Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Visa resultat för omröstning: Tror du att du fortfarande spelar år 2020?
Ja, i ökad omfattning 10 43.48%
Ja, men i minskad omfattning 5 21.74%
Ja, men i kraftigt minskad omfattning, 1-10ggr per månad (t ex bara systemspel) 3 13.04%
Nej eller extremt sporadiskt (någon gång per år ingår här) 5 21.74%
Antal röster: 23. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-05-02, 17:29   #1
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Tror du att du fortfarande spelar i samma omfattning år 2020?


Är nyfiken på att höra hur folk ser på sin framtid inom sportsbetting efter att licenssystemet införs nästa år. Formulerar frågan till år 2020 eftersom jag tror att en del kommer att lägga av gradvis om det inte visar sig vara lönsamt längre.

Frågan vänder sig till nu aktiva spelare och berör endast sportsbetting. Travet kommer inte att påverkas på samma sätt och travspel berörs därför inte i denna undersökning.

Jag ville först rikta frågan till endast spelare med ett fint nettoresultat då denna grupp kommer att vara mer benägen att lägga av om marknaden upphör att vara lukrativ samtidigt som rekreationsspelare kommer att fortsätta, men det är omöjligt att hindra folk från att svara.

Klantade mig med det översta alternativet, borde stått "Ja, i samma eller ökad omfattning".

Senast redigerad av Slurf den 2018-05-02 klockan 17:39.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-05, 15:04   #2
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 13
Sharp$: 732
Standard

I vilken omfattning detta kommer att påverka oddsen spelbolagen erbjuder gissar jag på är svårt att säga, men för någon som inte är påläst kanske du kan erbjuda lite insikt i hur stor denna förändring kommer att bli?

Spelbolagen utan licens i Sverige kommer alltså att behöva skatta en hygglig summa sett till tidigare om jag förstår saken rätt?
ffrusciante är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-06, 09:08   #3
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Jag har inte koll på exakt hur lagstiftningen ser ut i de europeiska länder som har infört ett lisenssystem, men klart är att från de indexerade oddsen på oddsportal som jag sett när befunnit mig i t ex Italien så är det ingen rolig historia. Om det blir lika illa här återstår att se. En del lär dessutom hitta olika mer eller mindre krångliga vägar för att säkra tillgången till vissa bolag.

Spelbolagen utan licens i Sverige kommer inte att behöva skatta, det är de svenska kunderna som får skatta på sitt netto där, om de nu öht kommer att vara välkomna som kunder. För bolagen som skaffar lisens i Sverige så är det 18% på deras netto (insats - utbetalda vinster) som kommer att gälla om jag inte missminner mig, så om alla operativa och administrativa kostnader och reklam skall tillgodoräknas efter detta avdrag så lär det bli en klar försämring.

Jag är ganska pessimistisk när det kommer till stora marknader som redan idag är tuffa att slå trots 98% payout, men de mer mjuka marknaderna skulle dock teoretiskt rentav kunna bli mer intressanta om bolagen inte kan limitera på samma sätt som förr. Som helhet är jag dock inte alltför optimistisk.

Senast redigerad av Slurf den 2018-05-06 klockan 09:13.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td