Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-24, 23:36   #1
 
fuzzy_s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 583
Sharp$: 888
Standard

ESWC 2011


Imorgon är det finaldag i ESWCs DOTA 2 turnering och jag tänkte att folk kanske hade lite tankar osv eftersom det verkar vara en del på forumet som faktiskt är intresserade av esport.

Semifinalerna har utsatt start tid 09:30 CET och ser ut som följande:

Semifinal 1: monkey - NAVI
Semifinal 2: 4GL - EHOME

Jag har följt de flesta matcherna och monkey imponerade verkligen i gruppspelet, dem gick vidare obesegrade och visade upp en hel del riktigt bra aggressivt teamplay, har även följt monkey en del innan turneringen och dem har praccat ganska mycket och haft focus på dota2 och dem har verkligen gått bra sen linklink och calculus kom in i laget. NAVI däremot hade lite problem i sin grupp, tog sig vidare som tvåa och dem har verkligen inte gått att känna igen sen the international och sen artstyle (deras kapten som anses vara nyckeln till deras framgång) lämnade laget, dem andra lagen verkar ha hittat bra counters till den aggressiva spelstilen som dem var så framgångsrika med.
Av det jag har sett skulle alltså jag sätta monkey som knappa favoriter och när pinnacle erbjuder 2.4 på monkey så ser jag stort värde.
monkey @ 2.4 5u

4GL tog ganska otippat (på förhand) hem segern i sin grupp obesegrade med väldigt övertygande spel. Ett hyfsat okänt lag som inte har varit ute på så många stor turneringar men som efter gruppspelet har sagt att dem har laddat inför den här turneringen i en månads tid och praccat stenhårt med fullt focus på dota2. Precis motsatsen till vad deras motståndare EHOME har gjort som tog sig vidare som tvåa i gruppen efter att ha besegrat M5 i sista matchen och gick tack vare det vidare pga fördel i inbördesmöte. Dem har inte imponerat och har ska endast ha förberett sig den sista veckan inför turneringen, deras focus ligger fortfarande på dota 1 eftersom majoriteten av den asiatiska scenen fortfarande håller sig kvar där pga att de flesta turneringarna där borta fortfarande spelas i dota1.
Här ser jag klar fördel för 4GL som har visat att dem har spelat in sig mycket bättre i dota2 jämfört med EHOME.
4GL @ 1.758 3u

(väldigt trött så orkar inte korrektur läsa, be aware)

Tankar? Idéer? Synpunkter?
__________________
"Cruisin' down the street in my 6-fo', Jockin' the bitches, slappin' the hoe's "
fuzzy_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 02:46   #2
 
kruks avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 87
Sharp$: 978

kruk2011
Stats: 34 - 22 - 0
ROI: 117.08%
Vinstprocent: 60.71%

Standard

Du täcker ju allt . Vad ska vi skriva? Men som jag skrev i irc-kanalen håller jag med om att det ligger ett visst värde i monkeys. Den linan bör vara satt vid ungefär 50/50. Navi går aldrig att räkna bort helt. 4GL har jag mindre koll på, men som du säger ligger fokuset hos EHOME på hemmamarknaden med dota1. EHOME är ju fortfarande ett stronkkk team (man kan aldrig räkna ut kineser ), 4GL är halvt otippade och därför tycker jag inte att oddset lockar mig till ett pengaspel.
kruk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 10:08   #3
 
fuzzy_s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 583
Sharp$: 888
Standard

0-2 -8u, rktigt jävla illa. Kan inte säga något om 4GL matchen för den såg jag inte, men monkey hade matchen i sina egna händer och gav i princip bort den, dem var uppe i 10-1 tidigt men valde att inte att pusha tidigt utan istället fortsätta farma vilket var jävligt korkat mot en xbost på void och med en furion i andra laget, dem förlorade sen dem avgörande teamfighterna där enigmas blackholes var totalt avgörande. Kan inte se något annat än att NAVI vinner hela skiten nu....

EDIT: navi @ 1.49 5u, navi -1.5 @ 2.4 2u
__________________
"Cruisin' down the street in my 6-fo', Jockin' the bitches, slappin' the hoe's "

Senast redigerad av fuzzy_ den 2011-10-25 klockan 10:20.
fuzzy_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 12:39   #4
 
fuzzy_s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 583
Sharp$: 888
Standard

2-0 +5.5u, totalt -2.5u då i turneringen, tycker ändå att spelen var bra. Så navi slog ehome otroligt enkelt med 2-0 i finalen, fattar verkligen inte hur ehome kunde vinna mot 4gl, ska bli kul att se reprisen där för det dem visade upp i finalen kunde lika gärna varit ett random public lag, totalt ut pickade och spelade. Imorgon ska en ny dota2 turnering tillkännages för ett större lan event, håller tummarna på att det blir DH, hoppas pinnacle fortsätter med odds på dota2 också.
__________________
"Cruisin' down the street in my 6-fo', Jockin' the bitches, slappin' the hoe's "
fuzzy_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td