Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-08, 01:22   #1
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

2012-11-08 HK Drott - Västerås Irsta HF (Swed Elits)



Datum: 2012-11-08
Tid: 19:00
Sport: Handboll
Land: Sverige
Liga: Swed Elits
Match: HK Drott - Västerås Irsta HF
Period: ft

Spel: Västerås Irsta HF +5.0
Insats: 2.5/5
Odds: 1.79
Bolag: Bet365

Motivering:
Bra form på nykomlingen, är dem påväg att växa in i Elitserien?

HK Drott har spelat helt okej och ligger på en 7:e plats med 11 poäng efter 9 spelade omgångar. Formen är bra förtillfället och senast tvålade man dit Sävehof på bortaplan med 26-29, en match där Sävehof gör kanske sin sämsta för säsongen och Drott årets bästa match? Ja, det verkade faktiskt så och i Drottkretsar så började man prata om forntida dagar. I de senaste matcherna har man även passat på att slå Alingsås och spela oavgjort mot GUIF. På hemmaplan i år så har man varit bra med 3 segrar och 1 förlust mot Lugi i premiären (25-31). Vinsterna har kommit mot Alingsås (31-24), Redbergslid (28-27) och Malmö (26-22). Drott är ett lag som har väldigt svårt att hålla uppe spelet hela matcher och man har även mycket svårt att rycka, det blir inte så stora siffror oftast utan vinst med några bollars marginal är rätt så vanligt. Laget ska vara komplett inför denna matchen med undantag för Diego Perez Marne som är igång efter sin vadskada. Daniel Lindgren har varit sjuk ett tag men tränar nu för fullt och beräknas vara med imorgon och även Hasse Karlsson som gjorde comeback efter 20 månaders uppehåll för farmalaget Team Drott i division 2 ska vara aktuell för spel om det behövs.

VästeråsIrsta är nykomlingar i år och har bland annat den bekante Martin Boquist som spelande tränare. Man startade serien mycket svagt och verkade nervösa och väldigt otrygga i sitt spel och befinner sig därför på en 12:e plats med 4 poäng efter 9 spelade omgångar. Men nu på senare dagar så har man verkligen kommit igång och det har blivit oavgjort borta mot både IFK Kristianstad och HK Malmö, vilket är riktigt starkt. På bortaplan har man 2 oavgjorda och 3 förluster denna säsongen, storförlust mot Sävehof med 12 bollar, 7 bollars torsk mot GUIF och 3 bollar mot Skövde. Att utläsa från detta är att mot lag som inte håller Sävehof och GUIF klass så hänger man verkligen med, till exempel mot Malmö så skulle man vunnit då man hade ledningen några gånger i matchen och även matchen sista anfall, mot Kristianstad hängde man också med hela vägen men där fick man nöja sig med 1 pinne. I den senaste matchen hemma mot Ystad hängde man med tills det var 7-8 minuter kvar då Ystad ryckte och vann med 30-35. Alltså, VästeråsIrsta ligger där dem gör men jag tycker inte det är hela sanningen, man hade kunnat ligga högre upp med lite flyt och man är faktiskt inte så dåliga som en 12:e plats. Martin Boquist som jag nämnde innan är också ett jättelyft för VästeråsIrsta, han är lagets bästa målskytt på 44 mål och senast mot Ystad gjorde han hela 11 mål på 12 skott. Jag hittar inte någonstans att det skulle vara några avbräck, alla de bästa spelarna var med senast mot Ystad och till 99% är dem även det mot Drott.

Jag tror detta blir en riktigt tight match in i det sista där Drott drar det längsta strået, VästeråsIrsta är ett lag som kämpar enda in oavsett om man ligger under med 10 eller 5 bollar vilket gynnar mitt spel samtidigt som Drott har stora problem att rycka ifrån och vinna med stor marginal. Att då få en lina på 5 till det oddset tycker jag är bra.

Jag väljer att spela 2.5/5 units på VästeråsIrsta +5.0 @ 1.79 på Bet365.


// AndreasB1897

Texten är tagen ifrån: www.bettingsweden.se
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-08, 20:15   #2
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

31-23. Har inte varit hemma så har inte en aning om hur matchen såg ut.
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td