Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


 
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-07-14, 09:23   #1
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 0
Sharp$: 0
Standard

Bokföra


Skulle behöva lite råd, har tänkt börja bokföra själv och har då kikat på olika bokföringsprogram. E-bokföring är det som jag fastnat mest för och är då lite inne på **** program för småföretagare, (driver ett mindre företag utan anställda). Vad säger ni? Någon som har erfarenheter av deras program? Andra förslag är även välkomna!

Tack på förhand!

Senast redigerad av Qirren den 2010-07-15 klockan 20:41.
Carr är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-07-14, 09:49   #2
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Ska du syssla med E-bokföring är det bäst att använda din banks onlinesystem ifall de har ett.
Själv föredrar jag att ha allt offline och inget hos någon leverantör då det känns säkrast så. Dessutom så vill man kanske komma åt saker och ting offline, då internet kan ligga nere ibland etc. Vet dock inte om du har offlinemöjligheter med Speedledger.

Personligen använder jag Hogia och har gjort det länge är antagligen därför. Finns säkert bättre program men det jag gillar med Hogia är att det är simpelt men samtidigt kraftfullt. Dessutom uppdateras den fortfarande och även om de uppdaterar den så förstår man sig på de nya enkelt.

Jag är emot outsourcing och hur banker och företag försöker få ens egna bokföring att ligga på deras servrar. Dessutom vet man inte hur det blir i framtiden. Kan polisen komma åt papper enkelt? Hur säkra är dom? Vad händer om deras centralservrar ligger nere? etc etc. Bäst att ha allt hos sig själv anser jag.

Företagare har en tendens att krångla till mycket och investera/satsa på saker som egentligen inte behövs. Keep it simple
KP är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-07-14, 10:04   #3
 
pecke01s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: St. Barts
Inlägg: 180
Sharp$: 60

Pecke01
Stats: 92 - 80 - 7
ROI: 104.81%
Vinstprocent: 53.00%

Standard



Oj nu kom datanörden i mig fram.

KP: Inlägg: 1 337!!
pecke01 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-07-14, 10:16   #4
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

nu är jag lite cynisk, men känns lite spam det här.. någon har googlat bokföring och hittat detta forum på grund av att det "bokförs" spel här, skapar ett konto och som första inlägg skriver om och länkar till en onlinetjänst för bokföring..

hade någon som varit här lite, hade lite inlägg osv, skrivit ett sådant inlägg hade jag inte ens höjt på ögonbrynen.. men vem ställer den frågan som första fråga i ett forum om spel?

låter som ett dåligt försök till SEO missbruk.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-07-15, 15:29   #5
LTG
 
LTGs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 49
Sharp$: 285
Standard

Jag håller med dgothe här. Spam. Varför skulle han annars bemödat sig med att skriva in alla extra, beskrivande, ord i länken istället för att bara länka till sidan direkt?
LTG är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-07-15, 17:20   #6
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

lol. 100% spam. Låst.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng
 



td