Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-12-02, 02:01   #1
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

GS75 Mantorp analys + andelsspel


Gått igenom helgens GS75 och går här igenom mina tankar om omgången.
Längst ner på sidan ligger länk till det öppna andelsspelet som baserar sig på analyserna här.

Det är omsatt lite när detta skrivs natt till söndag och hur procenten lägger sig innan spelstopp kan man än så länge bara spekulera i..

GS75-1

Ett stolopp över kort distans inleder och det ser ut att vara en stark favorit här. 1 Vis Del Olmo har varit ute mot tuffare hästar än detta och ses med mycket hög spetschans här då hon är riktigt snabb ut. Fick ett omöjligt lopp senast då hon tvingades gå i tredjespår genom hela loppet och det är bara att glömma den starten. Hon känns även bättre nu inför den här starten och kommer att få på sig jänkarvagnen den här gången. Den satt på vid segern i juli och för tre starter sedan då hon gick bra från ledningen men fick se sig slagen av Happy Steel sista metrarna. Inget sådant motstånd här och faktum är att det inte ser ut att finnas någon i fältet som är sugen på att sätta upp farten utvändigt och Paal kommer nog att få fuska bort en stor del av loppet. På scenariot ska det vara toppchans för Paal att leda detta från start till mål och det är helt klart rätt favorit. Möjlig spik men då man inte är helt hundra på formen samt hur hon fungerar med skor runt om så kan det bli aktuellt med gardering om procenten sticker iväg för mycket.
Det kryllar inte av vassa motbud men 2 Miss Melinda kommer med riktigt bra form och är tidig där bakom. Är snabb ut och lär hitta rygg på favoriten här eller spets om denne gör bort sig. Gynnas av skotvånget då hon alltid går med skor men vinner dock sällan då hon bara har 2 segrar hittills (båda tagna från spets) på karriärens 36 starter. Det är dock inget supergäng hon möter här och skulle favoriten ha en sämre dag borde det vara bra chans för karriärens tredje seger.

GS75-2

Ett fyraåringslopp som endast lockade sex startande där endast tre av dessa borde kunna vinna. Hade man vetat vem av 3 Volt Di Ruggero och 5 Copitex som tar ledningen så skulle man tagit ställning och spikat här då det lär bli ett pärlband bakom ledaren och lustempo på loppet. Den sistnämnde är nog kvickast ut men är något osäker bakom bilen och har galopperat några gånger vid laddning. Dessutom får 3 på sig helstängt huvudlag till den här starten och Paal är väldigt angelägen om att hitta till spets. Skulle dessa köra för hårt mot varandra i inledningen så kommer 1 Pastor Power att vara starkast till slut och han tål att göra mycket jobb på egen hand. Han har fått två banjobb i kroppen och Peter är mycket nöjd med hästen för dagen. Han är i skrivande stund klar favorit på nästan 60% men när han med största sannolikhet kommer att få göra allt jobb själv i medan den som sitter i spets kan få fuska bort en stor del av loppet så känns det inte som en favorit att gå rakt ut på. Bakom dessa tre hästar är det dock väldigt tunnt och jag blir mycket förvånad om någon annan vinner vilket gör att jag kommer att låsa loppet på dessa tre. Ett otroligt starkt lås men inte spelmässigt det "sexigaste".

GS75-3

En spårtrappa i låg klass där jag tror väldigt mycket på 9 Veams Allegro. Hästen var en riktigt odugling innan hemmatränaren Niklas Eriksson tog över träningen där hästen nu tagit samtliga fem segrar i hans regi och sett ut som en helt annan häst. Niklas lyckas riktigt bra med sitt lilla stall och har höga 29% i segerprocent hittills i år. Det är ett riktigt tunnt fält hästen möter här och jag tror att han bara är bäst och segerstrider oavsett position. Hästen tål att göra jobb på egen hand och har vunnit med olika upplägg varje gång. Han gynnas av att starta på hemmaplan där 4 av 5 segrar har kommit och han trivs även med Linda i sulkyn och tävlar alltid med skor runt om. Hästen har blivit behandlad efter senast då han inte fungerade perfekt men han har varit riktigt fin i banjobb och tränaren är väldigt optimistisk inför det här uppgiften och tror på mycket bra chans. Är i skrivande stund inte ens favorit vilket känns mycket märkligt. Procenten lär dock stiga en del under morgondagen och på minussidan finns att hästen har varit osäker tidigare och missgynnas om det kommer regn enligt tränaren.
1 Big Marke tar nog hand om ledningen men är ingen hjälte till slut och har gett sig väldigt billigt från spets de senaste två gångerna han körts där. Christel Berntsson är inte heller någon het kusk i dessa sammanhäng och det här är verkligen inte en vass favorit på förhand.
3 Hurray Boko går bra lopp hela tiden men verkar inte gilla att sätta nosen först. Har iallafall toppform och bra spår här.
7 Kiboshi är inte så dålig men lär bli hängandes härifrån och får ett svårt lopp.
8 Leonas Sami har riktigt bra kapacitet i grunden men har inte visat någonting som helst i årets starter. Oskar ska ända slänga på en jänkarvagn för första gången med förhoppning om att det ska tända till hästen.

Minus på samtliga motbud och många plus på min förstahäst i loppet gör det till ett av mina starkaste spikförslag på förhand!

GS75-4

Återigen en lågklassig spårtrappa men denna gång över lång distans. Efter en del gnuggande i lopparkivet så är det en häst som jag helt klart tycker visat mer än de andra i loppet. Det är 13 Pelas Athos som efter sin överlägsna seger i Juli sedan gjorde två riktigt bra lopp som tvåa bakom såpass bra hästar som Caligula och Worrywart, hästar som hade stått i 1.00 i odds i det här loppet. Efter det fick hästen lite vila och man har siktat mot vintern med den här. I comebacken näst senast satt man fast med alla krafter kvar och senast blev man dragen bakåt av trött häst i sista sväng och avslutade riktigt vasst till slut. Ganska kraftigt kuskplus nu med Oskar i vagnen om man ser till vilka som kört tidigare. Troligen blir det jänkarvagn igen vilket han bara gått i två gånger tidigare, vid den överlägsna segern i juli samt senast när han gick mycket bra. Hästen står väldigt bra inne i det här loppet och om det inte strular maximalt så borde man ha bra chans att blåsa samtliga här till slut. I ett jämnstreckat lopp där jag inte har någon jättekänsla för någon annan häst så kan det vara en riktigt spelvärd spik!
1 Jula Du Cash är kapabel men ruskigt osäker. Skulle den gå felfritt och hålla upp ledningen så är det hästen att slå men det är många om och men på den här. Dessutom var Jepson skadad och strök sig själv från alla uppsittningar under V75 igår vilket mest troligt gör att han inte kör nu heller.
6 Vici America siktas också mot ledningen och ska gå utrustad med rycktussar för första gången.
4 Dooley´s U.N.G. ledde ett billigt lopp runt om över aktuell distans senast och vann lätt utan att vara trött i mål. Gick bra även näst senast och det är den samt starke 7 Uakari som jag har mest respekt för emot mitt spikförslag. Den sistnämnde imponerade senast när han gick undan till lätt seger efter att körts fram till dödens med varvet kvar. Det var dock ett väldigt billigt lopp och man ryckte framskorna vilket gav bra effekt. Nu blir det såklart skor runt om igen och han har inte imponerat väldigt mycket tidigare.

GS75-5

Efter strykningen på 4 Masterglide så ska 1 Dream Lane ha mycket bra chans att hålla upp ledningen och även vinna loppet. Senast ledde hon runt om trots en rätt tuff spetsstrid och gick undan till en lätt seger med en snabb avslutning. Eric Martinsson har bra stallform och är mycket optimistisk inför den här starten och trodde på toppchans redan innan strykningen på värsta motbudet. I skrivande stund är det omgångens största favorit och det kan mycket väl vara så att hon vinner hur lätt som helst. Men man vet inte säkert ännu vem som ska köra hästen ifall Jepson inte kommer till start idag heller och dessutom kommer man att få en stark häst ångades utvändigt om sig hela vägen.
Stenströmer har nämligen gett körorder till Skoglund att köra 6 Linus Wibb rakt fram direkt och hålla ett så högt tempo som möjligt för att utnyttja hästens styrka. Hästen har toppform och man kommer att bomba på det som går här. Det kan även bjuda in andra hästar i loppet om de två kör mot varandra och 7 He's A Diffacolt är intressant som väldigt lite spelad. Han har lite missvisande rad då han näst senast satt fast med krafter kvar och senast avslutade riktigt bra bakom bra hästar efter att ha dragits sist i fältet av en galopperande häst. Han har även gått bra med skor tidigare och blir farlig om det blir högt tempo på loppet.
8 Felix V.M. var fin senast vid mycket lätt spetsseger och kan nog faktiskt utmana om ledningen här också om man får iväg honom riktigt bra från start. Skulle han lyckas komma till ledningen är han ett stekhett bud då han går riktigt bra i den positionen men från andra positioner känns han inte alls lika het.

GS75-6

Ett treåringslopp där de två mest streckade hästarna sticker ut en aning. 2 Global Viscount kommer med fyra raka segrar och man har inte fått se botten i den här hästen ännu. Som nämnts tidigare är det dock osäkert om Jepson kommer till start och dessutom blir det första starten bakom bilen för den här hästen.
Min förstahäst och en som man kanske kan ta ställning för är 5 Chocolate Toll. Det var ett mycket fint intryck senast när han ryckte undan till en enkel seger från ledningen trots en rätt tuff öppning. Han visade att han kan öppna snabbt bakom bilen och borde komma förbi värsta motbudet från start och sedan är han hästen att slå. I ett lopp där bara två hästar är streckade och sticker ut kan det var värt att ta ställning och spika!
Som det ser ut just nu kommer jag nog ända att strecka båda samt plocka med 8 Com Tuff som jag blev riktigt imponerad av för tre starter sedan då han vann överlägset och avslutade 11,5 sista 600. Det är riktigt bra fart för den här klassen och kommer han till från spåret så är han nog inte sämre än favoritduon.
Klent där bakom men André Eklundh är väldigt uppåt på 1 Moneykeeper som ännu inte fått vinna lopp. Hästen kan inte öppna speciellt snabbt och lär bli över från start. Hittar man bara ut så kommer André att köra offensivt och han tycker att hästen står på tur för en seger.

GS75-7

Ett svårlöst Klass 1 lopp avslutar som jag har riktigt svårt att få grepp om och känslan är att det kan vara skönt att sitta kvar med många streck här.
9 Natosi Goj avslutade riktigt bra efter att ha suttit sjua utvändigt och gick 09,5 sista 800 med full fart över mål. Har visat fin form i ett par montélopp före det och i det näst senaste sulkyloppet vann man trots spår 12 på 1609m efter en riktigt stark avslutning från femte utvändigt. Hästen är inte beroende av någon speciell resa och kommer att vara med i segerstriden oavsett upplägg. Har man slut på streck inför avslutningen så är det hästen att strecka!
3 Dynamit Life vann enkelt från ledningen senast och såg riktigt fin ut. Lär komma till ledningen här också och ledaren på Mantorp ska alltid passas. Har höjt sig ett snäpp barfota runt om och missgynnas nog av skor nu.
5 Alexander U.R. är väldigt osäker men också väldigt kapabel för klassen när han fungerar. Bra läge och spännande med formstarke Rikard Skoglund i sulkyn den här gången.
En jämn smörja där bakom och det är väl egentligen ingen som inte kan vinna det här loppet även om det ska till väldigt mycket tur om 12 B.T's Viclando ska lyckas vinna från det där spåret.
Här kommer jag att strecka så många vi får råd till!

102kr/andel och systemet grundar sig på mina analyser här och kommer att fyllas på efter senaste informationen imorgon. Om det blir en eller två spikar beror på hur många andelar som blir sålda till slut.
https://www.atg.se/?sharedBet=true&c...9-6bd91a36a93e
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), trance_error (+5), asgaya3141 (+5), Basse (+10), viking90 (+5)

Senast redigerad av dingo1337 den 2018-12-02 klockan 02:08.
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-02, 11:22   #2
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Veams Allegro i tredje avdelningen är med några timmar till start endast tredjehandare och känns given att gå på som spik! Borde enligt mig vara rätt klar favorit i loppet.

Vis Del Olmo blir större och större favorit men visst har hon en fin uppgift på pappret. Ett av värsta motbuden struken nu också.

Pelas Athos är ingen stenklar brakvinnare men det där min solklara förstahäst i loppet och i ett jämnstreckat lopp så lockar det att gå rakt ut på honom till just nu löjliga 8%..

GS75-3: 9 Veams Allegro spikas alltså.

Vem som spikas av de andra två avvaktar jag med till all den sista informationen kommit in.. men det ser iallafall ut som att vi kommer spela med två spikar
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+2)

Senast redigerad av dingo1337 den 2018-12-02 klockan 11:27.
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-02, 12:47   #3
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

GS75-4: Det på förhand största hotet mot min tipsetta, 4 Dooleys U.N.G., låter Svanberg väldigt uppåt på idag. Han vann som sagt enkelt senast med mycket krafter kvar och man behövde aldrig rycka tussarna som hittills aldrig blivit ryckta i lopp. Han tror att hästen dessutom kommer att vara mycket bättre idag och det luktar ett offensivt upplägg.

Den kommer att streckas på systemet och det är möjligt att jag nöjer mig med dessa två som isåfall utgör ett ganska starkt och väldigt spelvärt lås!

Streck hittills i loppet och möjligt lås: 4,13
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-02, 13:00   #4
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Köpte ett par andelar :-)

Såg att du har spelkassa som täcker det preliminära systemet med råge nu.
Hoppas det inte är otänkbart att lägga till Uakari i 4:e

Jag gillar dina analyser skarpt och du skall bygga systemet som du känner är lämpligt såklart. Lägg bara till Uakari om du själv tycker den platsar på lappen.

Hästen har iaf gjort 2 kanonlopp i ny regi och vann från dödens hur lätt som helst sist.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-02, 13:09   #5
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Härligt Basse!

Ser ut som att vi får råd att ta med den också idag ja

Som jag skrev i analysen så är det den och 4 som är värst emot mitt drag 13.
Men nu har han spår utanför 4 och riskerar att få göra jobbet utvändigt om denna om han skulle hitta till tät. Att slå den utvändigt och samtidigt stå emot för 13 till slut tror jag blir tufft. Han höjde sig senast utan skor och han är ”bara” tredjehästen för mig. Som favorit i loppet kan jag tänka mig att stå över honom men är nästa streck på tur om jag streckar fler i loppet!

Det hänger lite på hur jag väljer att hantera favoriten i inledningen också som det känns som att alla går på idag. Paal säger att han inte tror formen är på topp och att han är nöjd om hästen är bland de tre... inte direkt det man vill höra på en av omgångens största favoriter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)

Senast redigerad av dingo1337 den 2018-12-02 klockan 13:12.
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-02, 13:40   #6
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Kanon Ingo - jag tog ett par andelar till

Det ser ut som vi får ihop till ett slagkraftigt system idag
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-02, 13:40   #7
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Det kan hända att jag väljer att ställning i GS75-6 för min förstahäst 5 Chocolate Toll istället för favoriten i inledningen. Han ses med bra spetschans och var mycket fin vid spetssegern senast. Han borde vara favorit i loppet och när han just nu bara är andrahandare känns spelvärdet högt!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-02, 14:25   #8
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Den troliga lappen är nu klar och det blir endast en spik då vi fick ihop ett saftigt gäng med andelar idag! Banan klassas som något tung idag och då känns favoriten i inledningen lite sårbar och garderas alltså.

Favoriten i sista avdelningen 8 El Fitzgerald ligger man väldigt lågt med från stallet och hon chansas just nu bort som kraftigt överspelad.

Skulle det säljas fler andelar innan start så används de först och främst till att fylla på den sista avdelningen som jag ser som dagens mest öppna.

Då det börjar bli väldigt många andelar så kommer systemet att lämnas in ca 15.30!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)

Senast redigerad av dingo1337 den 2018-12-02 klockan 14:27.
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-02, 15:34   #9
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Allt som kan gå fel gick fel för spiken och där var den dagen över....
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-02, 17:29   #10
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Inte mycket man kan göra.

Dagens utdelning är inget att sikta på när man spelar ett stort system..

Du var rätt ute på många ställen.
Hade ju spik i första länge , och var inne på att spika Chocolate Toll samt rankade upp Dooleys Ung som tvåa.

Vi tar dem nästa gång istället
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td