Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-10, 22:09   #1
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

2012-11-11 IK Sävehof - Skanela IF (Swed Elits)



Datum: 2012-11-11
Tid: 17:00
Sport: Handboll
Land: Sverige
Liga: Swed Elits
Match: IK Sävehof - Skanela IF
Period: ft

Spel: Över 55.0
Insats: 3/5
Odds: 1.901
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Gick riktigt dåligt idag (Lördag) med några tunga spel i Tyskland. Imorgon tar vi nya tag och här tycker jag mig har hittat ett fint spel!

Sävehof som inledde Elitserien dåligt har nu kommit igång på riktigt och slog senast RIK i derbyt med 21-31. Man bjuder alltid upp till dans och på hemmaplan i år så snittar man 57.8 mål per match. Men som jag nämnde innan så har man verkligen kommit igång nu de senaste 4-5 matcherna och i de 5 senast matcherna så snittar man 58.8 mål per match och då har man inte mött de målgladaste lagen i serien. Nyförvärvet inför säsongen Kristian Bliznac har kommit igång rejält med bland annat 9 mål senast mot Redbergslid och ligger för tillfället 2:a i skytteligan på 55 mål, 1 mål efter GUIFs Mattias Zachrisson. Inför denna matchen har vi även skytten Fredrik Larsson åter i spel och linjespelaren Jesper Nielsen tillbaka efter förkylning, vilket är viktigt. Nyförvärvet Kent Robin Tönnesen som kom in för 5 matcher sedan är en också en mycket viktig pjäs i detta Sävehof, han har gjort 27 mål på de 5 matcher han varit med på och nu senast mot Redbergslid gjorde han 8 mål.

Nykomlingen Skånela ligger på en blygsam 13:e plats och har bara lyckats spela till sig 4 poäng på 10 matcher. På bortaplan så snittar man 55.4 mål och i de 5 senaste matcherna så snittar man 53.8 mål per match. Skånela har haft det väldigt tufft i inledningen av årets säsong men börjar mer och mer ta för sig och bjuda upp. I den senaste matchen mot Alingsås som förövrigt var bedrövlig från båda lagen så saknades Robin Gustavsson som fortfarande är skadad men även lagets kapten och bästa målskytt på 41 mål Jimmy Karlsson var borta, han är dock tillbaka nu efter avstängning och det betyder allt för Skånela då man tyvärr inte besitter någon jätte kvalité på alla positioner. Skånela har ingen trygghet från sina målvakter heller vilket man lär behöva borta mot de regerade mästarna Sävehof. Målvakten Tobias Olsson har en räddningsprocent på 27% och den andra målvakten Daniel Bergman har 26%, under all kritik om man ska vara lite hård och jag tror aldrig detta kommer hålla mot skyttar som Fredrik Larsson, Kent Robin Tönnesen och Kristian Bliznac.

Jag tror att Skånela kommer orka hålla sig kvar ett tag imorgon och göra cirka 22-25 mål medan jag tror Sävehof gör 35+ mål, för så dåliga är Skånela bakåt och så bra är Sävehof på hemmaplan.

Jag väljer att spela 3/5 units på Över 55.0 @ 1.901 på Pinnacle.

// AndreasB1897

Texten är tagen ifrån: www.bettingsweden.se
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-11, 17:49   #2
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

37-22 FT
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td