Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-11-13, 15:07   #91
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Greyvlille avdelning 3

5 Joseph Jagger ser ut att bli megafavorit. hästen har aldrig startt på Polytrack men varit tvåa i 3 av sina 6 starter i livet . på Formtalet står man bäst inne i loppet - 80 i formtal:
Men det är ett treåringsformtal och de kan inte jämföras helt med äldre hästars formtal.

1 Just dixit är 4 år och har formtalet 76 - det är MINST lika bra som favoritens 80 i handikapp. Om jag garderar Treåringar så vill jag alltid ha med de bästa äldre hästarna.

2 Headboy har bevisat att man klarar Polytracken. på 3 lopp har man en tredje och en fjärde plats. Som jämförelse kan man tillägga att favoriten slog Jumping Castle med 10 längder 13/10.
2 Headboy har ocksö mött Jumping Castle och då slagig den med 23 resp 9 längder.
Nu är det kanske inte optimalt att jämföra med 67 oddsaren Jumping Castle som referens/mätpunkt, men ändå ...

garderar man kan man lika gärna lägga till :

6 All time High - prövad på Polytrack och har utveckling i sig
90Tiger Shark - Musi Yeni i dadeln och hästen har bara 3 starter i livet men gjort det bättre och bättre för varje start

10 Whateverittakes - Med formtoppade Warren kennedy i sadeln och som endast var slagen med 3 längder av favoriten vid senaste mötet
Basse ta absolut inte illa vid nu och jag är evigt tacksam för hjälpen men detta inlägg fick mig att ändra mig tyvärr... hade 5 som spik från början.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 15:12   #92
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Så det gäller att stå fast vid sin första tanke och lämna in tidigt samt sätta ut reserver.

Tror det kan vara ett bra koncept.

Nu kunde det ju ha slagit åt andra hållet och 5an i andra vunnit och skrällt i 3e och jag hade med hjälp av detta inlägg satt systemet .. så man vet aldrig.

Men det är just felet med mig att jag ändrar mig i sista sekund och så blir det pannkaka av allt som sist på v75..
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 15:20   #93
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

2595 är den beräknade utdelningen men den gav ett par hundra mer än så!

Jaja, lika bra att åka i de två lopp där man har flest hästar! Ska nog fan hålla mig till spikar i framtiden bara
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 15:45   #94
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
2595 är den beräknade utdelningen men den gav ett par hundra mer än så!

Jaja, lika bra att åka i de två lopp där man har flest hästar! Ska nog fan hålla mig till spikar i framtiden bara
Fast allvarligt, omgången dör med 50%aren i tredje, däremot trean som var 3% slagen knappt (önödigt knappt kanske?)...

Dagens omgång går rakt ned i papperskorgen, värdelös, åtminstone som andelsspel med en lite större lapp.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 15:48   #95
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Fast allvarligt, omgången dör med 50%aren i tredje, däremot trean som var 3% slagen knappt (önödigt knappt kanske?)...

Dagens omgång går rakt ned i papperskorgen, värdelös, åtminstone som andelsspel med en lite större lapp.
Njae - håller inte med om att omgången dör med den! Men många rader blir ju ointressanta och därför sitter jag med två rätt! Den ger 2 700 och det krävs ju lite mer aktivitet för att det ska ge mer! Möjligen hade jag lite för betrodda i sista t ex!

Men omgången dör absolut inte på en stor favorit. Men hade 1 vunnit i första också - då är det ödsligt
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+2)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 15:52   #96
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Så det gäller att stå fast vid sin första tanke och lämna in tidigt samt sätta ut reserver.

Tror det kan vara ett bra koncept.

Nu kunde det ju ha slagit åt andra hållet och 5an i andra vunnit och skrällt i 3e och jag hade med hjälp av detta inlägg satt systemet .. så man vet aldrig.

Men det är just felet med mig att jag ändrar mig i sista sekund och så blir det pannkaka av allt som sist på v75..
Tror du förenklar, "första tanken" har säkert sin beskärda del men Amaerilde har, baserat på mina egna erfarenheter, rätt när han påpekar att man har en massa idéer och lätt konstruerar i efterhand att man "var rätt ute".

Det där med ändringarna kan förstås falla in i samma förklaring men ändå, känner igen mig själv där oxå i det att jag har samma problem att inte "stå fast".

Kanske kombinationen att fega ur på idéerna och konstuera i efterhand är vad som faktiskt händer!?

En kombination av feghet och hindsight bias helt enkelt där "fegheten" sorterar under confirmation bias ledd av strecklista och oddslista!?


Nya tag, men inte utan eftertanke!
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 15:55   #97
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Tror du förenklar, "första tanken" har säkert sin beskärda del men Amaerilde har, baserat på mina egna erfarenheter, rätt när han påpekar att man har en massa idéer och lätt konstruerar i efterhand att man "var rätt ute".

Det där med ändringarna kan förstås falla in i samma förklaring men ändå, känner igen mig själv där oxå i det att jag har samma problem att inte "stå fast".

Kanske kombinationen att fega ur på idéerna och konstuera i efterhand är vad som faktiskt händer!?

En kombination av feghet och hindsight bias helt enkelt där "fegheten" sorterar under confirmation bias ledd av strecklista och oddslista!?


Nya tag, men inte utan eftertanke!
men sluta nu... vad vill du säga??? säg det rakt ut.. tror du jag snackade skit eller när ni båda två VET att jag trodde på 3an i första och min NUMMERSERIE ochhur blev det och varför tror du att jag då låste med 8an i andra????????????

3-2-5

3-8-5
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 15:56   #98
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Njae - håller inte med om att omgången dör med den! Men många rader blir ju ointressanta och därför sitter jag med två rätt! Den ger 2 700 och det krävs ju lite mer aktivitet för att det ska ge mer! Möjligen hade jag lite för betrodda i sista t ex!

Men omgången dör absolut inte på en stor favorit. Men hade 1 vunnit i första också - då är det ödsligt
Man kan tackla problemet med att faktiskt strecka sådana som tvåan i andra, låt vara att den inte är "lönsam" men EV +-0 lär den ju ändå ha och då eliminerar man lite varians om man "tar med den".

Vi har nog olika preferenser, jag nöjer mig inte med EV+ utan vill ha bort alla konkurrenter alltid

Edit: får väl förtydliga att det om att inte nöja sig handlar om att inte spika favoriten i tredje om nu någon trodde annat.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2019-11-13 klockan 16:14.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 15:58   #99
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

det va inte bara nån första tanke utan en tanke på min nummerserie som jag vet sitter hundra ggr om dagen på olika streckspel för att överdriva lite milt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 15:59   #100
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
men sluta nu... vad vill du säga??? säg det rakt ut.. tror du jag snackade skit eller när ni båda två VET att jag trodde på 3an i första och min NUMMERSERIE ochhur blev det och varför tror du att jag då låste med 8an i andra????????????

3-2-5

3-8-5
Vad jag vill säga?

Läs inlägget vetja och kom inte med nummerserierna när jag för en gångs skull är seriös 100%

Du är starkt drabbad även av halo-effekten om du vill ha mer kritik.

Observera att jag även talar om/kritiserar mig själv i inlägget.


Varför så upprörd?
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 16:00   #101
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Man kan tackla problemet med att faktiskt strecka sådana som tvåan i andra, låt vara att den inte är "lönsam" men EV +-0 lär den ju ändå ha och då eliminerar man lite varians om man "tar med den".

Vi har nog olika preferenser, jag nöjer mig inte med EV+ utan vill ha bort alla konkurrenter alltid
lönsam va ju inte 8an eller 7an ?????? lika på alla i stort sett som va någorlunda betrodda...maxvärde Amaerilde kunde få va 1000 kr sa han och det blev 800 nånting och nej det är ju fy skam jag vill ha 1000
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 16:03   #102
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

för att ni säger att jag det kan ju bara ha varit en tanke bla bla bla ... inget som du skulle ha lirat egentligen eller så... så det räknas inte... och nummerserierpsykos kan man inte gå på
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+8)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 16:05   #103
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

hade garvat ihjäl mig om 11 i sista hade vunnit och fråga Ceezy hur systemet såg ut när han köpte när det va 1 kvar sa han och då hade det varit ute länge... så ändringen kom minuter innan jag skulle lämna in
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 16:10   #104
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
lönsam va ju inte 8an eller 7an ?????? lika på alla i stort sett som va någorlunda betrodda...maxvärde Amaerilde kunde få va 1000 kr sa han och det blev 800 nånting och nej det är ju fy skam jag vill ha 1000
Håller med du, ett väldigt svagt EV- om än något på tvåan, kan till och med varit underskattad då loppet jämte sista avdelningen var den mest garderade.

Skillnaden är efterrens men i kombination med en favorit i någon avdelning (läs avd 3) dör omgången ändå då det alltid sitter ett antal spik-alla-alla-alla snubbar runtom i landet , särskilt på galoppen!

Nåväl var och en får vara salig på sin tro, vi behöver inte konsensus även om det är djupt inpräglat i oss svenskar att alltid försöka uppnå det.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 16:11   #105
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

äsch fel. borttagen text.

Ha en bra kväll Bubba, ska ta mitt årliga bad, du går väl ut på promenad antar jag
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td