Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-08-20, 07:46   #1
 
Reg.datum: aug 2017
Inlägg: 178
Sharp$: 912
Standard

Val 2018


Tänkte höra om någon gett sig in på att spela på valet ännu? Finns en del intressanta spel. SD är nu kanska stora favoriter att bli största parti, vilket iaf är intressant mtp valundersökning (gick tidigare att spela som näst största).

KD över/under 4% är ocskå ganska intressant, nordic bet hade 2.2 att paritet klarar sig kvar.

Någon som har några bra spel?
magfa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 14:47   #2
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 142
Sharp$: 2281
Standard

SD känns ovärt till dessa odds. De har ju ett utbrytarparti, AFS, till största delen gamla ungdomsförbundet. Det finns risk för läckage av massinvandringskritiska röster till både dem och MED. Med nya prognosen på ytterligare 303 000 utlänningar de närmsta åren kan de ändå lyckas då de attraherar fler svenskar.

Letar också efter intressanta odds men mycket kan hända sista intensiva veckorna. S kommer garanterat göra ett katastrofval, kanske finns något spelvärt där? Som anekdot har jag personligen träffat massor av gamla sossar som säger att de tänker byta parti ffg.

Senast redigerad av Executive den 2018-08-20 klockan 14:59. Anledning: Tilläggsinfo
Executive är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 15:35   #3
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

SD är ju inte spelvärda längre utan det är väl snarare dubbla pengarna på S som skulle vara det intressanta. Men det känns dock som väldigt mycket 50/50 om ens det. Ingen självklarhet att SD blir störst även om jag tror det - trots att de i de flesta opinionsundersökningar ligger några procentenheter efter. Men det brukar visa fel, såg vi på Brexit och Trump etc. Tycker det är för stora spelavdrag där för att verkligen hitta intressanta saker. Men det mesta som är osäkert och man får över 2.00 borde väl spelas. KD bör inte klara sig men får de flera undersökningar nu på 3.5 och över så kommer de få stödröster. Visar några så lågt som 3.0 åker de ur - vilket jag tror de gör också men 1.50 i odds känns för lågt där.

M+S+SD att regera har jag inte hittat odds på men det vore kul om man kunde få högt nog. Osannolikt as hell men Sverige skulle kunna regeras sjukt starkt om de satte sig ner och tog ansvar! Inte för att politiker vill det, det snackas ju mest ansvar hit och dit men det hår inte till gambling så det låter jag vara
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 15:37   #4
 
Reg.datum: aug 2017
Inlägg: 178
Sharp$: 912
Standard

Håller med, stort värde på SD tidigare, men helt borta nu.
KD spelet känns dock guld, såg dock att oddsen redan slashats, nu ger det bara 1.8.
Hade inte kollat så mycket tidigare, men kan nog dyka upp mer av värde.
magfa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 15:43   #5
 
Reg.datum: aug 2017
Inlägg: 178
Sharp$: 912
Standard

KD ligger på 3.9, borde vara bra över 50-50 med stödröster:
https://val.digital/
magfa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 15:48   #6
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av magfa Visa inlägg
KD ligger på 3.9, borde vara bra över 50-50 med stödröster:
https://val.digital/
Tror de 3.9 är med stödröster redan och frågan är om de kan få än fler faktiskt... de stod i 2.6% för inte så länge sen!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 15:54   #7
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3837
Standard

Vilka kommer bilda regeringen efter valet eller blir det omval? Som jag ser ingen kan få eget majoriteten. Om inte SD och m bildar regeringen eller sossarna med vänster och L och kanske C
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 16:01   #8
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
Vilka kommer bilda regeringen efter valet eller blir det omval? Som jag ser ingen kan få eget majoriteten. Om inte SD och m bildar regeringen eller sossarna med vänster och L och kanske C
Finns väl risk att M och S bildar regering med stöd. Men då kommer det brinna i huvudet på folk och SD hamnar på 35% nästa val skulle jag gissa! Känns inte som folk glömmer lika enkelt nu längre även om de flesta ändå verkar sitta fromma som lamm fram TV och nicka när det lovas trots massa svek

Vågar Kristersson och Lövén spela spelet är ju frågan? Om inte de två bildar en regering så ser jag inte hur det inte ska bli omval. Snackar ingen med SD lär de fälla allt som går att fälla - såvida inte förslagen som presenteras är väldigt SD-vänliga.

Sällan det blir nyval dock!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Executive (+5)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 16:18   #9
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 142
Sharp$: 2281
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Finns väl risk att M och S bildar regering med stöd. Men då kommer det brinna i huvudet på folk och SD hamnar på 35% nästa val skulle jag gissa! Känns inte som folk glömmer lika enkelt nu längre även om de flesta ändå verkar sitta fromma som lamm fram TV och nicka när det lovas trots massa svek

Vågar Kristersson och Lövén spela spelet är ju frågan? Om inte de två bildar en regering så ser jag inte hur det inte ska bli omval. Snackar ingen med SD lär de fälla allt som går att fälla - såvida inte förslagen som presenteras är väldigt SD-vänliga.

Sällan det blir nyval dock!
Om någon hittar bra odds på M+S regering är det intressant faktiskt. Svårt att få till ett annat stabilt alternativ utan ett SD på troligen+20%. Moderaterna har ju i praktiken redan varit ett stödparti i fyra år så med någon ministerpost säljer de sig säkert igen!
Executive är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 16:26   #10
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Executive Visa inlägg
Om någon hittar bra odds på M+S regering är det intressant faktiskt. Svårt att få till ett annat stabilt alternativ utan ett SD på troligen+20%. Moderaterna har ju i praktiken redan varit ett stödparti i fyra år så med någon ministerpost säljer de sig säkert igen!
8.00 i odds hos Unibet får du ju! Känns dock inte så spännande att spela till då det är kaos utöver det vanliga
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 17:07   #11
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

S att få flest röster fanns igår till 2.10, idag till 1.85. Tycker det är ett riktigt bra odds. Tror att SD läcker en del till AFS, samtidigt som S antagligen blivit någon enstaka procent större än SD även om AFS-läckaget aldrig skett.

S 24.6 %, SD 22.7 % - rimligt?
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 17:45   #12
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
S att få flest röster fanns igår till 2.10, idag till 1.85. Tycker det är ett riktigt bra odds. Tror att SD läcker en del till AFS, samtidigt som S antagligen blivit någon enstaka procent större än SD även om AFS-läckaget aldrig skett.

S 24.6 %, SD 22.7 % - rimligt?
V: 10.3%
S: 21.9%
Mp: 4.7%
C: 10.4%
L: 5.1%
M: 19.2%
KD: 3.6%
SD: 22.5%
Övr: 2.3%


Jag kontrar!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 19:35   #13
 
Reg.datum: aug 2017
Inlägg: 178
Sharp$: 912
Standard

S finns fortfarande till 2.1 som störst, iaf klart mer intressant än SD till 1.7. Hur stort mörkertal är det i opinonsundersökningarna, dock många procent skillnad i nuläget...
magfa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-29, 08:27   #14
 
Reg.datum: aug 2017
Inlägg: 178
Sharp$: 912
Standard

Bra utveckling på spelen, än så länge iaf! Någon med nya upplägg? Lite svårt att se riktigt bra spel nu, C under 9 till dubbla pengen känns dock spelvärt. Kanske även värt en liten chanspeng på 5 ggr att det blir majoritetsregering, men långsökt?
magfa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-09, 15:02   #15
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 563
Standard

Satsat en duktig slant på S som största parti till 1,48 (Coolbet) och inget nytt parti i in i riksdagen till 1,16 (Betsson). SD under 23,5% hos Betsson till 1,80 fick också en slant. Lite extra spänning inför valvakan.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td