Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-28, 13:07   #1
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Skidskytte 28/11, 20km


Återkommer med mina funderingar och tips senare i tråden. Tävlingarna startar 17.30.

Martin Fourcade är iaf inte spelvärt för fem öre, ej heller Emil Hegle Svendsen.

M Fourcade ger runt 3.50 och det är lågt i sig även på en favorit i form och liknande när det gäller skidskytte. Men nu ska vi även lägga till att han försökte sig på (var det 15km) vanlig längdåkning i helgen men gjorde det klart sämre än han hade hoppats på. Svårt att sia ifall formen är lite sämre än vanligt eller om längdåkarna bara är så pass mycket bättre. Det kan även haft med valla och liknande att göra men det är alltså inte spelvärde.

Återkommer med övrigt!
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-28, 13:59   #2
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Andreas Birnbacher - Gjorde en riktigt bra säsong senast och kommer alltid ha möjlighet på pallen så när vi får odds över 15-20 tycker jag helt klart att det är värt en liten peng. Skjuter hela tiden bättre och är riktigt snabb i spåret.

Simon Eder - När oddsen pekar över 100 så kliar det i fingrarna för att spela faktiskt. Men det ska många saker till för att det ska räcka till seger. Startar dock väldigt tråkigt med okända namn omkring sig. Skjuter snabbare än Lucky Luke och träffar relativt hyfsat faktiskt. Gjorde väl ingen glad förra säsongen men med felfritt skytte kan det bli topp fem eller topp tio iaf.

Andrei Makoveev - Förbättrade sitt skytte avsevärt förra säsongen och fart under skidorna finns det så med lite klaff på det hela ska vi väl kunna jobba in en topplacering. Odds närmare 40 går att hitta vilket måste ses som riktigt fint.

Björn Ferry - Killen hade en halvtaskig säsong senast men nu är det fokus på skidskyttet igen och även om det absolut inte är Björns starkaste gren så har han två tredjeplatser över distansen åtminstone. Samtidigt är han en riktigt stabil skytt och gjorde det riktigt bra i mixstafetten i söndags. Han brukar också ha sparat mot slutet och finns det segervittring där så kommer vi få en Ferry likt Wassberg - utan skägget möjligen då... Oddsen runt 30


Vill även lägga in de mer "seriösa" spelen, nämligen H2H som är klart enklare att se ifall man är en vinnande spelare. Vinnarspelen krävs det flera säsonger för att kunna dra några som helst slutsatser för.


Michal Sleingr - Daniel Mesotitsch - MESOTITSCH över 2.00
Andreas Birnbacher - Arnd Peiffer - BIRNBACHER över 1.65
Björn Ferry - Michael Greis - FERRY över 1.60
Benjamin Weger - Alexis Boeuf - BOEUF över 1.80

Mesotitsch anser jag ha en knapp fördel i att bli bäst placerad.
Birnbacher är så mycket bättre att han placerar sig före i två av tre över 20km.
Greis blir bara äldre och knappast bättre medan Björn tutar och kör. Lätt två av tre här också.
Weger är ung och utvecklas mycket men ännu håller jag Boeuf före, speciellt efter söndagens tävlingar. Så över 1.80 vill jag fortfarande ha iaf.

Mina egna spel och var jag lirat kommer upp i mitt sheet. Kolla till vänster strax.

Kommer det fler tankar skriver jag ner dessa senare.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-28, 17:46   #3
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Vinnarspelen räknar jag inte med nu även om det gick åt skogen och Fourcade vann. Bedrövligt skytte totalt i dag av i stort sett samtliga, det var för mycket bommar.

Att två av H2H satt och två missade gör att det blir back i kassan och det jag stör mig mest på är att det hade varit fyra gröna här ifall inte både Birnbacher och Mesotitsch skjuter två bom på sista stående. Bara gråta och ta nya tag, som tur sker det mycket när det gäller skidskytte

Simon Eder fick två bom och hade med största sannolikhet (skrivande stund) varit på pallen vid fullt skytte, dock hade inte segern räckt till, men runt 20 sekunder efter kan jag tänka mig.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td