Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-08-11, 01:18   #1
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

V75 Dannero 104kr Andel


Hoppade över lördagens på förhand favoritbetonade omgång och satsade istället på att plugga sönder söndagen som jag tycker såg mycket roligare ut. Hade verkligen rätt om lördagen då det gav tusenlappen tillbaka på 7 rätt trots jackpot. Hoppas jag har rätt om att söndagen blir betydligt roligare!

Skriver mina tankar här nere och har slängt ihop ett andelsspel. Grunderna är lagda men upplägget om det blir en spik eller två beror på hur många som hakar på. Har just nu tre spiktankar som kommer att ligga som grund i den preliminära raden och vem/vilka som spikas till slut bestäms närmare start imorgon.

104kr/andel
https://www.atg.se/?sharedBet=true&c...f-75352dc11379


Mina tankar om loppen:

V75-1

Ett ojämnt lopp där ett par hästar sticker ut och där 7 Hungarian Hotwax just nu är favorit. Skulle han hitta lätt till spets och få bestämma länge så är det klart att han kanske kan rinna undan. Han är dock långt ifrån en blixt ut och det kan bli vingel från start och osäkert vart han hamnar. När det dessutom blir vanlig vagn och skor runt om till den här starten (gått klart bäst i biken) så är det i mina ögon en mycket tveksam favorit.

14 Corroded är utan tvekan bästa hästen i fältet och går ner kraftigt i klass nu. Mötte stentufft motstånd senast där Global Undecided vann (vann överlägset finalen på Åby igår) men hamnade helt fel på det. Kim testade pressa sig tufft mot ledningen direkt men fick svar och fick backa sig ner invändigt. Fullföljde sedan godkänt och visade bibehållen form. Man låter väldigt optimistiska från stallet inför den här starten och Bergh tror att hästen kommer att älska att få attackera bakifrån. Står sig strecken någorlunda likt de nuvarande så är det för mig en solklar spik att inleda omgången med!

V75-2

Här ska det bara vara en häst på banan och det är 2 Nordli Alma. Hästen är totalt överlägsen det här gänget kapacitetsmässigt och lägger hon inte sin största galopp hittills så vinner hon det här med halva upploppet. Det ser kanske inte så roligt ut med en massa g i raden men det har vart väldigt korta galopper som även haft sina förklaringar enligt Blekkan. Nu kommer man att köra barfota runt om vilket fungerat utmärkt i två starter i Norge och tränaren/kusken säger att han inte är det minsta rädd för galopp. Felfri finns det ingen i loppet som har en chans mot henne men även med en galopp så kan hon vinna det här.

Kan möjligen gå ut stenhårt med två spikar om jag inte "fegar" och dubblar med fartfyllda 9 Brenna Berna som borde slå övriga fältet om tipsettan gör bort sig.

1 Alfa Lina är märkligt nog favorit i skrivande stund.. Lär ändras till imorgon då hon inte ska kunna slå ovanstående duo om de är felfria. Streckas inte som grovt överspelad just nu.

V75-3

Lågklassigt, svårlöst lopp som lär behöva en del streck. 8 Lyckans Star är favorit och bästa hästen i grunden. Han travar dock inte bra och hela Arvidssons stall går tungt för stunden. 46 raka starter utan seger just nu och även om hästen visade uppåtform senast efter vila så är det ingen het favorit.

12 Veener är formstark och har spännande läge med springspår på tillägg. Inte omöjligt att han faktiskt sitter i spets efter en bit och då borde han bli svårfångad.

Många streck blir det här och hoppas att det regnoväder som lovas kan hjälpa oss att hitta en riktigt skräll här.

V75-4

Omgångens klart största favorit står just nu i hela 84%! 8 Grisle Odin har visserligen visat fina tider och kapacitetsmässigt den som visat klart mest i det här fältet. Men det är ett orutinerat treårigt kallblod vi pratar om som nu kommer att möta sitt klart tuffaste motstånd hittills i karriären. Finns inte på kartan för mig att spika en sån favorit och när det dessutom låter på ett flertal kuskar invändigt som att de gärna tar emot och kör i ledningen så kan det bli ett tufft lopp för favoriten. Högst segerchans i fältet helt klart, men lika given att gå emot.

Intrycket på 2 Bäcklös Uriel i försöket var riktigt bra och det var med mycket krafter kvar som hon lämnade fältet och joggade i mål på 24 ,1 sista 500. Lär kunna rekordsänka en hel del här och man Kylin-Blom vill väldigt gärna till ledningen här. Skulle man komma dit så måste favoriten vara mycket bra för att slå honom. 2% kontra favoritens 84% så är spelvärdet enormt.

Det finns 3-4 hästar till som kan vara med att göra upp om det och alla är just nu streckade under 5%.

V75-5

En diamantstotrappa där 5 Peat Chimney just nu märkligt nog är enorm favorit! Man kanske stirrar sig blind på alla ettor i raden men det är ett heeelt annat motstånd man möter nu. Det är långt ifrån givet att man kommer till spets den här gången och även om man gör det så lär man inte få sitta ostört länge. Med två strykningar är det inte lika många hästar att runda för de från bakspår som tjänat dubbelt så mycket pengar och det förvånar mig nästan om hon klarar att stå emot de till slut. Enormt överstreckad och och behövs det fler streck i något annat lopp så kommer jag inte ens strecka den här favoriten.

15 Beauty Leg har redan vunnit ett diamanstoförsök från samma läge som nu och även efterföljande final. Gick bra även senast och var endast slagen av Gocciadoros kapable Visa As. Hon har tjänat mer än dubbelt så mycket pengar än favoriten och är van att möta betydligt tuffare hästar än henne. Att hon just nu är spelad på 10% kontra favoritens 54% är faktiskt ett skämt! Solklart förstastreck och även om kusken Johanna Lind är långt ifrån en stjärna så har hon fungerat väldigt bra tillsammans med hästen.

8 Dame Dream gynnas kraftigt av de två strykningarna då hon nu kommit ner två hack i banan och står mycket bra inne i loppet. Hästen är mycket snabb ut och det skulle inte förvåna mig om man blåser rätt till ledningen här. Det lär oavsett bli en fin position i främre träffen och till 3% ett givet streck.

Hästarna 11,12,13 och 14 är alla helt klart bra nog att vinna ett lopp som detta och är TILLSAMMANS streckade på 13% just nu..

V75-6

Ett kallblodslopp över hela fem volter och här kommer mitt sista spikförslag i omgången. 1 Järvsö Ingrid radar upp segrarna och hon har sett väldigt fin ut på slutet då hon vunnit med mycket krafter kvar varje gång. Tränaren säger att hon är klar för en rejäl rekordsänkning och att under 1.26 är troligt. Stämmer det så är övriga chanslösa då hon står väldigt billigt inne i det här loppet. Man har inte sett botten i henne ännu men det betyder också att man inte vet exakt vad man kan förvänta sig. Ändå helt klart ett av mina tre spikförslag i omgången.

Värst emot tycker jag att 10 Orvar Mollyn är. Rejäl och stark häst som inledde året med fyra raka segrar. Såg dock inte som bäst ut näst senast och blev störd till galopp i senaste loppet. Lite osäkert vart dagsformen ligger men tränaren är optimistisk och tror att han är klar för en rekordsänkning. Det behövs såklart för att hinna ikapp min tipsetta men är han i ordning så är han stark nog att vinna trots tung resa.

14 Don Viking är såklart bästa hästen men att hämta in hela 80 meter låter faktiskt som en omöjlig uppgift..

Skulle man spekulera i att favoriten göra bort sig så är det ett väldigt öppet lopp och en hel del streck lär krävas.

V75-7

Intrycket på 7 Shocking Superman senast var magiskt när i stort sett joggade ifrån Muscle Hustle som fått bestämma i spets hela loppet. Emilia Leo satt bara och åkte med upploppet ner och det var gott om krafter kvar. Med det intrycket på sinnet så var första tanken att det var en given spik, ännu mer när folk fortfarande envisas med att strecka Muscle Hustle... MEN äntligen har 3 Elian Web fått ett bra läge igen och även om Bergh lär försöka som vanligt så borde det vara mycket bra chans för Jorma att försvara ledningen här. När spetsstriden har lagt sig lär det inte hända så mycket på en stund och då lär Jorma kunna sänka tempot och styra loppet där framme. 7 Shocking Superman är absolut ingen blixt ut och lär hamna långt bak från början. Det kan bli långt fram till slut då om tempot sänkts och Elian får rinna undan.

Ledaren och bästa hästen utgör ett urstarkt lås att avsluta omgången med och som vanligt överstreckade Muscle Hustles ratas totalt.

Kommer att uppdatera om systemet i den här tråden under dagen när eventuell ny information inkommer.
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-11, 10:08   #2
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Väderleksrapporterna ser bättre och bättre ut ju närmare start vi kommer och det borde inte vara några problem att köra med valfri balans.

Mest intressanta balansändringen hittills är att 1 Järvsö Ingrid ska gå barfota bak för första gången vilket man tror kommer ha stor effekt. Hon kommer att bli oerhört svårfångad där framme och stärker sina spik-aktier ytterligare.
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-11, 11:35   #3
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

2 Nordli Alma (V75-2) har redan vart ute i en första värmning och testades bakom bilen. Hon öppnade väldigt stabilt mellan varmbloden och ser riktigt fin ut för dagen. Det här loppet ska hon vinna och när hon ser så fin ut är det inget snack, spik!

Avvaktar senaste informationen om Corroded och Järvsö Ingrid innan beslut om vem som blir andra spiken. Men det är inte alls omöjligt att vi bara kör med en spik till slut!
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-11, 13:06   #4
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Raden är klar!


5,12,14
2
1,2,3,5,6,8,9,10,12,13,14,15
1,2,3,5,8,10
1,2,3,5,8,11,12,13,14,15
1
3,7


https://www.atg.se/?sharedBet=true&c...f-75352dc11379
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
svepet (+5)
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td