Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-01-25, 08:15   #1
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 7
Sharp$: 43
Standard

2012-01-25 Serbia - FYR Macedonia (Eur Champ 3)



Datum: 2012-01-25
Tid: 20:15
Sport: Handboll
Land: Eur Champ 3
Liga: Eur Champ 3
Match: Serbia - FYR Macedonia
Period: ft

Spel: Under 49.5
Insats: 7/10
Odds: 1.85
Bolag: 365

Motivering:
Här har vi ett av dagens guldkorn i handbolls-EM.
Serbien tar emot Makedonien i Belgrad inför 20 000 i huvudarenan, där ungefär 5000 hängivna makedonier förväntas. Ett riktigt hett balkanmöte att se fram emot!

Makedonien kommer till matchen med ett helt okej utgångsläge där semifinal inte ser så troligt ut men de slåss om en OS-plats. Matchen i sig betyder mycket mer om stolthet och ära än två poäng. Det makedoniska laget som har kommit väldigt långt i turneringen grundar sina framgångar på ett otroligt aggresivt försvarsspel med bra samarbete till målvakten Ristovski. Med tanke på hur lite mål Makedonien har släppt inså så borde de enligt logiken ha kunnat kontra en hel del vilket inte har hänt. Makedonien föredrar att spela uppställt anfallsspel med starter ifrån Kiril Lazarov som står för mycket och utan Lazarov så sker inte mycket eftersom att Mojsovski och Mirkulovski tvingas starta själva utan fart och rörelse. Så långa anfall är att vänta, diverse mål kommer komma utifrån individuella prestationer var 3-5 minut tror jag.

Serbien har överpresterat över sin potential måste sägas. Handbollsmässigt så är de inte top 3 i turneringen men precis som Sverige så presterar de över förväntan på hemmaplan. Grundspelet sker utifrån explosivitet med startar ifrån Vujin och Ilic och precis som Makedonien så spelar de väldigt, väldigt segt i uppspelen på grund av att de byter två killar anfall-försvar. Spetsen i deras anfallsspel är ytterniornas snärt i skotten främst från Vujin där skotthastigheten är väldigt hög. Serbien har enligt mig inte spelat så bra handboll framåt nästan ingen förutom Nikcevic på kanten har glänst, hur vinner de matcherna då?
Jo i försvarsarbetet. 18 insläppta mot Polen, 21 insläppta mot Slovakien, 21 insläppta mot Tyskland och så vidare och så vidare. Trots att försvaret är turneringens bästa så kan de även känna sig bekväma då de har Stanic i målet som har klivit fram på hemmaplan och har turneringen igenom haft en skyhög räddningsprocent.

Kvällens möte speglas enligt mig som det balkanmöte mellan Vardar Pro och Metalurg Skopje några månader tillbaks där det makedoniska derbyt slutade oavgjort 18 lika.
Där var halvtidsreultatet 8-6 och jag ser inte att denna match på något sätt ska kunna sluta med höga siffror. Det som jag är rädd för är att matchen bryts på grund av oroligheter på läktarna och spelet blir voidat.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
O12 (+1), hannesbannes (+3), Dompa (+10), morrowindl (+3)
p0ntidude är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 08:51   #2
 
zlotyss avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 426
Sharp$: 62
Standard

Den ligger på 1.93 nu

Senast redigerad av zlotys den 2012-01-25 klockan 09:14.
zlotys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-26, 10:23   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 197
Sharp$: 567
Standard

Fin rek som satt lätt...så ska en rek se ut. Ge UTDELNING
Dompa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td