Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   NBA fantasy 2010-11 startar! (https://www.sharps.se/forums/offtopic/3965-nba-fantasy-2010-11-startar/)

Lemasive 2010-10-26 17:09

Jag och mins två andra sitter som miffon och undrar om man kan byta spelare vare dag och få deras poäng eller vad?

Jag har två benchplayers som kommer lira idag, kan jag sätta in dom i truppen idag och sedan ta bort dom efter matcherna?

Arch 2010-10-26 17:29

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 72221)
Jag och mins två andra sitter som miffon och undrar om man kan byta spelare vare dag och få deras poäng eller vad?

Jag har två benchplayers som kommer lira idag, kan jag sätta in dom i truppen idag och sedan ta bort dom efter matcherna?

Man kan byta spelare inom laget varje dag (innan första matchen startar då lagen låses av yahoo). Du får alla statsen för dem starters som spelar, alla statsen från bänken går man miste om.

Du sätter in dina två från bänken ikväll och de räknas absolut. Imorgon kan du flytta dem till bänken om du har bättre matchups.

Vet man att man inte riktigt hinner med i en vecka då går man till MY TEAM och under lagnamnet står det:

Lineup: Tue, Oct 26 Wed, Oct 27 Thu, Oct 28 Fri, Oct 29 Sat, Oct 30 osv

då kan man klicka på varje dag separat och ändra lineupen i förtid för den dagen. Skulle rekommendera ändringar för en vecka åt gången så det inte strular

Lazlo 2010-10-26 17:32

Tycker också det vore trevligt med en genomgång för vilka poäng som räknas och hur...

Det är bara "util" och "starters" poäng som räknas antar jag?

När är det deadline för vilka som ska vara just på de här positionerna?

Som Lemasive säger, kan man till matcherna imorgon tex byta ut alla som spelade inatt och sätta de på bänken och få mer poäng då det är de bänkade spelarnas tur att spela match eller väljer man vilka spelar man ska ha i lineupen innan första matchstart och sen är de låsta hela veckan?

EDIT: såg att illen svarat... fick en del svar, ställer mer frågor=)!

Så när Boston-Miami drar igång inatt så är bänken låst, de kan man inte flytta på förens första veckan är slut men man kan byta in "util" spelarna från dag till dag och det är bara starters poäng som räknas? Med andra ord finns det ingen anledning för mig att ha Lebron i laget imorgon utan kan istället byta in nån annan från "util" som har match då, men Lebrons stats kommer ligga kvar och räknas ändå?

Lazlo 2010-10-26 17:42

Haha fyfan vad rörigt det blev nu när jag läste det själv... in på MSN istället illen!

fuzzy_ 2010-10-26 17:48

Jag undrar precis samma saker som Lazlo :lol:

Arch 2010-10-26 18:15

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 72238)
Massa förvirrande text... :lol:

Klickar man på MATCHUP ser man vilka 9 kategorier (CATS) man tävlar i mot varandra. De statsen samlas från varje spelande spelare under dagen.
Man kan se, ovanpå lagnamnen, hur länge en vecka varar, just nu
Week 1: Oct 26 - Oct 31

"Starters" är alla spelare förutom "Bänken", det är bara så att på "Util" platsen får man ha spelare oavsett positionen. Alla andra platser kräver att en spelare ska kunna spela den positionen på riktigt.

Dagligen låses spelarna av yahoo efter att deras matcher har börjat (nu kommer jag inte ihåg om hela laget låses eller de som spelar, men vi får se inatt. Tror det var alla) så man bör se upp för tidiga matcher på lördagar och söndagar.

Ska iväg nu, svarar sen på mer frågor. :evilgrin39:

Arch 2010-10-26 18:21

Laguppställningen är "klicka och dra", man klickar på den blåa boxen och drar sedan till positionen. Det visas också vart man kan ha spelaren (gula boxar). På F (Forward) får alla forwards (SF, PF) spela osv

eddieh 2010-10-26 18:24

Tack för infon illen,nu klarnade det mesta.:hattenav:
http://www.grundenbois.com/hetastole...ersson/005.jpg
Känns bra att få oväntat stöd så här inför premiären.:)

Lemasive 2010-10-26 18:30

Fuskigt att lazlo får hjälp av commish, REF!!!! stoppa dom :<

Vlad 2010-10-26 18:45

Fattar fortfarande inte riktigt :p

Det klarnar väl när det drar igång och det är bara D-Wade av mitt gäng som spelar inatt så gör inget med laget än så länge :D

Lazlo 2010-10-26 19:52

Okej, tog mina frågor direkt med illen och det klarnade en hel del! Ska förklara...

Man ska helt enkelt ha spelare som har match i sin lineup dag för dag... jag utgår som med mig som exempel, idag har jag bara 2 spelar som har match, Lebron James och Aaron Brooks, då är det viktigt att de är med i laget, skulle jag haft tex Steve Nash på bänken i min fantasy lineup så är det viktigt att byta in honom i starting lineupen då han har match ikväll, sen om jag byter ut honom mot en bättre spelare eller ej spelar ingen roll eftersom en kass spelare som har match kommer ta mer stats än världens bästa spelare som inte har match!

Imorgon har alla spelare match i mitt lag, då får jag helt enkelt välja vilka 7 starters och 2 util jag vill ska kunna ta stats åt mitt lag, i starters positionerna måste de ju vara en spelare som har rätt plats, en Guard måste spela på en Guard plats och en Forward måste spela på en Forward plats (det går inte heller att göra fel)... men sen på sina util platser kan man mixa och matcha som man vill för att få övertag på sin motståndare, jag kan ha 3 startande "PF, C" och 2 util "PF, C" och kommer då förmodligen plocka en mängd med rebounds eller så tar jag 3 startande Guards och 2 Guards på util om jag vill ha massa assist... det här är ju bra att hålla koll på när veckan börjar närma sig sitt slut, jag kanske leder nå enormt på poäng men behöver ta in på rebound i min matchup, då kan jag ju sätta in två jättar som tar 10 rebounds var men kanske gör 10 poäng mindre på util platserna för att komma ikapp på just den statsen och försöka vinna matchupen där med!

På fredag så har inte Aaron Brooks match för mig, även om han är en bra spelare så är det bättre att bänka honom då och sätta in någon annan spelare som har match, även om det är en sämre spelare!

Man kan ju redan nu sätta sina lineups för dag för dag för framåt i tiden med... man har ju sina spelare som man föredrar och har de match så kör man ju med dem, men som tex på fredag så väljer jag redan nu att sätta in någon spelare som har match istället för Brooks!

Vlad 2010-10-26 20:37

Guld illen+Lazlo! Bra att vi har två adjunkter med oss i gamet ;)

Tur att jag fick reda på det annars hade jag varit fucked då det bara verkar vara 4 matcher på Söndag och jag inte kan ändra laget då men vill absolut ha in mitt hemliga vapen Rodrigue Beaubois mot Clip-Show. Anade att det skulle vara så men kunde inte lista ut själv hur det skulle ordnas :skamsen:

Arch 2010-10-26 21:53

Du kan också vänta tills på söndag och byta i laget då, flytta in Beau från bänken till nån startande position som han kan ta, bara du gör det innan hans match startar.

Arch 2010-10-26 22:38

STRATEGI med vem att starta/bänka

Det kommer att hända att man ligger ganska jämnt innan sista dagarna av veckan och man kanske ställs mot lite svårare val. Eftersom vårt system räknar alla kategorier (CATS) och inte veckovisa vinster är det viktigt att ta så många cats som möjligt. Vinsterna räknas i tiebreakers eller kan användas att demoralisera någons lag, men även om man vinner två veckor med 5-4 (10-8) var så kommer man att ligga sämre än ett 1-1 lag som har vunnit 8-1 och förlorat 3-6 (11-7).

Det finns 6 volym cats som man ska ha mer än (PTS, 3PT, AST, STL, RBD, BLK), 2 %cats (FT, FG) och en som man ska ha mindre än (TO).
Det räcker att man i slutet av veckan har 1 mer, 0.001% mer eller 1 mindre för att vinna dessa kategorier.

Detta kan leda till strategiska ändringar, där man bänkar sina spelare eftersom de inte hjälper laget.
Man får (och kan) alltså (klicka och) dra en eller flera starters till bänken och lämna hans plats tom (står --empty--) om det höjer chanserna för vinsten.

tex man leder sista dagen med 25 RBDs och 0.055% FT och har Josh Smith som spelar. Om man då antar att motståndaren inte kan ta igen RBDs kan man välja att bänka Smith för att man inte ska förlora FT%

Lemasive 2010-10-26 22:40

Citat:

Ursprungligen postat av illen (Inlägg 72400)
STRATEGI med vem att starta/bänka

Det kommer att hända att man ligger ganska jämnt innan sista dagarna av veckan och man kanske ställs mot lite svårare val. Eftersom vårt system räknar alla kategorier (CATS) och inte veckovisa vinster är det viktigt att ta så många cats som möjligt. Vinsterna räknas i tiebreakers eller kan användas att demoralisera någons lag, men även om man vinner två veckor med 5-4 (10-8) var så kommer man att ligga sämre än ett 1-1 lag som har vunnit 8-1 och förlorat 3-6 (11-7).

Det finns 6 volym cats som man ska ha mer än (PTS, 3PT, AST, STL, RBD, BLK), 2 %cats (FT, FG) och en som man ska ha mindre än (TO).
Det räcker att man i slutet av veckan har 1 mer, 0.001% mer eller 1 mindre för att vinna dessa kategorier.

Detta kan leda till strategiska ändringar, där man bänkar sina spelare eftersom de inte hjälper laget.
Man får (och kan) alltså (klicka och) dra en eller flera starters till bänken och lämna hans plats tom (står --empty--) om det höjer chanserna för vinsten.

tex man leder sista dagen med 25 RBDs och 0.055% FT och har Josh Smith som spelar. Om man då antar att motståndaren inte kan ta igen RBDs kan man välja att bänka Smith för att man inte ska förlora FT%

Que? Räknas det inte veckovis eller ställs allt ihop nu helt plötsligt?

5-4 borde väl ge 1 poäng?

Lazlo 2010-10-26 22:49

Det räknas väl veckovis på matchupsen... men nästa vecka möter du ju någon annan som du ska försöka få bättre än i alla kategorier, då antar jag att det inte spelar någon roll vad som hände förra veckan... man kan se det som en "målskillnad" tävling där man ska ha mest + i slutet för att vinna... antar jag!?:D Därför spelar det ingen roll om du förlorar 3 veckor med 5-4 och du vinner den 4:e med 9-0 så kommer du ändå ligga +6 och bra till typ!?

Lemasive 2010-10-26 22:50

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 72406)
Det räknas väl veckovis på matchupsen... men nästa vecka möter du ju någon annan som du ska försöka få bättre än i alla kategorier, då antar jag att det inte spelar någon roll vad som händer förra veckan... man kan se det som en "målskillnad" tävling där man ska ha mest + för att vinna... antar jag!?:D

Det var vad jag trodde, men allt prat om att 10-8 är sämre än 11-7 fick mig att undra.

fuzzy_ 2010-10-26 22:52

Jaha, jag trode det var matchupsen som var huvudpoängen, men då är det alltså de total cats vinsterna som är det viktiga..

Typ, det viktiga är inte att vinna, det viktiga är att vinna stort :D

Lemasive 2010-10-26 22:56

Men vafan jag har jobbat hårt för att vinna 5-4 hela tiden....

nu är säsongen körd...

Arch 2010-10-26 23:11

Citat:

Ursprungligen postat av fuzzy_ (Inlägg 72409)
Typ, det viktiga är inte att vinna, det viktiga är att vinna stort :D

:thumbup:

Lemasive 2010-10-27 02:17

Akta dig Lazlo, Rondo är het idag!

Lazlo 2010-10-27 02:31

Intressant att se hur Celtics stjärtknullar Miami inatt... länge sedan jag såg ett så vilset NBA lag som Miami ikväll, mycket talang men det känns som noll spelidé? Klarar coachen av detta?

Ja Rondo har startat helt okej, många assists, bra för dig, men jag har ändå ingen chans på den statsen ändå så=)! Tar resten, 8-1 eller 7-2 sa jag ju :cheers:

Sobofied 2010-10-27 04:33

Lebron bara skojade. Han spelar fortfarande med cavs.

saman 2010-10-27 05:13

illen, Lets go green? :clap:

Vlad 2010-10-27 05:26

Känns verkligen skitbra att D-Wade är kuggen i mitt Fantasylag efter 4-16 FG inatt :gun_bandana:

Kan bli en lång säsong :D

Lemasive 2010-10-27 12:16

Någon som behöver Centers?

Sobofied 2010-10-27 16:55

Jag vill ha Oden de fem matcherna han kommer spela i år.

Lemasive 2010-10-27 17:13

sobo kolla trades.

Arch 2010-10-27 17:28

MY TEAM

Raden strax ovanpå laget
Stats| Average Stats| Split Stats| Ranks| Opponents| Research

Klickar man på "opponents" kan man se hela sitt lags matcher för 7 dagar, så man slipper ha tomma platser.

Arch 2010-10-27 23:53

Pratat med Edgaar och han har fått jobba mycket och har inte tid direkt. Yahoo har ändrat ägaren, få se när han kommer förbi och hälsar.

Vlad 2010-10-28 04:47

Dagens Bitchande...

Varför hade Tyreke Evans en League Suspension inatt?

Och varför visste jag inte om det så jag kunde byta ut honom mot De Rozan? :whoco5:

AdrianDantley 2010-10-28 13:08

Citat:

Ursprungligen postat av Fuzzy Dunlop (Inlägg 72887)
Dagens Bitchande...
Varför hade Tyreke Evans en League Suspension inatt?

På grund av detta. :)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=hbwlcXlsU6s&feature=player_embedded#[/ame]!

fuzzy_ 2010-10-28 13:38

Alltså illen, vad händer? Måste var något fel på yahoo, det står att du leder, det kan ju fan inte stämma :cry:

Lemasive 2010-10-28 13:47

Jävla Lazlo och dra in en lirare som drar 4 blocks. VA, vad är det om vavavcavava?

Gurravlb 2010-10-28 15:01

Tja grabbar ! Det är jag som har tagit över Edgars lag. Är i behov av en pointguard och är villig att trada iväg någon av mina PF/C.

Vlad 2010-10-28 16:40

Citat:

Ursprungligen postat av AdrianDantley (Inlägg 72957)

Så han var avstängd för att han kört bil alldeles för fort. Borde inte indraget körkort och samhällstjänst vara ett mer lämpligt straff.

Fuck off David Stern! :rant:

Roy Hibbert 28+9 i Duncans hus,nice :thumbup:

Arch 2010-10-28 17:06

Citat:

Ursprungligen postat av fuzzy_ (Inlägg 72970)
Alltså illen, vad händer? Måste var något fel på yahoo, det står att du leder, det kan ju fan inte stämma :cry:

Sorry bro, du har några dagar till på dig att rätta skeppet ;)

Arch 2010-10-28 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av Gurravlb (Inlägg 72993)
Tja grabbar ! Det är jag som har tagit över Edgars lag. Är i behov av en pointguard och är villig att trada iväg någon av mina PF/C.

Väkommen!

My team -> Edit team settings - för att byta lagnamn och bild och sånt om du inte vet det redan.

Lemasive 2010-10-28 18:10

Den jävel som försöker tradea till sig Rondo igen får en knogmacka med räksallad.

eddieh 2010-10-28 18:19

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 73093)
Den jävel som försöker tradea till sig Rondo igen får en knogmacka med räksallad.

Snacka skit Lemmy,hit med Rondo för fan.:KO:
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:G...ector-fist.jpghttp://www.matservice.se/bilder/stora/7313161310707.jpg