara värd ett par tusenlappar. När jag hittade pärmen i en gammal byrå så blev jag nyfiken att titta upp värdet och blev oerhört besviken när jag såg att samlingen tillsammans var runt 200kr och korten för sig kanske 5kr styck (knappt).

I USA och Kanada är det en helt annan historia men då snackar vi kort som är unika, att sälja kort som flera tusen andra har ger inga pengar. Vet tex att Crosbys rookiekort gick för många hundra tusen kronor men som sagt unikt.

Har du extremt gamla kort är mitt råd till dig, lägg ut på ebay för 0kr med 2 veckors auktion, marknaden kommer avgöra vad kortet är värt. Lägger du en auktion som är detaljrik samt vackra bilder kommer den inte gå obemärkt förbi såvida det är ett kort värt något dvs.

Hoppas detta hjälpte dig något, finns säkert någon butik kvar i större städer som Stockholm, Göteborg osv som fortfarande handlar småskaligt med hockeykort som du kan rådfråga vidare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+10)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 12:58   #3
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 2 524
Sharp$: 1184
Standard

Tack för det utförliga svaret! Auktionstipset var smart, kollat lite där nu, verkar som du säger inte finnas något värde.

Kände på mig att de skulle vara "värdelösa", har alltid otur.
Är ju tyvärr marknaden som avgör olika sakers värde. Vissa saker skulle jag inte ens vilja ha om de ens var gratis och dess värde kan vara extremt högt.
Får väl titta runt lite, annars kanske jag kan skänka till välgörenhet, om de nu kan få något för dem. Man vet aldrig...

Det är detta jag gillar med forum, speciellt Sharp$. Alltid någon som kan hjälpa till!
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td