![]() |
Citat:
O Fahlle med flera fick ju helt rätt med Real-segern:p Hade jag bara varit lite bättre på att plocka ihop förslagen här i tråden hade vi nog satt den idag;) (PSG:s 5:a hade jag på min egen inlämnade kupong:rolleyes:). Värre med 0:an på United... |
Det är inte lätt att pussla ihop alla bra förslag, men vi kämpar på, en vacker dag sitter den! :cheers:
|
Djurgård.-Luleå: Här tror jag hemmaplan avgör, även om det förmodligen blir jämnt. 2,3,4,5 -1,2,3
Linköping-Frölunda: Klurig match, kan nog bli en del mål här tror, ser en öppen matchbild framför mej. 2,3,4,5-1,2,3,4 Malmö -Rögle: Bortalaget svagt på slutet, Malmö favoriter men lär väl bli jämnt i detta derby misstänker jag. 2,3,4,5 - 0,1,2,3 Ramen är på 3072 rader |
Djurgård.-Luleå: 234 -1234
Linköping-Frölunda: 23456 - 123 Malmö -Rögle: 234 - 012 1.620 rader |
Lule är på gång igen, men har dom barnet i mål än?
|
Citat:
rätt duktig på att kasta in puckar på egen hand, vilket han även gjort vid några tillfällen i allsvenskan under den tid han varit utlånad |
Jag tänkte på 17 åringen som spelade någon match för någon vecka sen?
|
Citat:
|
Citat:
Input från en vän som följer SHL: Dif bra hemma men Luleå börjar få form. Många mål tror jag. 45-45 Frölunda min favorit. 23-45 Malmö rögle ser bra ut som ni har |
PJ saknar fortfarande pengar till kvällens omgång. Du har nån timme till på dig!
|
Reducering på minst en bortaseger idag kanske? Jag tror i alla fall på alla bortalag, även om det är jämna matcher rakt över. Tror tyvärr inte någon match sticker iväg.
|
Citat:
|
Citat:
|
Åsikterna i tråden går isär lite men här kommer kvällens försök!
Djurgården:2,3,4,5 Luleå:2,3,4 Linköping:2,3,4,5 Frölunda:1,2,3,4,5 -max 8 mål i matchen! Malmö:1,2,3,4,5 Rögle:0,1,2,3,4 -minst 2 max 8 mål i matchen! -minst 5 hemmamål! -minst 4 bortamål! -max 20 mål totalt! -max 2 bortasegrar! -max 2 hemmasegrar! -max 2 oavgjorda! -minst 1 lag max 3 lag slutar på 2 mål! -minst 1 lag max 4 lag slutar på 3 mål! -Malmö får max vinna med 4 mål! Som vanligt rekommenderar jag er som har svårt med reduceringar att bara följa liverättningen;) det är faktiskt oftare vi åker på ramen än en reducering(det skulle jag aldrig ha sagt:rolleyes:) Kom igen, nu kör vi:KO:!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! http://liverattning.se/bomben/2015-1...pottsbombbolag |
Citat:
|
Komiskt att inte ens Linköping orkar göra mål på hemmais.
Där kom det. |
Komiskt att inte ens Linköping orkar göra två mål på hemmis.
|
Ska vi inte öka insatsen lite och spela med färre reduceringar/matematiskt helt istället? Vi betalar ju ändå för massvis rader som knappt ger en spänn. Går väl sätta utd minimum vid ca 10k känns som klart bättre för framtiden. Reduceringarna ska ju främst vara för att sålla bort alla lågutdelningar men om jag förstår det rätt betalar vi rätt mycket för dessa?
Ska vi fortsätta betala för dessa så kan vi ju spela matematiskt istället? Bara en tanke. |
Citat:
Sen håller jag helt med om att vi ska försöka hitta andra reduceringar för att få bort "tråkiga" resultat. Men lyckas vi inte ens sätta ramen på 6000 rader så kan man ju inte bara kritisera reduceringarna. Idag sitter ju dessutom alla reduceringar vad det verkar... Nu tar vi oss i kragen o hjälps åt för att jobba oss ur den här eviga(som det känns) svackan:cheers: |
Meningen med sådana här spel är att man ska missa när det är låga utdelningar och vara med och knacka på dörren vid skrällar/stora utdelningar, precis som på travet. Helt ointressant när 15 personer ska dela att gå för siffror under 10000kr så mitt tips är att helt reducera bort alla tråkiga rader.
Svackan får gärna vara ett halvår om vi sen är med när det betalar 100k+. Det stora problemet som vi har haft är att vi har helt kommit fel på omgångarna där vi trott att det ska bli få mål blir det mycket mål och vice versa. Nu blev ju utdelningen skräp idag så inget att gräma sig för. |
Citat:
Vi behöver lite medstuds nu! |
Hur mycket kör ni för och hur ofta?
|
Citat:
* Kör när det är extrapengar eller rullpott * 150 kr per andel * Undantag: 100 kr per andel vid 3 matcher fotboll på kupongen |
Båda elitseriematcherna ser i mina ögon tighta ut. Känns inte som nån av matcherna kommer att "sticka" iväg åt nåt håll, 1-4 på båda lagen i båda matcherna känns täckt, möjligen att man ska plocka med nån eller några nollor om man vill hitta roligare tecken. Jag ser nollorna som troligare än 5:orna.
Även den sista matchen känns på förhand tight, men säkert någon här i tråden som har betydligt bättre koll på allsvenskan än vad jag har:) |
Citat:
Färjestad-HV71. se ovan, även om jag har svårt att se HV gör 4 mål borta, tror det räcker med upp till 3 där. Västerås -Tingsryd. Bortalaget går som tåget, men truppmässigt har man överpresterat grovt, milt sagt. Det kommer dippa, frågan är om det sker idag. Västerås är i grunden ett mkt bättre lag, jag tror man här vill täppa till glappet så det inte blir för stort upp till serieledaren Tingsryd samt tvåan AIK. Här vill jag helt klart vikta mot hemmaseger. 2,3,4,5 -0,1,2,3 (ej bortaseger samt max 6 mål i matchen tror jag är vettigt) |
2 och 3 ser som vanligt ut att bli de mest streckade tecknen. Är ni med på att köra samma reducering som igår, att minst ett lag hamnar på 2 och att max 3 lag gör det? Detta reducerar antalet "tråkiga" rader en del.
|
Citat:
Så det inte blir ngt missförstånd :D |
Citat:
|
|
Hallå One. Försökte skicka dm till dig, det ser inte ut som om det kom fram.
Jag har iallafall fyllt på bolagskontot nu. /Peter |
På det igen!!
Brynäs:1,2,3,4,5 Skellefteå:1,2,3,4,5 -max 8 mål i matchen! Färjestad:1,2,3,4,5 HV71:0,1,2,3 -minst 2 mål, max 7 mål! Västerås:2,3,4,5 Tingsryd:0,1,2,3 -Tingsryd får inte vinna, max 7 mål! -mellan 5 och 11 hemmamål! -mellan 3 och 8 bortamål! -minst en hemmaseger! -minst 1 lag slutar på 2 mål, max 3 lag! -minst 1 lag slutar på 3 mål, max 3 lag! Håll i er... 8000 rader reducerat till 2184 rader... Trevlig fredagskväll på er:cheers: Nu kör vi:KO:!!!! http://liverattning.se/bomben/2015-1...pottsbombbolag |
8000 rader o jag lyckas inte sätta ramen...:sad44:
Någon som inte känner sig lika iskall som :gun_bandana:mig som vill göra ett försök imorron?!? |
Nu var det ett tag sen det var riktigt hög utdelning på hockey. Kanske dags för upp emot sexsiffrigt imorgon?
Om våra geniknölar och palantirer sviker oss just nu kanske vi skall dra en chansning och sikta mot de lite större pengarna? Jag tänker så här. Det är påfallande ofta som vi missar med ett ynka tecken. Jag är uppskattningsvis hälften så duktig på att tippa hockey som övriga bolaget. Alltså borde jag missa med två tecken om jag försöker sätta en ram. HV71-Färjestad 1,2,3,4-0,1,2,3 Skellefteå-Brynäs 2,3,4,5-1,2,3,4 Örebro-Frölunda 1,2,3,4-2,3,4,5 Denna ram utökas sen med ett tecken åt de håll där det intilliggande tecknet är understreckat (enligt mina egna mer eller mindre raffinerade beräkningar). Dessa 'värdetecken' är satta inom parentes: HV71-Färjestad (0),1,2,3,4-0,1,2,3,(4) Skellefteå-Brynäs (1),2,3,4,5-(0),1,2,3,4,(5) Örebro-Frölunda (0),1,2,3,4,(5)-(1),2,3,4,5,(6) Detta system belägges sedan med följande villkor: • Minst 7 och max 23 mål totalt i omgången • Exakt 2 tecken inom parentes sitter • Max 3 måls målskillnad i match A • Minst 3 och max 6 mål i match A • Om Brynäs vinner får de vinna med max 1 mål Varpå vi landar på 2255 relativt högoktaniga rader. Om inte Robfri får en snilleblixt kanske jag 'råkar' lämna in detta. |
En undran bara, stämmer kravet exakt två tecken inom parantes? Det ska inte vara max två tecken inom parantes? Om förstnämnda=brutalt tufft krav, snudd på omöjligt. Om det andra=vettigt.
I övrigt ser ramen bra ut! |
Det stämmer med exakt 2 tecken. Håller med om att det är brutalt tufft krav, men själva grundtanken var ju att spela på att vi missar den logiska ramen, för att höja värdet på raderna. Galet men ett försök till alternativt tänk.
Om vi måste ta bort ett tecken på varje lag i ursprungsramen, vilka tecken ryker då? HV71-Färjestad 1,2,3,4-0,1,2,3 Skellefteå-Brynäs 2,3,4,5-1,2,3,4 Örebro-Frölunda 1,2,3,4-2,3,4,5 Vi kanske kan villkora dessa 'bortplockade' tecken med att max 1 sitter? |
Hv:1. Brynäs:4 Frölunda:5
|
Hur ser det ut med insättningarna? Har inte orkat starta datorn idag...
|
Citat:
|
Citat:
|
Försöker hålla modet i bolaget uppe och fortsätter på min första känsla att det blir en del pengar idag. Tog helt sonika bort de tre tecken som Robfri kunde tänka sig att offra om han var tvungen samt villkorade de tre intilliggande tecknen i ursprungsramen med att max ett av dessa får sitta. Lättade upp kraven i övrigt.
HV71-Färjestad (0),[2],3,4-0,1,2,3,(4) Skellefteå-Brynäs (1),2,3,4,5-(0),1,2,[3],(5) Örebro-Frölunda (0),1,2,3,4,(5)-(1),2,3,[4],(6) Krav: • Minst 7 och max 23 mål totalt i omgången • Max 1 tecken inom parentes sitter (Calatans värdetecken) • Max 1 tecken inom hakparentes sitter • Minst 1 och max 3 lag slutar på exakt 2 mål • Max 3 måls målskillnad i match A • Minst 2 och max 6 mål i match A • Om Brynäs vinner får de vinna med max 1 mål 2212 relativt högoktaniga rader. |