Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-04-25, 13:06   #1
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ny Hobby - Slutna Kretslopp!


Ny Hobby - Slutna Kretslopp!

Igår öppna jag en webbsida, Youtube och av en slump fanns det en video om en Amerikansk bunker, 14 våningar, ett enormt runt hål rakt ned i ett berg.
Men det var inte för en senare in i videon jag såg något som fick mig att reagera och uppleva en wow känsla.

Dom har en slutet kretslopp med fisk odling och grönsaker, utöver lagret med mat i burkar, men den hållbarheten bör ju vara begränsad i jämförelse med ett slutet kretslopp.
Jag fascineras över tanken att vid ett atomkrig, skulle dom vara minst 10 år i den bunkern.

Vidare funderar jag på om man kan skapa och underhålla ett sluten kretslopp i hemmet med fiskodling och odla grönsaker och ha ett eget slutet kretslopp.
Tänker riktigt solljus eller konstgjort ljus.

Tycker detta med slutna kretslopp är en fascinerade tanke och kan tänkas bli ytterligare en hobby att ägna sig åt.
Man kan ju göra en liten burk med jord och ha en växt i och stänga den och fotosyntesen med dagsljus ser till att syre skapas och gamla blad tillför ny näring till jorden, den kan vara helt sluten, såg ett exempel med en burk som inte öppnats sedan 2014 med en växt som frodades och mådde hur bra som helst.
Fan va häftigt :-)

Men jag tänker mig i en liten större skala :-)

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-09, 09:14   #2
 
Reg.datum: nov 2020
Inlägg: 3
Sharp$: 4
Standard

Vilken webbplats var det här?

Senast redigerad av peterjoh den 2020-11-09 klockan 09:19.
peterjoh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-11, 09:13   #3
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hej, du kan söka på hydroponik, odla utan soljus och slutna-kretslop, samt odla matfisk.

Finns slutna kretslopp med att odla asiatisk matfisk och bajsvattnet blir gödsel till grödorna för att sedan renas i reningsverket och använda samma vatten igen.

Du kan även läsa om Amerikanska Sfär 2 samt Ryska sfär 3 ...

Det här är framtiden med en världs resurser som urholkas där vi snart inte har mat och rent vatten och måste hitta alternativ.

Sedan vidare om vi ska göra en annan planet bebodd genom resor till rymden.
Så måste vi kunna få syre och mat i slutna moduler på en planet.

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td