Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-04-07, 09:25   #1
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 343
Sharp$: 4184
Standard

US Masters


Äntligen dags för årets första major, har tagit det ganska lugnt med golfbettingen under säsongen så här långt. Tog till mars innan jag började följa touren ordentligt även om jag självklart sett en del tidigare under säsongen också. Masters är årets första höjdpunkt och den näst största för mig personligen (nummer ett är US Open). I alla fall så kommer här mina tankar inför den första rundan.

2016-04-07 14:20The MastersHerman vs Bowditch 1 FT 500 1.720


Vi börjar med ett sällsynt maxspel, men jag blev så jävla glad när jag såg att Herman och Bowditch lottades i samma boll. För er som inte följer golf så är Bowditch kanske tourens sämsta spelare under de senaste månaderna, han har 13 raka rundor över par och en av sina 17 senaste under par. Hans styrka normalt sett är längden men han sprider sina drivear över hela banan just nu, tillsammans med hans dåliga temperament gör det honom till en svag golfare för stunden. Detta efter hans fina fjolår som verkligen etablerade honom på touren.
Jim Herman vann sin första PGA-titel i söndags och halkade verkligen in på ett bananskal till årets Masters. Men det här spelet har inte så mycket med honom att göra utan med hans motståndare, jag blir verkligen förvånad om Bowditch skjuter under 80 idag. Herman kommer säkerligen missa cutten men på ren inspiration tror jag att han har goda chanser att göra en helt okej runda idag. Anledningen till att jag blev så glad att de båda lottades mot varandra var helt enkelt för att Herman var en av få som man kunde få ett helt okej odds på mot Bowditch. Maxspel.


2016-04-07 15:59The MastersGrillo vs Cabrera 2 FT 300 2.190


Nästa spel är över hela turneringen och mellan två argentinare. Emiliano Grillo gör sitt första Masters efter att ha vunnit sin första PGA-titel under 2015 (Alla vinnare under det senaste kalenderåret får en plats). Han är förmodligen en bättre golfare än Cabrera sett över ett helt år, men det här är ingen vanlig vecka. 46-årige Cabrera älskar verkligen Masters, eller vad sägs om hans senaste tio resultat T22-Cut-2-T32-7-T18-1-T25-T37-T8. En missad cut på tio år, en seger och ett förlorat playoff. Att Grillo är favorit att sluta före Cabrera i turneringen är helt fel enligt mig, spelas med 3/5 units.


2016-04-07 19:28The MastersWalker vs Lahiri 2 FT 250 2.350


Vi tar en till motivering, ett spel på dagens första runda. Jimmy Walker är en otroligt stabil och jämn spelare som slog igenom sent. Från att vara en okej tourspelare blev han 2014 en världsspelare med flera segrar och en plats i Ryder Cup-laget. Han har fortsatt att vara stabil efter det och brukar främst vara bra tidigt på säsongen. Hans två Masters har slutat med T8-T38 vilket är bra.
Lahiri är Indiens nya stjärna och gjorde sin Mastersdebut ifjol med en klarad cut och en delad 49:e plats som följd. Han gjorde ett bra år i majors och avslutade med en delad femteplats i PGA-mästerskapet. Lahiri har visat sig ha bra nerver i stora tävlingar och lär bara växa med åren, dessutom är han som bäst under första varvet, hans säsong har så här långt förstörts av hans svag andrarundor. Att Walker är favorit är helt rätt, men 2.35 är 15 punkter för högt, allt över 2.20 är spelvärt enligt mig. 2,5/5 units.

2016-04-07 18:33The MastersKnox vs Lee 1 FT 250 1.980


2016-04-07 14:00The MastersZ.Johnson vs Reed 1 FT 250 1.980


2016-04-07 14:00The MastersJordan Spieth V FT 150 10.840


Tre spel till utan motivering, 72 betyder att det är för hela tävlingen. Samtliga spel från pinnen utom Herman som är från Betstars.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+100)
pittaluga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-07, 09:34   #2
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Var hittar du maxspelet då?
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-07, 10:58   #3
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 343
Sharp$: 4184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Var hittar du maxspelet då?
Står längst ner, Betstars
pittaluga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-07, 11:00   #4
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Oj sorry, läste fel. Betstars är pokerstars betting eller?
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-07, 11:20   #5
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 343
Sharp$: 4184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Oj sorry, läste fel. Betstars är pokerstars betting eller?
Exakt!
pittaluga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-07, 21:14   #6
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 343
Sharp$: 4184
Standard

Maxspelet sitter utan problem, Bowditch sköt iofs under 80 men hans 79 slag var fyra sämre än Hermans 75.

Knox har en dålig dag och lär torska sin H2H mot Lee. Lahiri ligger två efter Walker halvvägs in men spelar helt okej.
pittaluga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-08, 09:34   #7
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 343
Sharp$: 4184
Standard

1/3 på rundspelen då endast maxspelet satt. Knox spelade riktigt dåligt och avslutade med en trippelbogey på 18:e, men det hade marginell betydelse då Lee gjorde sin bästa runda på månader och ligger delad tvåa på -4.
Lahiri hade chansen länge mot Walker men en trippelbogey på 16:e (par 3) förstörde hans runda.

Spelen för hela tävlingen började helt okej. Zach Johnson gick runt på par samtidigt som Reed sköt fyra över par, Zach hade bud på bättre men gjorde en ganska svag sistania.
Cabrera ligger två efter Grillo, såg inte mycket av någon av dem men Cabrera lyckades göra en kvadrupel på den ganska enkla hål 15 så utöver det verkar han ha spelat bra.
Vinnarspelet på Spieth kunde inte ha fått en bättre start, två slags ledning efter sex birdies och inte en enda bogey. Blir en spännande helg. Återkommer om jag hittar något för andra rundan
pittaluga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-08, 13:01   #8
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Cabreras Q-boogie var näst Els 7-putt på 1:a märkligaste hålet för dagen. Cabrera slog utslaget i vattnet och fick spela sitt 3:e från dam-tee. Där lyckas han duffa inspelet och hamnar i vattnet på nästan exakt samma ställe. Ny boll och hamnar på green men missar putten...

Om Walker kan sägas att hade han satt några puttar så hade han nog varit i ledning nästan. Fantastiska inspel hela dagen och han vann ju Par-3 tävlingen dagen innan på osannolika 19 slag så killen har grym bollträff för dagen...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-11, 10:15   #9
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 343
Sharp$: 4184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pittaluga Visa inlägg
Äntligen dags för årets första major, har tagit det ganska lugnt med golfbettingen under säsongen så här långt. Tog till mars innan jag började följa touren ordentligt även om jag självklart sett en del tidigare under säsongen också. Masters är årets första höjdpunkt och den näst största för mig personligen (nummer ett är US Open). I alla fall så kommer här mina tankar inför den första rundan.

2016-04-07 14:20The MastersHerman vs Bowditch 1 FT 500 1.720


Vi börjar med ett sällsynt maxspel, men jag blev så jävla glad när jag såg att Herman och Bowditch lottades i samma boll. För er som inte följer golf så är Bowditch kanske tourens sämsta spelare under de senaste månaderna, han har 13 raka rundor över par och en av sina 17 senaste under par. Hans styrka normalt sett är längden men han sprider sina drivear över hela banan just nu, tillsammans med hans dåliga temperament gör det honom till en svag golfare för stunden. Detta efter hans fina fjolår som verkligen etablerade honom på touren.
Jim Herman vann sin första PGA-titel i söndags och halkade verkligen in på ett bananskal till årets Masters. Men det här spelet har inte så mycket med honom att göra utan med hans motståndare, jag blir verkligen förvånad om Bowditch skjuter under 80 idag. Herman kommer säkerligen missa cutten men på ren inspiration tror jag att han har goda chanser att göra en helt okej runda idag. Anledningen till att jag blev så glad att de båda lottades mot varandra var helt enkelt för att Herman var en av få som man kunde få ett helt okej odds på mot Bowditch. Maxspel.


2016-04-07 15:59The MastersGrillo vs Cabrera 2 FT 300 2.190


Nästa spel är över hela turneringen och mellan två argentinare. Emiliano Grillo gör sitt första Masters efter att ha vunnit sin första PGA-titel under 2015 (Alla vinnare under det senaste kalenderåret får en plats). Han är förmodligen en bättre golfare än Cabrera sett över ett helt år, men det här är ingen vanlig vecka. 46-årige Cabrera älskar verkligen Masters, eller vad sägs om hans senaste tio resultat T22-Cut-2-T32-7-T18-1-T25-T37-T8. En missad cut på tio år, en seger och ett förlorat playoff. Att Grillo är favorit att sluta före Cabrera i turneringen är helt fel enligt mig, spelas med 3/5 units.


2016-04-07 19:28The MastersWalker vs Lahiri 2 FT 250 2.350


Vi tar en till motivering, ett spel på dagens första runda. Jimmy Walker är en otroligt stabil och jämn spelare som slog igenom sent. Från att vara en okej tourspelare blev han 2014 en världsspelare med flera segrar och en plats i Ryder Cup-laget. Han har fortsatt att vara stabil efter det och brukar främst vara bra tidigt på säsongen. Hans två Masters har slutat med T8-T38 vilket är bra.
Lahiri är Indiens nya stjärna och gjorde sin Mastersdebut ifjol med en klarad cut och en delad 49:e plats som följd. Han gjorde ett bra år i majors och avslutade med en delad femteplats i PGA-mästerskapet. Lahiri har visat sig ha bra nerver i stora tävlingar och lär bara växa med åren, dessutom är han som bäst under första varvet, hans säsong har så här långt förstörts av hans svag andrarundor. Att Walker är favorit är helt rätt, men 2.35 är 15 punkter för högt, allt över 2.20 är spelvärt enligt mig. 2,5/5 units.

2016-04-07 18:33The MastersKnox vs Lee 1 FT 250 1.980


2016-04-07 14:00The MastersZ.Johnson vs Reed 1 FT 250 1.980


2016-04-07 14:00The MastersJordan Spieth V FT 150 10.840


Tre spel till utan motivering, 72 betyder att det är för hela tävlingen. Samtliga spel från pinnen utom Herman som är från Betstars.

Får väl göra en oerhört tung sammanfattning här. Amen Corner beseglade både mitt och Jordan Spieths öde den här söndagen. För er som mot förmodan missat det så hade Spieth fem slags ledning efter halva sista varvet, en ledning som halvtimmen senare var utbytt till fyra slag bakom efter en kvadrupel på 12:an samtidigt som Willett spelade oerhört bra.

Cabrera hade sex slag upp på Grillo med åtta hål kvar men slutade två efter, helt otroligt. Värst av allt är att Cabrera spelade hål 15, som är en ganska beskedlig par-5, åtta över par under veckan. Måste vara ett av de sämsta resultaten någonsin på det hålet sett över en Masters.

Zach Johnson tappade allt under andra varvet och missade cutten, han fick bland annat plikta för att ha grundat klubban i ett vattenhinder.

Surt sa räven men så här är det med golfbetting, hoppas ha några ideer till helgens tävling senare under veckan
pittaluga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td