Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-08-31, 04:27   #1
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 130
Sharp$: 848

Tolstoj lirar!
Stats: 5 - 7 - 1
ROI: 85.02%
Vinstprocent: 41.67%

Standard

2011-08-31 Juan Jose Cobo - Fredrik Kessiakoff (Cykel-Vueltan)



Datum: 2011-08-31
Tid: 13:10
Sport: Cykel
Land: Spanien
Liga: Cykel-Vueltan
Match: Juan Jose Cobo - Fredrik Kessiakoff
Period: ft

Spel: Fredrik Kessiakoff
Insats: 10.00
Odds: 2.400
Bolag:

Motivering:
God morgon säger jag då, jobbet kallar, tyvärr är man ingen professionell gambler: ).

Cykel här, lite udda kanske. En sport som jag gärna följer dock. La Vuelta a Espana som gäller, dvs Spanien runt.

Ett head to head spel där två cyklister ställs mot varandra och där den som är först i mål vinner under dagens etapp. Svensken Kessiakoff
som är mitt spel ställs mot spanjoren Cobo i BWIN:s utbud. Kessiakoff är femma i sammandraget 34 sekunder efter och Cobo är åtta 1.47 efter,
det efter dryga 8 dagars tävlan.

Detta "möte" sker under etapp 11, en väldigt tuff etapp, kanske en av de jobbigaste under årets upplaga. Där avslutningen
är mördande med en ruggigt brant och långt bergsavslutning.

Ska ta det ganska kort; Varför Kessiakoff slår Cobo?

1. Kess känns så fruktansvärt underskattad enligt mig (därav oddset). Han har nått den här femteplatsen hittills genom att köra så
"ekonomiskt" som möjligt. Dvs han har försökt spara krafter hela tiden och inte gjort något offensivt ryck eller tagit förhastade beslut.
Han har faktiskt cyklat runt och hållit igen och han är ändå med i den absoluta toppen. Det säger en hel del om vart han står formmässigt.

2. En brant avslutning väntar under den sista delen av etappen, något som passar Kess som handen i handsken.
Han är fd mountainbikeåkare och älskar sådana här avslutningar.

3. Jämfört med Cobo så har Kess under de senaste tuffa etapperna alltid slutat före spanjoren. Vid de andra gångerna då
avslutningen varit uppför så har Kess passerat mållinjen före Cobo, under samtliga skeden. Under tempoetappen så var
han även före Cobo, trots att han "höll igen".

Kess är i fantastisk form, han har mycket krafter kvar, vilket han själv och hans team påpekar. Avslutningen passar honom perfekt också. Trenden där Cobo tappar och Kess imponerar tror jag håller i sig, vilket de brukar göra förvånansvärt ofta i Cykel. Jag har väldigt svårt att se Cobo gå i mål före Kess, i så fall så ska Kess punktera eller vurpa på slutet.

Avslutar med ett citat som säger en hel del, Astanas (Kess lag) team manager pratar om svensken Kessiakoff:

The team manager Giuseppe Martinelli exclaims right after the race "He wasn’t even riding full speed!
He could have gone faster, but preferred to economize strenght. At the end of the race he was not even out of breath,
he really is in a remarkable form! "

Oddset finnns på BWIN. Etappen kan följas på Eurosport från 16:00 tror jag. Tungt spel från min sida iaf!

Ogiltigt spel-ID: 488606

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boone (+5), velpelle (+1)

Senast redigerad av Tolstoj den 2011-08-31 klockan 04:29.
Tolstoj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 06:19   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 123
Sharp$: 2840


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vliket bolag är spelet lagt?
skarabe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 07:54   #3
 
Thuernmans avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 1306
Standard

Skarabe:
Citat:
Svensken Kessiakoff som är mitt spel ställs mot spanjoren Cobo i BWIN:s utbud.
Citat:
Oddset finnns på BWIN. Etappen kan följas på Eurosport från 16:00 tror jag.
Bra rek.
Thuernman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 12:28   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fortsätter du reka som du gör är du proffs snart!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 15:56   #5
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

ah, roligt med en cykel-rekare. Sitter med Kessiakoff chanspeng på 300ggr

Lite fundersam, har du funderat ngt över att det är etappen efter en vilodag? brukar påverka åkarna ganska rejält åt olika håll, hur har cobo och kessiakoff fungerat tidigare dagen efter vila?

Självklart hoppas vi på svensken, otroligt roligt att ha en svensk i dessa sammanhang!
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td