Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


 
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-17, 10:05   #1
 
RizZlas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Ume
Inlägg: 850
Sharp$: 718


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Smile

17/1 15:00-19:00 La Liga & Serie A


Idag blir det flera bets än tidigare.

Först matchen vi sätter tänderna i är:

Serie A: 15:00 Atalanta - Lazio

Formen på dessa 2 lag är som natt och dag. Lazio har fått fart på maskineriet och har spelat mycket bra fotboll de senaste matcherna vilket också har resulterat i fina resultat. I veckan hemmaslog dem Palermo i Coppa Italia med 2-0, dessförinnan i Serie A så kryssade man borta mot Udinese och hemmaslog Livorno med 4-1. Undertecknad har sett deras 3 senaste matcher och dem har verkligen fått igång spelet. Annat är det med Bergamolaget Atalanta. Dem har endast en seger på de senaste 9 matcherna och den kom mot bottenkollegan Siena. Här har vi ett lag utan något ljus i tunneln för tillfället och ett lag som tuffar på uppåt. Atalantas trupp är i stort sett ordinare medans Lazio saknar ett par pjäser. Kolarov är avstängd. Matuzalem och Foggia är skadade.

Atalanta: Consigli, Talamonti, Capelli, Bellini, Madonna, Acquafresca, Tiboni, Peluso, De Ascentis, Guarente, Caserta, Chevanton, Valdes, Radovanovic, Padoin, Pellegrino, Coppola, Ceravolo, Doni, Bianco, Ferreira Pinto e Tiribocchi.

Lazio: Muslera, Berni; Scaloni, Siviglia, Radu, Stendardo, Diakitè, Lichtsteiner; Dabo, Brocchi, Baronio, Mauri, Firmani; Del Nero, Rocchi, Inzaghi, Floccari, Zarate, Makinwa

15 Lazio 9 1 5 3 5 08 08
(Lazio borta denna säsong)
19 Atala 9 1 3 5 8 14 06 (Atalanta hemma denna säsong)

(Position i ligan, Lagnamn, matcher spelade, vinster, kryss , förluster, gjorda mål, insläppta mål, poäng hemma/borta)

Jag tycker mig ha hittat ett riktigt fint spel här. Ett ordinare Lazio i god form mot ett bedrövligt Atalanta för dagen, får minst kryss här, men jag tror på vinst. X2 ger runt 1,50, Vinst runt 2,95 och det bästa spelet enligt mig DnB på Lazio till 2,04(Betfair).

DnB Lazio till oddset 2,04 på Betfair.

Serie A: 15:00 Fiorentina - Bologna

Jag har sett Fiorentinas 2 senaste matcher i ligan. 2-1 vinsten mot Bari som borde ha varit ett par nummer större sett till antal klara målchanser och bollinnehav. Matchen dessförinnan slogs Chievo tillbaka med imponerande 5-1 på bortaplan. Dem ställs idag mot Bologna, som kommer ifrån 3 raka förluster i ligan mot Cagliari, Parma och Catania. Bolognas bortaspel är inget att hänga i julgranen vilket siffrorna visar: 9 0 3 6 5 13 3. 3 poäng och 5 mål på 9 matcher skrämmer inget lag, speciellt inte Fiorentina som har en riktigt stark trupp och en uppåtgående form. Fiorentinas hemmafacit: 9 6 1 2 13 6 19 är bland de bättre i ligan och när dem verkar ha fått fart på målskyttet så blir nog stackars Bologna en munsbit för Mutu & c/o. Frey har även imponerat i målet de senaste matcherna för Viola.

Fiorentina kommer med följande trupp: Avramov, Babacar, Carraro, Comotto, De Silvestri, Felipe, Frey, Gamberini, Gilardino, Gobbi, Jorgensen, Kroldrup, Marchionni, Montolivo, Mutu, Natali, Pasqual, Santana, Vargas.

Ej tillgängliga: Zanetti & Jovetic

Bologna tar med följande spelare till Florens: Colombo, Spitoni, Viviano, Britos, Lanna, Moras, Portanova, Raggi, Zenoni, Bombardini, Buscè, Casarini, Guana, Mingazzini, Mudingayi, Valiani, Adailton, Di Vaio, Gimenez, Zalayeta.

Ettan kan spelas till 1,50.


Serie A: 15:00 AC Milan - Siena

Botten mot Toppen. Solklar 1a tänker ni? Jovisst känns det så, men jag rör inte ett odds på ca 1,28 på Milan hemma mot oberäkenliga Siena. ELLER så kan man göra en Glenn Strömberg i gårdagens "Dagens bästa spel" i Aftonbladet och häva ur sig föjande: ”Jag gillar oddset – på Tottenham” Vad är det som är som är så bra med ett odds på 1,26 på ett lag som tidigare denna säsong har spelat sin sämsta fotboll på White Hart Lane mot dem övriga bottenlagen i Premier League? Går det någonsin att GILLA ett odds på 1,26 Serie A, La Liga eller Premier League?

Däremot hittar jag ett värde i Över 2,5 mål. Jag har hittat lite intressant fakta om detta förutom att båda lagen har varit målglada i deras senaste matcher i Serie A.

2009-09-13 Siena - AS Roma 1-2
2009-08-30 Cagliari - Siena 1-3
2009-08-22 Siena - AC Milan 1-2
2009-09-27 Napoli - Siena 2-1
2009-10-25 Siena - Juventus 0-1
2010-01-06 Siena - Fiorentina 1-5
2010-01-09 Inter - Siena 4-3

Vad som går att utläsa, är att under första halvan av säsongen 09/10 så har Siena fått hål på samtliga lag i Top 7 förutom Juventus, men då ska vi samtidigt ha denna statistik över Sienas målproduktion denna säsong:

Siena Hemma
Clean Sheets 2
Frekvens gjorda mål Var 100 Min
Frekvens insläppta mål Var 56 Min

Siena Borta
Clean Sheets 0
Frekvens gjorda mål Var 67 Min
Frekvens insläppta mål Var 38 Min

Siena har aldrig hållit nollan på bortaplan och att dem ska göra det mot ett AC Milan som på deras sju senaste matcher i Serie A har snittet 3 gjorda mål per match känns som en utopi.

Med denna fina statistik och tankebana så lutar det ju både mot att Siena trycker in 1 mål och att Milan gör 3, eller så räcker det med att Milan gör 3-0 eller att Milan bara mäktar med 2 medans Siena gör 1.

Dagens bästa spel: Glasklart överspel 2,5 mål till 1,75.


La Liga: 17:00 Racing Santander - Valladolid

Även här ett lag, Racing Santander, som är på stark framåtmarsch efter att ha börjat säsongen bedrövligt. Deras senaste 5 matcher innehåller 4 segrar och en förlust, varav 2 imponerad vinster, 2-1 borta mot Valencia i senaste omgången och normalt hemmastarka Espanyol slogs tillbaka med hela 4-0 på bortplan.

2010-01-09 Sevilla - Racing Santander 1-2
2010-01-03 Racing Santander - Tenerife 2-0
2009-12-20 Villarreal - Racing Santander 2-0
2009-12-13 Racing Santander - Xerez 3-2
2009-12-06 Espanyol - Racing Santander 0-4

Valladolid blev totalt utspelat på hemmaplan i förra omgången mot Atletico Madrid och fick lämna planen med hela 4-0 i baken. Dessförinnan fick dem se sig besegrade av Getafe med 1-0 på bortaplan. 1-1 borta mot Sevilla för 5 omgångar kan se bra ut, men dem hade väldigt mycket tur plus att Sevilla var inne i något av en formsvacka och spelade inte alls på topp.

2010-01-09 Valladolid - Atlético Madrid 0-4
2010-01-03 Getafe - Valladolid 1-0
2009-12-20 Valladolid - Sporting Gijón 2-1
2009-12-13 Valladolid - Málaga 1-1
2009-12-05 Sevilla - Valladolid 1-1

De senaste 2 säsongernas möten innehåller idel Racingsegrar.

Primera Division 2008/2009
2009-05-17 17:00 Racing Santander - Valladolid 3-2
2009-01-04 17:00 Valladolid - Racing Santander 0-1

Primera Division 2007/2008
2008-03-02 17:00 Valladolid - Racing Santander 0-1
2007-10-07 21:00 Racing Santander - Valladolid 2-0

Racings trupp innehåller inga tunga skador och man kan enligt mig, ställa det bästa laget på banan ikväll i denna viktiga match i bottenstriden. Valladolid däremot har några tunga avbräck. Inlånade mittfältaren Pelé och deras bästa mittback Nivaldo är avstängda. Gästerna har sina två betydande avstängningar att brottas med. Dessutom är den ordinarie mittfältaren Alvaro Rubio skadad och kommer inte att spela. De kan även behöver ställa över annan given pjäs på mitten, Canobbio Nestro som inte har tränat på sistonde pga personliga skäl. Saknas samtliga 4 så ser det ju inte precis ljusare ut för Valladolid.

Som Mister Ulrik Sandebäck på Aftonblaskan skulle ha uttryckt sig: "1,99 på Racing känns som ett sunt spel" :grin:

La Liga: 17:00 Almeria - Tenerife

Detta är ett spel jag kommer att spela lite mindre på, men ändå tycker jag det är värt ett par units. Almeria imponerade på mig senast mot Villareal och dem kunde mycket väl ha utgått med segern mot ett för dagen tamt Villareal. Varken Tenerife eller Almeria är några målglada lag. Almeria har mäktat med att peta in 8 bollar i motståndarens mål på hemmaplan medans tenerife har mäktat med 5 på bortaplan. Tenerife har ett bedrövligt bortafacit, det sämsta i ligan, med 0 vinster, 1 lika och 7 förluster.

2010-01-09 Villarreal - Almería 1-1
2010-01-03 Almería - Xerez 1-0
2009-12-20 Espanyol - Almería 2-0
2009-12-13 Almería - Deportivo La Coruña 1-1
2009-12-05 Real Madrid - Almería 4-2

2010-01-10 Tenerife - FC Barcelona 0-5
2010-01-03 Racing Santander - Tenerife 2-0
2009-12-20 Tenerife - Atlético Madrid 1-1
2009-12-13 Getafe - Tenerife 2-1
2009-12-06 Tenerife - Sporting Gijón 2-1

Tenerife är klart bättre ute på ön än på fastlandet. Almeria är lite på uppgång tror jag. De har säkert fått lite självförtroende efter förra matchen mot Villareal och kan säkert ta med en hel del positiv energi till detta möte. Även denna matchen är ett viktigt möte i bottenstriden där jag tror Almeria har vad som krävs för att slå Tenerife som säkert minns 5-0 förlusten mot Barcelona senast. Almeria kommer in i matchen med en positivt attityd medans Tenerife kommer med lite sämre självförtroende. Det kommer självklart bli en hård fight mellan 2 bottekonkurrenter men jag tror att Almeria drar det längsta strået.

Har inte lyckats att få tag i några trupper men det kommer nog en bra stund här innan matchen startar.

Intressant spel på Almeria till 2,03.

La Liga: 19:00 Atletico Madrid - Sporting Gijon

Atletico är på gång. Det har vi nog alla sett de senaste matcherna. De kanske inte har mött de svåraste motståndarna, men det gör dem inte idag heller. Sporting Gijon gästar Madrid för att ta sig an Atletico. Ett lag som kan rubba vilket lag som helst på hemmaplan, men på bortaplan blir det oftast förlust. Nu är det dock inte ett målsnålt Xerez eller liknande dem gästar, nu är det mot iallafall vad jag känner, ett pånyttfött Atletico Madrid som har fått igång sin offensiva fotboll och Firma KunForlan har börjat att producera igen.

Bortastatistik (8 Matcher)
Sporting Gijón Borta
Tabellplacering 11
Vinster 13%
Oavgjort 38%
Förlust 50%
Clean Sheets 1
Frekvens gjorda mål Var 102 Min
Frekvens insläppta mål Var 60 Min

2010-01-10 Sporting Gijón - Getafe 1-0
2010-01-03 Sporting Gijón - Málaga 2-2
2009-12-20 Valladolid - Sporting Gijón 2-1
2009-12-13 Sporting Gijón - Sevilla 0-1
2009-12-06 Tenerife - Sporting Gijón 2-1

Hemmastatistik (8 Matcher)
Atlético Madrid Hemma
Tabellplacering 13
Vinster 38%
Oavgjort 38%
Förlust 25%
Clean Sheets 1
Frekvens gjorda mål Var 48 Min
Frekvens insläppta mål Var 65 Min

2010-01-09 Valladolid - Atlético Madrid 0-4
2010-01-02 Atlético Madrid - Sevilla 2-1
2009-12-20 Tenerife - Atlético Madrid 1-1
2009-12-13 Atlético Madrid - Villarreal 1-2
2009-12-05 Xerez - Atlético Madrid 0-2

Sporting Gijon har svårt att få in bollen borta och släpper i snitt in 2 mål varannan match på bortaplan. Har svårt att se att inte Atletico ska vara ett av de lagen som gör 2 mål eller fler på Gijon i den målform dem är för tillfället.

Atleticos Trupp:

Målvakter: Sergio Asenjo och David de Gea

Försvarare: Tomas Ujfalusi, Juan Valera, Luis Perea, Álvaro Domínguez, Juanito Gutiérrez, Antonio López och Mariano Pernía

Mittfältare: Tiago Mendes, José Antonio Reyes, José Manuel Jurado, Paulo Assunção, Ignacio Camacho, Raúl García och Simao Sabrosa

Anfallare: Diego Forlán, 'Kun' Agüero och Ibrahima

Sporting Gijons Trupp:


Målvakter: Juan Pablo och Raúl

Försvarare: Botía, José Ángel, Gregory, Iván Hernández, Canella, Gerard och Sastre

Mittfältare: Rivera, Carmelo, Pedro, Maldonado, Lora, Diego Castro, Camacho, De las Cuevas och Matabuena

Anfallare: Bilic, Luis Moran och Barral

"Tränaren Manuel Preciado är dock optimistisk inför tv-matchen, något han sa när han talade med media efter dagens träning i Gijón efter att han hade plockat ut hela 21 spelare till matchtruppen.

- Vi kommer att gå för tre poäng, då Atlético fortfarande har vissa problem kvar att lösa i sitt spel. Vi har 24 poäng och Atlético har 20. Det innebär att vi gör det bättre än så länge..."


Lycka till Preciado, vi får se hur det låter efter matchen.

1,58 på Atletico Madrid. Tack Tack!


Återkommer om ett par timmar hur jag lägger mina spel. Men det lutar mot Dubbel Viola+Atl, Singlar på resten.

Vill ni diskutera min rekar så är ni välkommna att besöka min speldagbok https://www.sharps.se/forums/showthread.php?t=344 där jag även kommer att lägga ut hur jag spelar med min fond idag och hur jag placerar min units.

Senast redigerad av RizZla den 2010-01-17 klockan 10:18.
RizZla är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-17, 10:18   #2
 
Sandbergs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 340
Sharp$: 1197

2010/2011 (Alla Spel)
Stats: 1181 - 1073 - 48
ROI: 100.55%
Vinstprocent: 52.00%

Standard

Riktigt fint! Blir till honka på några av dom! =)
Sandberg är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-17, 10:36   #3
 
Manges avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 21
Sharp$: 87
Standard

Ryggade ett par, hoppas på bra utdelning!
Mange är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-17, 10:58   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Då TS har skapat separata trådar för varje rek skickar jag denna till papperskorgen.

Hoppas ni andra följer efter RizZlas sätt att skriva varje REK i separata trådar för att lättare hitta dessa
/MOD
KP är inte uppkopplad   Ge poäng
 



td